کد خبر: ۴۹۹۸۴
تاریخ انتشار : ۱۵:۰۳ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خبر داد
بررسی وضعیت منابع تامین برق و آب در کمیسیون انرژی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی آخرین وضعیت تامین برق کشور به ویژه در ایام پیک فصل گرما و آخرین وضعیت منابع آبی کشور با حضور وزیر نیرو در جلسه این کمیسیون خبر داد.

به گزارش برق نیوز، مصطفی نخعی ضمن تشریح جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کمیسیون انرژی میزبان وزیر نیرو بودیم. مباحث زیادی هم در حوزه برق و هم در حوزه آب مطرح شد. اعضای کمیسیون نیز دیدگاه‌ها و نکات خود را ارائه کردند و در نهایت وزیر نیز جمع بندی از مسائل مطروحه در جلسه کمیسیون داشتند.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مباحثی که در جلسه کمیسیون به طور مفصل در خصوص آن بحث شد موضوع کسری تولیدبرق نسبت به مصرف به خصوص در زمان پیک بود. ما در سال گذشته در برخی از ایام تا ۱۵ هزارمگاوات در روز هم عدم موازنه بین تولید و مصرف برق را شاهد بودیم. وزیر نیرو سال گذشته در زمان رای اعتماد به کمیسیون انرژی وعده‌هایی را در خصوص افزایش تولید برق تا ۳۰ هزار مگاوات دادند. در جلسه امروز این موضوع سوال شد و ایشان گفتند که این برنامه را دنبال می‌کنند و حتی تا ۳۵ هزار مگاوات هدف گذاری داشته اند. ۱۵ هزار مگاوات تولید برق حرارتی با مدیریت و نظارت مجموعه وزارت نیرو، ۱۰ هزارمگاوات تولید برق با مشارکت صنایع و ۱۰ هزارمگاوات هم در حوزه تجدیدپذیر‌ها برای افزایش تولید برق از سوی وزارت نیرو هدف گذاری شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: برنامه تعمیرات نیروگاه‌های موجود به گفته وزیر با جدیت در حال دنبال شدن است. ایشان قول دادند تا قبل پیک تابستان تمامی برنامه تعمیرات انجام شود. در تلاش هستند تا واحد‌های نیمه تمام را زودتر تکمیل کرده و به مدار تولید بیاورند. مثلا در حوزه تجدیدپذیر‌ها طبق صحبت وزیر نیرو تا تابستان امسال ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق تجدید پذیر کشور اضافه خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: همین طور برنامه‌ها و مشوق‌هایی را در خصوص مدیریت مصرف مطرح کردند. ضمن اینکه اشاره داشتند به تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و تشکر کردند از کمیسیون بابت پیگیری‌هایی که در راستای تصویب این تبصره‌ها داشت. در موضوع آب هم همان طوری که می‌دانید ما با خشکسالی شدید مواجه هستیم. از مهر ۱۴۰۰ تا الان یعنی در شش ماهه ابتدایی سال آبی نسبت به وضعیت نرمال تقریبا با کاهش ۱۹ درصدی بارندگی مواجه هستیم و البته نسبت به سال آبی گذشته وضعیت نسبتا بهتری را داریم.

وی افزود: می‌طلبد که مدیریت و برنامه ریزی دقیقی در این حوزه صورت بگیرد. در خصوص شبکه‌های آب روستایی و بسیاری از روستا‌ها که مشکلات زیادی دارند وزیر نیرو به برنامه‌های خود برای حل مشکل آنان از جمله استفاده از بنیاد‌ها و قرارگاه‌های محرومیت زدایی اشاره کردند. به طور کلی توضیحاتی در خصوص سد‌ها و منابع آبی کشور به اعضای کمیسیون ارائه کردند.

منبع: ایسنا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
0
0
آب را از دریای عمان منتقل کنید تا مشکل حل شود. فرصتها را دولتهای قبلی خاکستر کردند. به وضعیت بدتر از امروز هم اندیشه کنید و شروع کنید.
از وزیر بپرسید وضعیت آب سفره های زیر زمینی که نیروگاه بخار و سیکل ترکیبی در آن مناطق نصب شده چیست و چه خواهد شد؟
متاسفانه اب فدای برق شده و میشود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار