کد خبر: ۴۹۷۵۲
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۷ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
در راستای توسعه همکاری‌های دوجانبه در جهت توسعه فناوری و کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق در کشور و به منظور ارتباط سازمان یافته و بهره‌مندی از دستاورد‌های علمی، فنآوری و امکانات بالقوه و بالفعل، صبح روز دوشنبه ۱۶ اسفند تفاهم نامه همکاری با دانشگاه اراک با حضور مجتبی ذوالفقاری ریاست این دانشگاه و محمود کمانی معاون وزیر نیرو در محل سازمان ساتبا امضا گردید.

به گزارش برق نیوز، بهره گیری از ظرفیت‌های علمی، اجرایی و امکانات طرفین جهت توسعه پژوهش و فناوری‌های کاربردی مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق، افزایش توانمندی سرمایه انسانی کشور از طریق همکاری‌های علمی و آموزشی و اجرای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مشترک مبتنی بر ظرفیت و امکانات مستقر در دانشگاه و سازمان ساتبا از محور‌های اصلی این تفاهم نامه می‌باشد.


در مراسم امضا این تفاهم نامه، مجتبی ذوالفقاری به اهمیت نتیجه محور بودن موضوعات پژوهشی و همکاری صنعت و دانشگاه برای دانشگاه‌ها با در نظر داشتن رویکرد اهداف مشترک، در راستای کمک به توسعه تجدید پذیر‌ها در کشور اشاره کرد.


محمود کمانی نیز با اشاره به اهمیت انرژی در دنیا و رویکرد تمامی لایه‌های حاکمیتی کشور اعم از دولت و مجلس به بحث توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، از توجه دانشگاه به همراهی با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر از طریق ایجاد رشته‌های دانشگاهی مورد نیاز، انجام پژوهش‌ها و تحقیقات مرتبط، به عنوان یک موضوع با اهمیت یاد کرد. در ادامه اهمیت استان مرکزی را از منظر ظرفیت پتانسیل انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی و وجود زیرساخت‌های صنعتی مورد نیاز در تولید تجهیزات مورد نیاز نیروگاه‌های خورشیدی برشمرد و گفت، انعقاد این تفاهم نامه همکاری می‌تواند دستاورد‌های خوبی را در این راستا به همراه داشته باشد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار