کد خبر: ۴۹۹۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۳ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
رشد ۴ درصدی مصرف برق در کشور مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از رشد ۴ درصدی مصرف برق از ابتدای سال جاری تا پایان روز ۱۳ فروردین در کشور خبر داد.

به گزارش برق نیوز، "مصطفی رجبی مشهدی" سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۰ میلیارد کیلووات ساعت برق مصرف شده، افزود: بیشترین مصرف برق، از ابتدای سال تا روز ۱۳ فروردین در استان‌های تهران، فارس و زنجان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه رشد مصرف برق در تهران، فارس و زنجان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ درصد بوده، گفت: افزایش مصرف برق در استان‌هایی که تردد بیشتری درآن‌ها انجام شده یا صنعتی هستند، رخ داده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: در استان‌های کرمانشاه، سمنان و سیستان و بلوچستان کمترین رشد مصرف برق ثبت شده است.

رجبی مشهدی افزود: با افزایش دمای هوا تا اواسط هفته، روند مصرف برق نیز افزایش خواهد یافت، البته هم‌اکنون برای تولید برق مشکلی وجود ندارد، اما بازهم مشترکان باید در میزان و شیوه‌های مصرف برق دقت داشته باشند.

وی با بیان اینکه با کاهش دمای هوا در اواسط هفته آینده روند کاهشی خواهد داشت، گفت: برای هفته آینده زمان اوج مصرف باید به ۴۲ هزار مگاوات در شب برسد، البته میزان مصرف برق با بازگشایی مدارس و بازگشت ساعات کاری به پیش از شروع کرونا در روز نیز افزایش می‌یابد.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
0
0
این گزارش چه مفهومی را به ما خواهد داد؟ آیا نباید رشد مصرف وجود میداشت؟ کم بوده است یا زیاد؟ چرا تهران و فارس و شیراز بیشترین رشد را داشته اند با اینکه تعطیلات بوده. شاید به خاطر مصارف نا متوازن! هتلها و مسافرخانه ها و مراکز گردشگری بوده. در عید صنایع در حالت نیمه تعطیلند و افزایش مصرف ندارند. بیشترین تردد یا بیشترین توقف؟. احتمال بازگشایی دانشگاه ها و مدارس بعضی برنامه های ۱۰۰ گانه را دچار تغییر کند!
خدایا فصل زمستان را تمدید بفرما تا مشکلمان برطرف شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
0
0
رئیس جمهور گفت: دولت به همه احترام می‌گذارد اما بی‌تردید کسانی که بانیان وضع موجود هستند و مردم از عملکرد آنان رضایت ندارند، نباید در عرصه‌های مدیریتی مورد استفاده قرار بگیرند. داشتن روحیه انقلابی، جهادی و کارآمد بودن از محورهای مورد تاکید دولت است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار