کد خبر: ۵۰۲۱۵
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
تکلیف وزارت صمت به تولید ۱۰ هزار مگاوات برق سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، از تکلیف وزارت صمت به تولید ۱۰ هزار مگاوات برق، در طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور خبر داد.

به گزارش برق نیوز، مصطفی نخعی با اشاره به اهداف تصویب ماده ۳ و ۴ "طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور" در صحن علنی مجلس، گفت: در ادامه بررسی موادی از "طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور" ماده ۳ این طرح به تصویب رسید که براساس آن مقرر شد؛ بهای برق صنایع پرمصرف افزایش پیدا کند، البته این مهم در قانون بودجه سنواتی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ذکر شده است، اما با تصویب قانون فوق دائمی خواهد شد این در حالی است که اختلاف نرخ بسیاری میان قیمت برق تمام شده و برق تحویلی به صنایع وجود دارد، این اختلاف قیمت بالا سبب بدهی دولت به وزارت نیرو و سازمان توانیر تا سقف ۸۵ هزار میلیارد تومان شده و این مسئله توقف "طرح‌های توسعه‌ای صنعت برق در کشور" را به دنبال داشته است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مصرف بالای صنایع پرمصرف سبب شده در طول سال‌های گذشته به‌ویژه سال ۱۴۰۰ با کسری برق مواجه شدیم تا جایی که در زمان پیک با ۱۳ هزار مگاوات ناترازی میان تولید و مصرف برق مواجه شدیم، بنابراین افزایش قیمت برق مشترکان صنعتی پرمصرف می‌تواند به کاهش این ناترازی کمک کند.

نخعی افزود: برابر ماده ۳ مقرر شد؛ تمامی منابع حاصل از آن به سازمان توانیر اختصاص پیدا کند تا صرف طرح‌های تحقیقاتی، تامین و انتقال برق، سرمایه‌گذاری‌های جدید، اصلاح و نوسازی شبکه‌های انتقال برق و... شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس همچنین گفت: در ماده ۴ این طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شد؛ از طریق صنایع انرژی‌بر برای تولید حداقل ۹ هزار مگاوات برق حرارتی و ۱۰۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر حداکثر تا سال ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی کند، البته صنایع فوق می‌توانند درصورت تامین نیاز کشور، برق مازاد خود را در بورس انرژی به فروش برساند، ضمن آنکه وزارت نفت نیز مکلف به تامین سوخت آن‌ها و وزارت نیرو مکلف به انتقال برق‌شان شده‌اند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار