کد خبر: ۵۰۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶:۰۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
۲ سناریو برای ساکنان حریم دکل‌های برق فشار قوی قم مدیر منطقه دو شهرداری قم در خصوص آخرین وضعیت اراضی و خانه‌های در حریم دکل برق توضیحاتی داد.

به گزارش برق نیوز، زندگی ساکنان منطقه نیروگاه خیابان شیخ آباد شهر قم زیر سایه دکل برق فشار قوی و آسیب‌های ناشی از آن به عامل تهدیدی برای سلامتی ساکنان این منطقه تبدیل شده است.

رضا رحیمی، مدیر منطقه دو شهرداری قم در این باره می‌گوید:حریم منطقه دو از انتهای بزرگراه امام علی (ع) در بخش جنوبی تا نیروگاه حرارتی است و در حدود چهار هزار هکتار حریم و ۱۳۰۰ هکتار محدوده شهری در منطقه وجود دارد که جمعیت آن براساس آمار رسمی بیش از ۲۰۰ هزار نفر است.

به گفته او برای حاشیه‌نشینی و محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی در سال ۸۲ نقشه‌ای تهیه و سند توانمندسازی ایجادشده و دستگاه‌های مجری اقدامات خوبی در این زمینه انجام دادند.

او گفت: یک سری شاخص‌هایی برای سکونتگاه‌های غیررسمی وجود دارد که شامل دسترسی به خدمات و کم برخورداری بوده و نگاه شورای اسلامی شهر و شهرداری ایجاد زیرساخت‌های لازم در این مناطق است.

به گفته مدیر منطقه دو شهرداری قم تعدادی از پروژه‌ها نیاز به سیاست کلان دارد که اخیرا در سفر ریاست جمهوری به استان، ساماندهی ۳۰ باب مسکونی که زیر دکل‌های برق قرار دارند جز این پروژه‌ها تعریف شد.

رحیمی در ادامه با اشاره به مشکل اراضی و خانه‌های در حریم دکل فشار قوی برق در برخی مناطق قم گفت: از چند سال گذشته برای ساماندهی این منازل مسکونی و تجاری اراضی ۳۲ هکتاری به عنوان پشتیبان در شهرک پردیسان اختصاص یافته است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم گفت:متاسفانه به خاطر برخی مشکلات و مسایل ساماندهی و تعیین تکلیف این اراضی و خانه‌های مسکونی در سطح استان متوقف شده بود و هم اکنون رویه مجموعه مدیریت قم در این زمینه تفاوت کرده و بار دیگر ساماندهی منازل حریم برق فشار قوی قوت گرفته است.

او گفت: مطالعات ساماندهی و بهسازی این نقاط به خاطر آسیب‌هایی که برای شهروندان می‌تواند داشته باشد آغاز شده و جنبه‌های مختلف مسئله در حال بررسی و پایش است.

رحیمی می‌گوید: در طرح مطالعاتی این اراضی دو سناریو انتقال کابل‌های فشار قوی برق یا انتقال خانه‌های مسکونی از حریم دکل‌ها در حال بررسی است و هر کدام که صرفه اقتصادی بهتری برای مردم و استان داشته باشد در نهایت عملیاتی خواهد شد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار