کد خبر: ۴۹۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۵ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق به امضا رسید.

امضای تفاهم‌نامه‌ میان ساتبا و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور

به گزارش برق نیوز، در راستای تدوین برنامه‌های کلان دولت و وظایف قانونی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق مطابق با اساسنامه این سازمان، همچنین همکاری‌های متقابل ساتبا و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با هدف تقویت و ارتقای سطح همکاری دو سازمان در راستای برنامه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، در چارچوب قوانین و مقررات جاری در امر بستر سازی و زمینه سازی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و مدیریت پایدار منابع طبیعی، صبح امروز با حضور مسعود منصور معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس آن سازمان و محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا، تفاهم نامه همکاری با سازمان منابع طبیعی و آبخیز داری کشور به امضا رسید.


محور‌های اصلی این تفاهم نامه شامل:
امکان سنجی و معرفی محدوده اراضی ملی موردنیاز جهت تولید انواع انرژی‌های تجدیدپذیر، برنامه ریزی در جهت بهره برداری از توانمندی‌های ساتبا جهت شناسایی و غربالگری مناطق مستعد نیروگاه‌های تجدیدپذیر در طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری (بیابان زدایی، جنگلداری، مرتعداری، آبخیزداری، حفاظت و..)، تقویت و ارتقای سطح همکاری دو سازمان در راستای قوانین و مقررات جاری و برنامه‌های توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری، همکاری در جهت توان افزائی، توانمندسازی و توسعه معیشت پایدار ساکنین عرصه‌های منابع طبیعی به منظور بهره برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر، همکاری در فعال کردن سازمان‌های غیردولتی در زمینه ترویج و بهره برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر، همکاری‌های مشترک در جهت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، ارزیابی اثرات زیست محیطی در خصوص انرژی‌های تجدیدپذیر در پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری می‌باشد.

معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر در ابتدای این جلسه در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: ما حدود۹۰۰ مگاوات انرژی محصور داریم که این میزان، حدود یک درصد انرژی برقی کشور است و ما باید این میزان را گسترش دهیم؛ چه بسیار کشور‌هایی هستند که میزان بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر را به ۵۰ درصد رسانده‌اند.

وی افزود: ما نیز باید در آینده توسعه را به سمت ۱۰ هزار مگاوات طی چهار سال که میزان زیادی نسبت به گذشته است، پیش ببریم که برنامه‌های آن فراهم و تصویب شد؛ در بودجه ۱۴۰۱ هم دولت، بودجه مورد نظر این فعالیت را پیشنهاد داده است و مقدمات کار انجام شده است.

محمود کمانی ادامه داد: برای انرژی بادی هم منتظر مصوبات هستیم و صنایع بزرگ بسیاری اعلام آمادگی کرده‌اند که برای احداث نیروگاه‌ها همکاری کنند. این بار در اجرای برنامه تغییراتی ایجاد کردیم و در مدل جدید ابتدا سرمایه‌گذاران را دعوت کردیم و تفاهم‌نامه‌ای امضا شد. نکته‌ای که در این میان وجود دارد، این است که شرکت‌ها محدود هستند و یک سری مجموعه‌های سرمایه‌گذاری هستند و با فرد سرمایه‌گذار مواجه نیستیم که در میانه‌ی کار متوجه شویم فرد سرمایه ندارد.

وی با بیان اینکه ما بر اجرای کار نظارت کامل داریم و اگر مجموعه‌ای نخواهد کار را ادامه دهد، آسیبی نخواهیم دید اظهار کرد: نکته دیگر این است که زمینی که برای احداث نیروگاه تجدیدپذیر انتخاب می‌شود، باید در مجموعه‌ای باشد که سازمان منابع طبیعی مناسب بودن آن را تایید کند و کاربری دیگری هم نداشته باشد و حداقل آسیب را برای منابع طبیعی داشته باشد و چه بسا محافظت از منابع طبیعی را نیز به همراه داشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: تلاش ما باید در این زمینه باشد که سرمایه‌گذار کمترین مسیر را طی کند و طی یک سال به نتیجه مطلوب برسد.

منبع: ایسنا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ساتبایی ها
|
France
|
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
1
3
امیدوارم این نظر حتمن چاپ و بگوش مسعولین وزارت نیرو برسه. متاسفانه تیم جدید حاکم بر ساتبا علی رغم توصیه های قبلی..همچنان با اتکا به مدیران فاقد رزومه، منصوب شده توسط دکتر ساتکین ریاست اسبق ساتبا، دچار انفعال شده است..الان هم خصوصا در حوزه های اصلی مثل منابع انسانی ، فنی و سرمایه گذاری بعد گذشت ۷ ماه هنوز هیچ اتفاق بخصوصی که بیانگر میل به سمت ۱۰ هزار مگاوات تجدیدپدیر طی ۴ سال اینده باشد دیده نمی شود..از طرفی صحبت هایی هم در خصوص اخراج ۲۰ نفر نیروی قرارداد طرح که عمدتا شامل پرسنل متخصص و مرتبط با حوزه های تخصصی سازمان بوده از سمت منابع انسانی به گوش می رسد که بنا به گفته ایشان قرار است با نفرات مد نظر شخص ریاست سازمان از بیرون جایگزین گردند!!! متاسفانه صحبت ها و مسایل پیش امده درخصوص پرسنل خدوم طرحی و همچنین انگشت گذاری بروی اضافه کار کارشناسان دردی از انفعال پیش امده در این سازمان حل نمی کند..به جناب کمانی توصیه می کنم بجای پایمال کردن زحمات کارشناسان و خدمتگداران واقعی این صنعت ، ریشه فساد و بیکفایتی را دور بر خودش خصوصا منصوبین ریاست قبل در تمامی حوزه ها بخشکاند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار