کد خبر: ۵۰۲۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴:۰۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
پیشنهاد ساخت نیروگاه برق در لبنان همچنان روی میز است سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مجددا توسط امیرعبداللهیان تکرار شده و همچنان روی میز و معتبر است.

به گزارش برق نیوز، سعید خطیب‌زاده در پاسخ به این سوال که در روز‌های اخیر شاهد انتشار فیلمی از برخورد فیزیکی تعدادی از شهروندان بیروت با وزیر انرژی لبنان در واکنش به معضل برق و خاموشی شب‌ها هستیم و این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد تاسیس نیروگاه در این کشور را به دولت این کشور ارائه کرده، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده است، آیا این پیشنهاد همچنان برای رفع مشکلات مردم لبنان روی میز است، گفت: تحولات داخلی لبنان برای جمهوری اسلامی ایران از ابعاد مختلف حائز اهمیت است. ما به طور مستمر با دوستانمان در دولت لبنان در تماس هستیم. پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مجددا توسط امیرعبداللهیان تکرار شده و همچنان روی میز و معتبر است.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم که بخش خصوصی ایران وارد لبنان شود و به تامین برق مردم و کشور لبنان کمک کند و هم دولت و بخش دولتی ما این آمادگی را دارند که بصورت ملی وارد عمل شوند و این مشکل را برای همیشه در داخل لبنان رفع کنند. البته دوستان ما در لبنان ضمن اینکه از این پیشنهاد استقبال کرده و ابراز علاقه نشان می‌دهند، تاکنون اقدام عملی در این رابطه صورت نداده و تصمیم را منوط به تصمیم ملی می‌دانند.

خطیب‌زاده افزود: ما به مسائل داخلی لبنان ورود نمی‌کنیم، اما راه‌حل مشکل برق و الکتریسیه خیلی پیچیده نیست و به یک تصمیم عادی، ولی در سطح ملی نیاز دارد که اراده‌ای ایجاد شود که ما بتوانیم این مشکل مردم لبنان را رفع کنیم. مردم لبنان ثروتمندتر از این هستند که نیازمند اعانه‌های روزانه یا بعضا توسط برخی کشور‌ها باشند و می‌توانند روی پای خودشان بایستند و ما هم آمادگی داریم که در کنار مردم با غرور این کشور به حل این مشکل کمک کنیم.

منبع: ایلنا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
0
0
اساسا این کلیپها چه ربطی به ما دارد؟ آقای سخنگو آیا کلیپهای وضعیت خودمان را میبینید؟ به شما انگیزه نمیدهد. لبنان حتما دولت و مجلس دارد و باید خود منافعشان را تشخیص دهند. این گفته هم عالیست: راه‌حل مشکل برق و الکتریسیه خیلی پیچیده نیست و به یک تصمیم عادی، ولی در سطح ملی نیاز دارد که اراده‌ای ایجاد شود که ما بتوانیم این مشکل مردم ایران را رفع کنیم.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار