کد خبر: ۴۹۸۶۱
تاریخ انتشار : ۰۷:۳۹ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
بر اثر زلزله شدید و در پی آن سقوط چند تیر برق، برق روستاهای اسلام آباد، انجیره، خورچاه، بن‌کوه، هرسین از توابع بخش مهران و همچنین روستاهایی از شهرستان بستک قطع شده است.

به گزارش برق نیوز، زمین لرزه ۶ ریشتری ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه حوالی کوخرد در شهرستان بستک از توابع استان هرمزگان را لرزاند.

این زمین لرزه در مختصات طول جغرافیایی ۵۴.۵۶ و عرض ۲۶.۸۹ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

این زمین لرزه در شهر بندرعباس هم احساس شد و موجب ترس وحشت میان مردم شد.

اولین پس لرزه

زمین لرزه‌ای به قدرت ۴.۱ ریشتری ساعت ۲ و ۵۷ دقیقه بامداد روز پنجشنبه حوالی کوخرد در شهرستان بستک از توابع استان هرمزگان را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۱۸ کیلومتری زمین رخ داد.

دومین پس لرزه

زمین لرزه‌ای به قدرت ۴ ریشتر ساعت ۳ و ۴ دقیقه حوالی کوخرد در شهرستان بستک از توابع استان هرمزگان را لرزاند.

این زمین لرزه در مختصات طول جغرافیایی ۵۴.۶۲ و عرض ۲۶.۹۳ در عمق ۱۱ کیلومتری زمین رخ داد.

سومین پس لرزه

زمین لرزه ۳.۵ ریشتری ساعت ۴ و ۲۷ دقیقه بامداد پنجشنبه حوالی دهستان کوخرد در شهرستان بستک از توابع هرمزکان را لرزاند.

این زمین لرزه در مختصات طول جغرافیایی ۵۴.۶۷ و عرض ۲۶.۸۹ در عمق ۱۱ کیلومتری زمین رخ داد.

تیم‌های ارزیاب و امداد و نجات در روستا‌های بستک حضور یافتند

فاطمه نوروزیان در تشریح اقدامات صورت گرفته در شهرستان بستک جهت ارزیابی مناطق زلزله زده بیان داشت: به غیر از قطعی برق در یکی از محلات روستای کوخرد گزارش دیگری دریافت نشده است.

وی عنوان کرد: تیم‌های ارزیاب در روستا‌های لاوردین و انزره حضور یافته اند.

خسارت جانی گزارش نشده است

ولی بستان در مورد خسارت‌های زلزله ۶ ریشتری در کوخرد بستک گفت: بلافاصله ساز وقوع زمین لرزه ۶ ریشتری تیم‌های امداد و نجات به محل‌های احتمالی خسارت اعزام شدند.

وی عنوان کرد: از زلزله ۶ ریشتری ۲ و ۴۵ دقیقه بامداد پنجشنبه دو زمین لرزه ۴.۱ و ۴ ریشتری ثبت شده است.

بستان با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون خسارت جانی گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: به غیر از قطعی یرق یکی از روستا‌ها و ترک خوردگی دیوار چند منزل هنوز گزارش دقیقی دریافت نشده است.

وی عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در کوخرد به جز خسارت گسترده به شبکه برق، خسارت دیگری تاکنون گزارش نشده و البته بررسی‌ها ادامه دارد.

سرپرست فرمانداری بستک ابرازداشت: طبق گزارش‌های رسیده جاده لاورشیخ و کوران بر اثر ریزش کوه تا اطلاع ثانوی مسدود است. ارتباط با لاور دین قطع شده است.

وی با بیان اینکه برق مناطقی از فرامرزان قطع شده و تلاش در جهت وصل مجدد ادامه دارد، اظهار داشت: براثر زلزله شدید و در پی آن سقوط چند تیر برق، برق روستا‌های اسلام آباد، انجیره، خورچاه، بن کوه، هرسین از توابع بخش مهران قطع شده است.

ارتباط تلفنی چند روستای بستک قطع شده است

مختار سلحشور در تشریح اقدامات انجام شده در خصوص زلزله ۶ ریشتری کوخرد بستک گفت: به محض وقوع زلزله، ارزیابی تیم‌های هلال احمر با تک تک روستا‌های نزدیک به کانون زلزله آغاز شد که فعلاً گزارشی مبنی بر وجود خسارت اعلام نشده است.

وی عنوان کرد: ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه بامداد پنجشنبه ۲۶ اسفندماه، زمین‌لرزه ۶ ریشتری، استان هرمزگان حوالی کوخرد را در عمق ١٠ کیلومتری زمین را لرزاند که تیم‌های ارزیاب هلال احمر بلافاصله به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: به محض وقوع زلزله، ارزیابی تیم‌های هلال احمر با تک تک روستا‌های نزدیک به کانون زلزله آغاز شد که فعلاً گزارشی مبنی بر وجود خسارت اعلام نشده است.

مدیرعامل هلال احمر هرمزگان اظهار داشت: همچنین با توجه به اینکه تماس تلفنی با روستا‌های دورتر برقرار نشد، منتظر گزارش تیم‌های ارزیاب که به این روستا‌ها اعزام شدند هستیم تا جزئیات را در خبر‌های بعدی را اعلام کنیم.

فعالیت گشت‌های پلیس پس از وقوع زلزله در هرمزگان

غلامرضا جعفری در تشریح حضور تیم‌های انتظامی در محل وقوع زلزله ۶ ریشتری بامداد پنجشنبه در کوخرد بستک افزود: گشت‌های ویژه‌ای نیز برای پیشگیری از سرقت منازل در سطح محلات فعال هستند.

سردار جعفری ادامه داد: علاوه بر تأمین نظم و امنیت در مناطق آسیب‌دیده از زلزله به عنوان یک اولویت جدی با اعزام نیرو و گسیل امکانات و تجهیزات لازم از رده‌ها و پلیس‌های تخصصی و امدادی در کنار زلزله زدگان خواهیم بود.

وی افزود: سبزپوشان ناجا از همان دقایق نخست وقوع زلزله، ضمن تلاش برای تأمین و برقراری نظم و امنیت، اقدامات لازم را برای سرعت بخشی به عملیات خدمات‌دهی، امدادرسانی و رسیدگی به هموطنان آسیب‌دیده آغاز کرده و این روند تا بازگشت شرایط به حالت عادی ادامه دارد.

منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار