کد خبر: ۵۰۰۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹:۱۸ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
شب گذشته مصرف برق کشور در ساعت ۲۰ و ۴۶ دقیقه از مرز ۴۴ هزار مگاوات عبور کرد و مصرف ۴۴ هزار و ۴۸۵ مگاواتی را ثبت کرد.

به گزارش برق نیوز، میزان مصرف برق شب گذشته کشور در مقایسه با زمان مشابه پارسال که ۴۱ هزار و ۹۹۸ مگاوات مصرف شده بود رشد ۲ هزار و ۴۸۷ مگاوات را نشان می‌دهد.

براساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران شب گذشته بخش صنعت نیز ۵ هزار و ۸۲۶ مگاوات از مصرف برق کشور را به خود اختصاص داد.

روز گذشته و در ساعت ۱۲ و ۴۹ دقیقه میزان مصرف برق به رقم ۴۳ هزار و ۵۸۳ مگاوات رسید که در مقایسه با ۴۰ هزار و ۲۸۵ مگاواتی که در زمان مشابه پارسال مصرف شده بود ۳ هزار و ۲۹۸ مگاوات بیشتر شده است.

بخش صنعت نیز روز گذشته و در ساعت ۱۲ و ۴۹ دقیقه ۵ هزار و ۸۳۴ مگاوات از مصرف برق را داشته است.

چهار هزار و ۸۰۵ مگاوات میزان تولید برقی است که روز گذشته توسط نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور انجام شده است.

مجموع ظرفیت نیروگاه‌های کشور به حدود ۸۶ هزار مگاوات رسیده که مصرف شب گذشته نشان می‌دهد نیمی از برق تولیدی به مصرف رسیده است.

وزیر نیرو در روز‌های اخیر با بیان اینکه برای تابستان امسال مدیریت مصرف و کاهش ناترازی‌ها در دستور کار قرار گرفته است، گفت: بیشترین محدودیت مصرف باید در بخش اداری اعمال شود و ابتدا از وزارت نیرو شروع خواهیم کرد.

«علی‌اکبر محرابیان» افزود: طی سال‌های اخیر به دلیل برخی نارسایی و بی‌توجهی‌ها شاهد ناترازی‌هایی در بخش تولید و مصرف برق بوده‌ایم که اثرات آن همچنان ادامه دارد و خوشحالیم با برنامه‌ای که تدوین و اجرایی شد، مدیریت مصرف و کاهش ناترازی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز تلاش می‌کنیم برنامه‌های روی میز صنعت برق را مو به مو اجرایی کنیم، افزود: یکی از برنامه‌ها، افزایش ۳۵ هزار مگاوات تولید برق و توسعه شبکه‌های توزیع، انتقال پست و دیگر تجهیزات و تأسیسات برق است، به‌گونه‌ای که بتوانیم برق را به خوبی تأمین و توزیع کرده و در اختیار مردم قرار دهیم.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار