کد خبر: ۵۰۲۰۵
تاریخ انتشار : ۱۳:۴۶ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
واحد‌های گازی نیروگاه زنجان ۲ (آریان) پیش از پیک وارد مدار می‌شود مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: واحد‌های گازی نیروگاه زنجان ۲ (آریان)، پیش از شروع پیک مصرف برق وارد مدار می‌شود.

به گزارش برق نیوز، علی خلجی اظهار کرد: در استان زنجان از سال‌های قبل چهار ساخت‌گاه نیروگاه ۵۰۰ مگاوات و بالاتر پیش‌بینی شده بود که دو ساخت‌گاه در ۲۵ کیلومتری شرق زنجان در شهرستان سلطانیه و دو ساخت‌گاه دیگر هم در ۷۵ کیلومتری غرب زنجان در منطقه سرچم واقع شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد و راه‌اندازی بخش بخار نیروگاه سلطانیه پروژه مهم و در دست پیگیری شرکت برق منطقه‌ای زنجان است، افزود: واحد‌های گازی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سلطانیه از سال ۹۰ راه‌اندازی و بهره‌برداری شده و ظرفیت اسمی آن ۶۴۸ مگاوات با ۴ واحد گازی است که در حال حاضر در حال بهره‌برداری بوده و ظرفیت عملی آن ۵۰۰ مگاوات است. ساخت‌گاه نیروگاه زنجان ۴ در کنار نیروگاه سلطانیه بوده و آماده جذب سرمایه‌گذار است تا در سال‌های آتی احداث شود.

این مسئول ادامه داد: نیروگاه زنجان ۲ (آریان) با دو واحد گازی به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات در حال اجرا است و در آینده یک واحد بخار نیز برای آن ایجاد خواهد شد. واحد‌های گازی این نیروگاه تقریباً آماده بوده و خط انتقال ۲۳۰ کیلوولت و ۴۳۰ کیلوولت آن آماده بهره‌برداری بوده و پست برق ۲۳۰ کیلوولت آماده و پست ۴۳۰ کیلوولت نیز تا آخر اردیبهشت‌ماه آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان، تصریح کرد: گازرسانی و تامین گاز این نیروگاه به صورت جدی در دست پیگیری است که امیدواریم تا پایان اردیبهشت‌ماه به پایان برسد و بر اساس برنامه‌ریزی وزارت نیرو و استان، دو واحد گازی نیروگاه زنجان ۲ (آریان)، پیش از آغاز پیک مصرف برق وارد شبکه شود که در این صورت ۳۰۰ مگاوات به شبکه برق کشور افزوده خواهد شد.

خلجی با اشاره به نیروگاه زنجان یک، خاطرنشان کرد: ساخت‌گاه این نیروگاه نیز آماده بوده و سرمایه‌گذار برای ساخت و بهره‌برداری جذب شده است که در حال حاضر فاینانسی از چین برای این نیروگاه در دست پیگیری است. همچنین با مشارکت مدیریت استان، مشکل معارضان حل و ایجاد خط گاز نیز در دست پیگیری است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار