کد خبر: ۴۹۷۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۹ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
۲۸ درصد مشترکین تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در شهرستان‌های این استان، مشمول افزایش تعرفه‌های جدید برق شدند.

به گزارش برق نیوز، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با اعلام این خبر، گفت: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و مصوبه هیأت وزیران از ابتدای بهمن ماه سال جاری، سعی شده یارانه‌ها به صورت عادلانه در بخش برق توزیع شود.

مصطفی بابایی با اشاره به تقسیم بندی مشترکین در پنج گروه خانگی، کشاورزی، صنعتی، عمومی و سایر مصارف، افزود: هریک از گروه‌های مذکور تعرفه برق مخصوص به خود را دارد و بیش از ۷۸ درصد مشترکین این شرکت در بخش خانگی قرار دارند.


وی با تأکید بر اینکه نحوه محاسبه تعرفه برق خانگی در مناطق عادی و گرمسیر نیز با یکدیگر متفاوت است، ادامه داد: شهرستان‌های استان تهران در تقسیم بندی جغرافیایی در منطقه عادی قرار دارند و جهت محاسبه پله مصرف برق خانگی در مناطق عادی، متوسط انرژی مصرفی و زمان مورد استفاده از لوازم برقی و روشنایی در یک واحد مسکونی معمولی در نظر گرفته می‌شود.


معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در تبیین لوازم برقی مورد نیاز یک واحد مسکونی، گفت: یک دستگاه یخچال، یک دستگاه فریزر، ۲۴ عدد لامپ LED و کم مصرف، تلویزیون، رایانه، سشوار، ماشین لباسشویی، اتو، جاروبرقی، مایکروفر و کولر آبی در ماه‌های گرم سال (البته در مناطق گرمسیر کولر گازی لحاظ می‌شود) مجموع لوازم برقی هستند که امروزه برای رفاه یک خانواده نیاز است.


بابایی افزود: الگوی مصرف در ماه‌های غیر گرم سال (مهر تا اردیبهشت) ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه و در ماه‌های گرم با توجه به اینکه وسایل سرمایشی به مدار می‌آیند، ۳۰۰ کیلووات ساعت است و خوشبختانه مصرف برق ۷۲ درصد مشترکین خانگی شهرستان‌های استان تهران در چارچوب الگوی تعیین شده، قرار دارد و مشمول هیچ افزایش قیمتی نشده اند.


ایشان تصریح کرد: قیمت پایه هر کیلووات ساعت برق مصرفی مشترکین مذکور تغییری نکرده است؛ یعنی از ۰ تا ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه به قیمت ۶۰۰ ریال و از ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه به قیمت ۷۰۰ ریال محاسبه می‌شود. ولیکن مشترکینی که مصرف برقشان بیشتر از الگو است به صورت پلکانی و در سه سطح، قیمت مازاد بر الگوی مصرف را با تعرفه‌های جدید پرداخت می‌کنند.


وی در ادامه به تشریح پله‌های مصرف برای مشترکینی که بیش از الگو، برق مصرف می‌کنند پرداخت و گفت: ۲۰ % از مشترکین ما تا ۱.۵ برابر بیش از الگو برق مصرف می‌کنند (بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه)، که در پله اول قرار دارند؛ ۵ % از مشترکین، بین ۱.۵ تا ۲ برابر الگو (بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلووات ساعت در ماه) برق مصرف می‌کنند و در پله دوم قرار دارند؛ تنها ۳% از مشترکین بیش از ۲ برابر الگو برق مصرف می‌کنند (مازاد بر ۴۰۰ کیلووات ساعت در ماه) و به اصطلاح در پله سوم قرار دارند.


معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران افزود: بدیهی است هر پله نرخ‌های مختص به خود را دارد و هر چقدر که مصرف بیشتر شود، نرخ‌ها بالاتر می‌رود. قیمت پایه هر کیلووات ساعت برق مصرفی در پله اول، ۱.۵ برابر هزینه تأمین برق و به میزان ۳۴۵۹ ریال، در پله دوم، ۲.۵ برابر هزینه تأمین برق و به میزان ۵۷۶۶ ریال و در پله سوم، ۳.۵ برابر هزینه تأمین برق و به میزان ۸۰۷۲ ریال محاسبه می‌شود.


وی تصریح کرد: منظور از هزینه تأمین برق، هزینه مرتبط با تولید برق است که در سال جاری برای حمایت از مصرف کنندگان خانگی برای مشترکینی که مازاد بر ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه برق مصرف می‌کنند، با ضریب ۰.۷۵ محاسبه می‌شود.


بابایی در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه به عادلانه شدن یارانه در بخش برق، مشترکین به تدریج به سمت رعایت الگوی صحیح مصرف سوق داده شوند و از طبقات بالای مصرف به طبقات پایین منتقل گردند.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
0
7
پرچم بالاست مهندس بابایی مرد شریف و بامحبت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
0
5
بدون جانبداری بهترین گزینه برای قائم مقامی شرکت توزیع برق استان تهران می باشند. خوش اخلاق و دستگیر و خیرخواه و مسلط به همه امور شرکت. مهندس تیموری به درستی به ایشان اعتماد کرد و آرزو می کنیم مهندس شهابی نیز برای ایشان بهترین جایگاه را درنظر بگیرد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار