کد خبر: ۵۰۲۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳:۵۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
جزیره خارگ نیازمند تقویت برق یکی از نیازهای اساسی در جزیره خارگ، تقویت شبکه و توان برق است که با ایجاد و راه اندازی نیروگاه جدید این مشکلات حل می‌شود.

به گزارش برق نیوز، جزیره خارگ به عنوان قطب صادرات نفت خام کشور نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته و بیش از ۹۰ درصد نفت خام کشور از طریق پایانه‌های مستقر در این جزیره صادر می‌شود.

علی رغم ظرفیت‌های بزرگی که در جزیره خارگ وجود دارد، طی سال‌های اخیر این جزیره با مشکلات فراوانی روبرو بوده که باعث شده تا اهالی صبور جزیره خارگ را با دردسر‌هایی روبرو کند.

یکی از چالش‌های مهم در جزیره خارگ، کمبود برق بوده که باعث شده تا در برخی از ایام سال مردم جزیره خارگ کمبود‌هایی را در این زمینه داشته باشند.

برق یکی از نیاز‌های اساسی برای زندگی است و به منظور رفع کمبود برق در جزیره خارگ تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و به همین منظور نیروگاه جدید خارگ راه اندازی می‌شود.

ایجاد نیروگاه جدید در خارگ

بخشدار ویژه خارگ با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای رفع مشکلات مردم در جزیره خارگ اظهار داشت: همه توان خود را برای ارائه بهترین خدمات به اهالی جزیره خارگ به کار خواهیم گرفت.

محمدرضا دشتی زاده با اشاره به راه‌اندازی نیروگاه برق جدید در جزیره خارگ خاطرنشان کرد: نیروگاه جدید این جزیره با توان تولید ۳۰ مگاوات برق به زودی در مدار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ۱۰ مگاوات از این تولید به نیروگاه شهر خارگ اضافه خواهد شد، و ۲۰ مگاوات آن صرف برای مصارف صنعتی به بهره برداری خواهد رسید.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: در ادامه هم چهار مولد دیگر در روز‌های آتی به خارگ انتقال داده می‌شود تا عملیات نصب و راه اندازی آغاز شد.

رفع کمبود برق در جزیره

عبدالمجید ستایشی مدیر عملیات عمومی خارگ نیز اظهار داشت: جزیره خارگ با عنایت به شرایط خاص جغرافیایی در طی سال‌های اخیر با مشکلات در زمینه کمبود برق مواجه بود.

وی افزود: در زمان پیک مصرف با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط این نهاد بین دو تا سه مگاوات برق به شبکه برق شهری اضافه شده است.

مدیر عملیات عمومی خارگ گفت: صبح امروز پنج مولد به وزن ۴۲ تن و تجهیزات فنی با محوریت مدیریت عملیات عمومی و همکاری شرکت پایانه‌های نفتی و پتروشیمی خارگ با استفاده ظرفیت و تجهیزات لجستیک این شرکت‌ها وارد جزیره خارگ شد.

مردم جزیره خارگ سال‌ها در مقابل مشکلات مقامت کرده و با صبوری منتظر تلاش مسئولان برای رفع مشکلات خود در جزیره هستند.

امید می‌رود که با نصب و راه‌اندازی نیروگاه برق جزیره خارگ، مشکل مردم به حداقل برسد و از برق پایدار برخوردار باشند.

منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار