کد خبر: ۴۹۶۹۰
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۳ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
دیدار روسای کمیسیون‌ همکاری‌های مشترک ایران و تاجیکستان وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان، به عنوان روسای کمیسیون‌ همکاری‌های مشترک دو کشور در خصوص موضوعات مهم همکاری فی ما بین دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش برق نیوز، "علی‌اکبر محرابیان" عصر روز چهارشنبه در پایان دیدار و گفت‌و‌گوی خود با "دلیر جمعه" وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان در جمع خبرنگاران با اشاره به روابط دو کشور اظهار کرد: در راستای توسعه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های منطقه و همسایه، رئیس جمهور ایران نخستین سفر خود را پس از استقرار دولت سیزدهم به کشور تاجیکستان انجام داد که در این سفر علاوه بر شرکت در اجلاس دو جانبه و شانگهای، اسناد خوبی میان دو کشور به امضا رسید.


وزیر نیرو با اشاره به تاکید روسای جمهور هر دو کشور برای توسعه روابط به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی، گفت: با مرور آمار صادرات ایران به تاجیکستان در سال‌جاری، شاهد رشدی با شیب مناسب در این زمینه هستیم.


رئیس کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و تاجیکستان با بیان اینکه زمینه‌های همکاری بین دو کشور، فراوان است، خاطرنشان کرد: در صدور خدمات فنی مهندسی طی سال جاری، حضور شرکت‌های ایرانی در برخی از پروژه‌های کشور تاجیکستان و مشارکت در پروژه ساخت نیروگاه برق‌آبی نمونه‌ای از این همکاری‌ها است.


محرابیان با اشاره به همکاری‌های مناسب دو کشور در حوزه‌های مختلف ترانزیت کالا و حوزه‌های دیگر، اظهار امیدواری کرد که با پتانسیل و ظرفیتی که در دو کشور وجود دارد، بتوانیم با تاکیدات روسای جمهور ایران و تاجیکستان، این نوع همکاری‌ها را تدوام ببخشیم.

ظرفیت‌های آبی تاجیکستان مناسب برای تولید برق

در ادامه "دلیر جمعه" وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم همکاری بین ایران و تاجیکستان موضوع انرژی است، گفت: در راستای تولید برق، تاجیکستان دارای ذخیره‌های آبی مناسبی است که فرصت تولید برق را ایجاد می‌کند.


وی با اشاره به پروژه مشترک ساخت نیروگاه برق آبی سنگ توده، گفت: این پروژه چهارمین و بزرگترین پروژه در تاجیکستان است که هم‌اکنون در حال فعالیت است. جمهوری تاجیکستان بسیار خوشحال است که بزرگترین پروژه نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت تولید ۳۷۰۰ مگاوات را با مهندسان شرکت‌های ایرانی انجام می‌دهد.


وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان با بیان اینکه در سال‌های نزدیک برنامه استفاده از خدمات فنی مهندسی ایران در زمینه‌های مختلف از جمله برق‌آبی و نفت را داریم، گفت: برنامه داریم با بهره‌مندی از منابع مختلف مانند نیروی خورشیدی و بادی بیش از ۷۰۰ مگاوات نیروگاه اجرا کنیم.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار