کد خبر: ۵۰۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۰:۲۲ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
واحد گازی نیروگاه کلاس F قشم پاسارگاد وارد مدار شد معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی با اشاره به سنکرون واحد گازی نیروگاه کلاس اف قشم پاسارگاد، گفت: در راستای پروژه‌های پیک تابستان امسال حدود دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگا‌ه‌های حرارتی کشور افزوده شده است.

به گزارش برق نیوز، "حمیدرضا عظیمی" با بیان اینکه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور با سنکرون واحد گاز نیروگاه سیکل‌ترکیبی قشم پاسارگاد به ۷۰ هزار و ۶۳۴ مگاوات رسیده است، افزود: تاکنون ۵۹۱ واحد تولید برق حرارتی در ۱۳۰ نیروگاه کشور احداث شده است که ۶۷.۷ درصد از این ظرفیت متعلق به بخش خصوصی است.

وی با اشاره به سنکرون ۹ واحد جدید نیروگاهی در کشور، افزود: در راستای طرح‌های افزایش توان تولید برق برای روز‌های اوج مصرف تابستان سال ۱۴۰۱ واحد گازی نیروگاه‌های هنگام، ایران LNG، قشم پاسارگاد و میانرود وارد مدار شده است.

معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی با اشاره به اجرای طرح‌های ارتقای توان واحد‌های گازی و سیکل‌ترکیبی به ظرفیت ۳۶۱ مگاوات، گفت: همچنین تاکنون واحد‌های بخار جدید نیروگاه‌های جهرم، هریس، ارومیه، چابهار و بعثت پارس‌جنوبی نیز برای کمک به تامین انرژی پایدار روز‌های پیک مصرف امسال به شبکه سراسری برق کشور متصل شده‌اند.

عظیمی با اشاره به اتصال واحد گازی نیروگاه کلاس اف قشم پاسارگاد به شبکه سراسری برق کشور، افزود: در راستای توسعه تولید برق در جنوب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف برق در منطقه جزیره قشم، ساخت نیروگاه ۴۷۹ مگاواتی قشم پاسارگاد با برخورداری از یک واحد گازی ۳۲۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۵۹ مگاواتی توسط شرکت قشم مولد در دستور کار قرار گرفته است.

وی راندمان نهایی این نیروگاه سیکل‌ترکیبی را حدود ۵۷ درصد برشمرد و افزود: تشویق سرمایه‌گذاری از طریق بخش غیردولتی، تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، کمک به پایداری افزایش پایداری شبکه، افزایش ظرفیت تولیدی برق و ایجاد زمینه‌های اشتغال در منطقه به عنوان زیربنای تولید و کاهش آلایندگی زیست‌محیطی از جمله اهداف اجرای این پروژه است.

معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه این نیروگاه با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۴۵ میلیون یورو در حال ساخت است، گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم واحد بخار این نیروگاه نیز مهرماه سال ۱۴۰۳ به شبکه سراسری برق کشور متصل شود.

گفتنی است، نیروگاه سیکل‌ترکیبی کلاس اف قشم پاسارگاد در کیلومتر ۲۲ جاده لافت به قشم واقع شده است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار