کد خبر: ۵۰۱۳۸
تاریخ انتشار : ۰۰:۴۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا باتری برق متناوب را ذخیره نمی کند در واقع، هر دستگاهی نمی‌داند AC چیست و DC چیست، آن‌ها فقط انرژی الکتریکی را می‌دانند. برخی از دستگاه‌ها می‌توانند انرژی الکتریکی را به انرژی دیگر و برخی دستگاه‌ها می‌توانند انرژی الکتریکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند. می‌توان گفت AC و DC اشکال مختلف انرژی الکتریکی هستند.

سرویس آموزش‌های تخصصی برق نیوز: دلایل:
۱- ما AC را در باتری‌ها ذخیره نمی‌کنیم، زیرا AC قطبیت آن‌ها را با توجه به فرکانس آن‌ها تغییر می‌دهد. اگر فرکانس ۵۰ هرتز داشته باشد، قطبیت ۵۰ بار در ثانیه تغییر می‌کند؛ بنابراین در نیم سیکل مثبت، یک ولتاژ مثبت به باتری اعمال می‌شود و باتری شارژ می‌شود، اما در نیم سیکل منفی، یک ولتاژ معکوس به باتری اعمال می‌شود که باعث تخلیه سریع باتری می‌شود؛ بنابراین میانگین کل ولتاژ اعمال شده به باتری صفر خواهد بود و شارژ نمی‌شود.
چرا باتری برق متناوب را ذخیره نمی کند
۲- ما نمی‌توانیم AC را در باتری‌ها ذخیره کنیم، زیرا AC قطبیت آن‌ها را تا ۵۰ (وقتی فرکانس = ۵۰ هرتز) یا ۶۰ (وقتی فرکانس = ۶۰ هرتز) بار در ثانیه تغییر می‌دهد؛ بنابراین پایانه‌های باتری مدام تغییر می‌کنند، یعنی مثبت (+ve) منفی می‌شود (-Ve) و بالعکس، اما باتری نمی‌تواند پایانه‌های خود را با همان سرعت تغییر دهد، به همین دلیل است که ما نمی‌توانیم AC را در باتری‌ها ذخیره کنیم.

• باتری را می‌توان با منبع AC شارژ کرد اگر پایانه‌های باتری را با تغییر قطبیت منبع AC تعویض کنیم که زیاد امکان پذیر نیست.

• بنابراین باتری این خاصیت را دارد که الکترون‌ها می‌توانند یک صفحه را فقط در یک جهت در یک جهت به صفحه دیگر برسانند به همین دلیل باتری نمی‌تواند AC را ذخیره کند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار