کد خبر: ۴۹۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴:۵۶ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت تولید برق بندرعباس گفت: با وجود تنگنا‌های موجود در ۱۱ ماه گذشته تولید برق را در نیروگاه‌های هرمزگان ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش دادیم که در این بین سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۵ درصد و سهم نیروگاه‌های خصوصی ۴۵ درصد بوده است.

به گزارش برق نیوز، «رضا مهرانی» امروز در نشست خبری مدیران صنعت برق استان هرمزگان با خبرنگاران اعزامی رسانه‌های کشور، با اعلام این خبر اظهار کرد: اکنون اعتبارات اسنادی نیروگاه «سیریک» فعال است و برخی عملیات اجرایی نظیر تسطیح سطح در حال انجام است.

وی ادامه داد: متولی اصلی نیروگاه سیریک شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و مجری آن نیز در تهران مستقر بوده، اما شرکت تولید برق هرمزگان همکار این طرح است.

تلاش برای تولید برق تابستان سال آینده

مدیر شرکت تولید برق بندرعباس گفت: اگر چه فعالیت‌های لازم برای احداث نیروگاه در جریان بوده، اما امید است با همکاری بیشتر روسیه فعالیت‌ها از سرعت بیشتری برخوردار شود.

مهرانی در ادامه درباره روند تولید برق در استان هرمزگان، افزود: تلاش برای تولید برق تابستان سال آینده از هم‌اکنون شروع شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت نیروگاه‌های منصوبه هرمزگان ۴ هزار و ۲۲۴ مگاوات ظرفیت نامی است که بزرگ‌ترین نیروگاه استان نیز، نیروگاه بخار بندرعباس با ظرفیت ۱ هزار و ۳۳۹ مگاوات است.

مدیر شرکت تولید برق بندرعباس درباره چالش‌های تأمین برق نیروگاه‌های هرمزگان، گفت: شبکه‌های برق استان هرمزگان فرسودگی زیادی دارد، اما با این حال در ۱۱ ماه گذشته، ۳۰ درصد نسبت به سال قبل میزان تولید را افزایش دادیم که دراین بین سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۵ درصد و سهم نیروگاه‌های خصوصی ۴۵ درصد بوده است.

مهرانی با اشاره به اقدام‌هایی که برای بهینه‌سازی نیروگاه‌ها انجام شده، اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم تولید بیشتری داشته باشیم، مطالعاتی را انجام داده‌ایم تا میزان تولید افزایش یابد، ازجمله این اقدامات نصب سیستم خنک‌سازی است که به سرعت در حال انجام بوده و رشد تولید را به همراه خواهد داشت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تجهیزات نیروگاه بندرعباس به‌صورت ۱۰۰ درصد از خارج کشور تأمین می‌شد، اما با اقدام‌های صورت گرفته اکنون شاهد خودکفایی در این بخش هستیم.

به گفته وی استان هرمزگان رتبه ۶ کشوری را از نظر تولید برق دارد و در جهان نیز رتبه ایران برای تأمین برق ۱۲ است.

برنامه‌ریزی برای اجرای ۱۴ پروژه استراتژیک در سال ۱۴۰۱

«فرشاد آدینه پور» مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به آلودگی محیطی در استان هرمزگان و تأثیرات آن در طرح‌های برقی گفت: وجود این آلودگی‌ها موجب شده که طرح‌های خاصی را ایجاد کنیم تا بتوانیم مخاطرات محیطی را کاهش داده و این مسئله چالش‌هایی را برای ما به وجود آورده است.

وی ادامه داد: سرانه مصرف انرژی به دلیل رطوبت بالا در این استان بالا بوده و همین مسئله تأمین برق استان هرمزگان را با چالش‌هایی ربرو کرده است. در حال حاضر طول خطوط انتقال این استان ۶ هزار و ۸۴۲ کیلومتر و ظرفیت انتقال و فوق توزیع ۲۳ هزار و ۳۸۱ است؛ همچنین پیک‌بار در تابستان ۳ هزار و ۲۲۸ مگاوات بود که حدود ۹۹۶ مگاوات را صنایع به خود اختصاص داده بودند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به تأمین برق در تابستان ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: باوجود محدودیت‌هایی که بود توانستیم تابستان را با کمترین چالش پشت سر بگذاریم، اما باید در نظر گرفت که برق برای این استان بسیار حیاتی است، چراکه به دلیل رطوبت بالا مجبور به استفاده از وسایل سرمایشی هستیم.

آدینه‌پور درباره پروژه‌های افتتاح‌شده در این استان گفت: ۹ پروژه با اعتبار ۳۱۲ میلیون تومان افتتاح شد و برای سال ۱۴۰۱ نیز ۱۴ پروژه را در دستور کار داریم که بتوانیم آن‌ها را نیز اجرا کنیم که این پروژه‌ها جزو طرح‌های استراتژیک کشور نیز محسوب می‌شود.

به گفته وی، پیش‌بینی شده که در سال ۱۴۰۳ نیز پروژه‌های مهمی وارد مدار شوند.

نصب ۲۰۰ هزار کنتور هوشمند برای مشترکان هرمزگانی

«هاجر عبدی» مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان نیز در این نشست خبری با تأکید بر این‌که عمر تجهیزات در استان هرمزگان یک‌سوم کمتر از سایر استان‌هایی است که آب‌وهوای معتدل‌تر دارند، تصریح کرد: میزان فرسودگی تجهیزات در این استان به‌مراتب بالاتر از سایر استان‌ها است.

وی ادامه داد: این استان ۷ هزار و ۳۷۸ مشترک دارد که از نظر تعداد نیز بیست‌ویکمین شرکت توزیع در سطح کشور است.
عبدی گفت: از نظر میزان مصرف به دلیل شرایط آب و هوایی، پنجمین استان در کشور محسوب می‌شویم به‌طوری‌که سرانه مصرف نزدیک به سه‌برابر استان‌های خوش آب‌وهوای کشور است.

به گفته وی، در سال‌های گذشته به‌صورت نرمال ۴ تا ۵ درصد رشد مصرف پیک را شاهد بودیم که دراین بین ۸ الی ۹ درصد میزان مصرف انرژی نیز افزایش می‌یافت. با این حال در سال ۱۴۰۰ موفق شدیم با سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد ریال در زیرساخت‌ها تابستان را پشت سر بگذاریم.

وی بابیان اینکه رفع فرسودگی شبکه جزو برنامه‌های ما است، افزود: ۴۰ میلیارد تومان امسال در این بخش هزینه کردیم و برای توسعه روستایی نیز ۲۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، در بخش انرژی‌های پاک نیز ۲۸۷ پنل خورشیدی به ظرفیت ۲ هزار و ۷۶۹مگاوات نصب‌شده است.

عبدی ادامه داد: در حال نصب ۲۰۰ هزار کنتور هوشمند برای مشترکان هستیم و برای این مسئله نیز اقدام‌هایی را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم میزان مصرف را کنترل کنیم.

وی درباره افزایش قبض برق مشترکان پرمصرف خاطرنشان کرد: از اول بهمن‌ماه این طرح در کل کشور اجرایی شده، اما در چهار-پنج استان به خاطر شرایط ویژه‌ای که در آن‌ها وجود دارد باید سازوکار ویژه دیده شود.

این مقام مسئول خواستار اختصاص فرصت دوماهه برای ا مشترکان هرمزگانی شد تا مصرف خود را اصلاح کنند.

عبدی بابیان این‌که به دلیل سقف پایین برای مصرف مشترکان در استان هرمزگان ۶۰ درصد مشترکان جزو مشترکان پرمصرف به‌حساب می‌آیند ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که در استان هرمزگان قبض برق افزایش پیدا نکند و تا سال آینده یا میزان سقف تغییر یابد و یا لوله‌کشی گاز در این استان برقرار شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
0
0
کنتور هوشمند به بندرعباس هم رسید، مبارک است. سال بعد سال هوشمندی خاموشی است. ۶۰٪ مشترک پر مصرف. ظرف کوچکی در دست دارید. رشد مصرف هم وجود دارد که نباید باشد. اصلا برق برای روشنایی است نه سرمایش! سرمایش مال یخسازیهاست!! میشود یخ خرید ور خانه گذاشت تا گرمای محیط را بگیرد و دما قابل تحمل شود. این پروژه اگر اجرا شود روش خوبی است. برای اینکار برق را از ۱۲ شب تا ۶ صبح مجانی کنید تا مردم از این روش انرژی پاک! برای سرمایش استفاده کنند. پس به جای سلول خورشیدی سلول یخساز به مردم بدهید. آن خنک هم خواهند خورد.
اصلا چرا آنجا گرم است؟ چرا مروم آنجا زندگی میکنند؟ بروند جای خوش اب و هوا تا مشکل برقشان حل شود. میشود هوا را هوشمند کنید تا دمایش معتدل شود!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار