کد خبر: ۵۰۲۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
پانزدهمین جلسه هیات مدیره دوره هشتم سندیکای صنعت برق ایران بیست و هشتم فروردین سال جاری با حضور همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، عبدالصاحب ارجمند مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق، اعضای هیات مدیره و بازرسان سندیکا در محل سندیکا برگزار شد.

به گزارش برق نیوز، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در این جلسه تاکید کرد که وزارت نیرو همواره در موضوعات اصلی مربوط به صنعت برق، از سندیکای صنعت برق ایران مشاوره می‎گیرد و به این تشکل اعتماد دارد. تشکیل اتاق دائم گفتگوی وزارت نیرو و سندیکا ضروری است تا نظرات بخش خصوصی صنعت برق به صورت یکپارچه و واحد از سوی سندیکا مطرح شود و در دستور کار این اتاق دائمی قرار بگیرد.

حائری ادامه داد: ما همواره نقش سندیکا را متمایز و متفاوت از سایر فعالان بخش خصوصی دیده‌ایم و مشارکت این تشکل را عاملی برای کسب نتیجه مطلوب می‌دانیم. از آنجا که اتاق گفتگوی وزارت نیرو و سندیکا می‌تواند این تعاملات را سازماندهی کند، لازم است که جلسات آن در اسرع وقت تشکیل و اعضای آن مشخص شوند تا در اولین گام موضوعاتی مانند قرارداد‌های متوقف را تعیین تکلیف کنیم.

وی در خصوص شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: من بر این باورم که تمرکز بر توسعه دانش‌بنیان‌ها می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور منجر شود، اتکا به محصولات دانش‌بنیان در شرایط فعلی می‌تواند کیفیت صادرات ما را افزایش داده و توان اقتصادی کشور را ارتقا دهد. از این رو ما با موضوع واگذاری کامل کار ارزیابی شرکت‌های صادرکننده به سندیکا موافق هستیم، مشروط بر اینکه سندیکا هم نسبت به مسائل این حوزه پاسخگو باشد. تاکید می‌کنم که اگر سندیکا یکپارچه عمل کند شرکت‌های دانش بنیان می‎توانند از مسیر سندیکا توانمندی‌های خود را به وزارت نیرو و شرکت‎های تابعه معرفی و عرضه کنند.

در بخش بعدی جلسه مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق تصریح کرد: دو موضوع فوری و مهم برای طرح در اتاق گفتگوی سندیکا و وزارت نیرو وجود دارد. موضوع اول بند ط تبصره ۱۵ قانون بودجه است. آیین‌نامه این قانون در حال حاضر تبدیل به یک رانت مساله‌ساز شده است. به هر حال مبلغ تقریبی ۲۶۰۰ میلیارد تومان از محل این قانون به صنعت برق تخصیص داده شده که سندیکا می‌تواند با مشارکت در تدوین آیین‌نامه جدید برای نحوه تخصیص این بودجه به بخش خصوصی، علاوه بر از بین بردن رانت‌های فعلی، زمینه را برای بهره مندی شرکت‌های عضو خود از این بند قانونی، فراهم کند. موضوع مهم دیگری که از مسیر اتاق گفتگو قابل پیگیری است این است که مجلس به دنبال این است که شرکت‌های توزیع زیر نظر شهرداری‌ها باشند و این مساله برای صنعت برق بسیار مساله‌ساز خواهد بود، لذا ضروری است که بخش خصوصی هم صدا با وزارت نیرو از تصویب این مصوبه در مجلس جلوگیری کند.

با موافقت اعضا مقرر شد هیات مدیره سندیکا در خصوص کارگروه‌هایی که باید ذیل اتاق گفتگوی وزارت نیرو و سندیکا تشکیل شوند، تصمیم‌گیری کند. همچنین مقرر شد آیین نامه‌ای به منظور تعیین ساختار، دبیرخانه، دبیر، زمان و نحوه برگزاری جلسات و چارچوب کاری این اتاق گفتگو تدوین شود.

طبق تصمیم اعضا مقرر شد چهار کارگروه مالی و قراردادی، دانش بنیان و ساخت داخل، تدوین قوانین و مقررات جدید و همچنین صادرات ذیل اتاق گفتگو فعال شده و نمایندگان سندیکا به صورت فعال در این جلسات حضور یابند. همچنین مقرر شد ماموریت‌ها و موضوعات مرتبط با هر یک از این کارگروه‎ها به صورت مشخص در آیین نامه مربوطه تعیین شود.

در بخش بعدی جلسه مهدی مسائلی گزارشی از اهم اقدامات صورت گرفته و جلسات مشترک سندیکا با نهاد‌های ذیربط ارائه کرد. پیگیری موضوع مطالبات، پیگیری جلسه مشترک با معاون توزیع توانیر، برگزاری نشست با مدیرکل سازمان مالیاتی کشور و ایجاد کارگروه مشترک با این سازمان، نشست با معاون فرهنگی و امور استان‎‌ها و معاون بیمه‎‌ای سازمان تامین اجتماعی، نشست با رییس دفتر هیات مدیره شرکت توانیر در خصوص مطالبات، نشست با مدیرعامل ساتبا و طرح موضوع ارزیابی شرکت‌های فعال در حوزه‌های تجدیدپذیر، پیگیری بخشنامه ارزی نوبت دوم و سوم از وزارت نیرو و برنامه‎ ریزی برای برگزاری مجامع کمیته‎‌های سندیکا بخشی از گزارش ارائه شده توسط دبیر بود.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
0
2
منظور جناب مسائلی از جلسات مشترک با معاونت توزیع توانیر، آقای گودرزی هست!!؟ ایشون که سالهاست با هم مراوده دارند و به اراده ی سندیکا هر شرکت توزیعی را به پای میز میکشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اساتید در توانیر خودشان شرکتهای توزیع را مواخذه و بعد خودشان هم رها میکنند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
0
یک مشت حرف کلی
با قطع برق و آبرو ریززی تابستان همه می‌فهمند چی شده
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار