کد خبر: ۵۰۲۸۸
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقدامات وزارت نیرو پایه علمی و کارشناسی ندارد نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اقدامات وزارت نیرو پایه علمی و کارشناسی ندارد، گفت: اگرچه بهترین مکان برای ایجاد زیرساخت‌های تولید انرژی‌های تجدیدپذیر استان سیستان و بلوچستان و به ویژه شهرستان خاش است، اما وزارتخانه تاکنون در این منطقه جهت ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی اقدامی نکرده است.

به گزارش برق نیوز، اسماعیل حسین زهی با اشاره به خشکسالی و کمبود آب و برق در استان سیستان و بلوچستان، گفت: متاسفانه مردم حوزه انتخابیه در ایام ماه رمضان با تنش شدید آبی با همان قطعی آب رو به رو بودند این در حالی است که وزارت نیرو باید برای جلوگیری از رسیدن به این نقطه زیرساخت‌های لازم را ایجاد می‌کرد ضمن آنکه چاه‌های آب در منطقه با افت شدید رو به رو شده‌اند.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش‌های نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه اقدامات وزارت نیرو پایه علمی و کارشناسی ندارد و سلیقه حرف نخست را در تصمیم‌گیری‌ها می‌زند، به‌عنوان مثال بهترین مکان برای ایجاد زیرساخت‌های تولید انرژی‌های تجدیدپذیر استان سیستان و بلوچستان و به ویژه شهرستان خاش است، اما وزارتخانه تاکنون در این منطقه جهت ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی اقدامی نکرده است.

وی افزود: وزارت نیرو باید قبل از اقدام به ایجاد نیروگاه مطالعات لازم را انجام دهد چراکه برخی از استان‌ها مستعد ایجاد نیروگاه‌های بادی و برخی دیگر ایجاد نیروگاه خورشیدی هستند، هرچند استان سیستان و بلوچستان هر دو پتانسیل را توامان دارد.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تغییر نوع آبیاری کشاورزی از غرقابی به آبیاری تحت فشار نیز ضرورت دیگری است که باید در استان‌های کم بارش به آن اهتمام ورزید.

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
0
5
بخدا از ... بی سواد تر کودنتر در سابقه چهل ساله جمهوری اسلامی نداشته و نداریم این در مورد برق کودنترین است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
0
0
بخدا از محرابیان ... در سابقه چهل ساله جمهوری اسلامی نداشته و نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
0
4
وزارت نیرو نمیتواند نیروگاه خورشیدی احداث کند، متقاضی باید بیاید
آیا با این قیمتها و ...، متقاضی می آید؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
0
4
متاسفانه دیدهای مدیریتی فقط تا یک دوره ۴ ساله و حتی کمتر است. افقی طولانی مدت در مدیریتهای کلان وجود ندارد. چندین سال آه و ناله در خصوص خشکسالی است اما اقداماتی که ثمر بخش باشد وجود ندارد. انتقال آب که باید تا کنون مشکل مردم را حل میکرد گرفتار عده ای ناکارشناس شد و هنوز از نهمین جلسه انتقال آب چیزی نشت نکرده!!. همه با هم تعارف دارند و دولتیان هم که انگار دچار روزمرگی شده و باری به هر جهت زمان را میگذرانند. همه میگویند باید بشود، معلوم نیست طرف مقابل و مخاطب کیست؟!مدیران کوته نگر، انگار فردایی را متصور نیستند. به گونه ای شده که هم سرزمین برای عده ای فراموش شده و هم مردم. تنها چیزی که مهم است خانواده است ان هم برای کسانی که فرصت خدمت! را غنیمت شمرده و برای اهل بیتش در آن سوی جهان رفاه فراهم میکنند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
کدوم مدیریت اسم مدیر گذاشتن روی ظلم به کشور و آنهایی است دارن دلسوزانه کار میکنن.یه مشت دزد و بی پدر و مادر افتادن به جان مردم دارن خونشون میمکن
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
0
1
مدیران کوتوله با نگاه شش ماهه تا یکساله دستاورد جدید وزارت نیرو است توانیر هم که اصلا جایگاهی نداره. خوب میشه همین ، خرابی ،هزینه
بعد آقای وزیر دنبال صرفه جویی هست همین بی برنامه گی و سعی و خطا همه ی هزینه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
0
0
سلام: چند مورد در موضوع اب وبرق بصورت برنامه مدون ونه مححدود به یک دوره دولت مورد توجه باشد 1- مستمرا تامین حق ابه از افغانستان و...مطرح شده ویا ترکیه ای که اعلام میشود در بالا دست سد ها وبخصوص سد اتاتورک را با گنجایش ذخیره ای که مجموع سده های ایران میباشد وموجبات خشکسالی دجله وفرات و..نیز شده بنابراین انچه کاملا روشن است اینکه امیدی به هیچ کشور در تامین نمی توان داشت ولذا رویکردکشور از مقوله اینکه حتی با افزایش قیمت موجبات کاهش مصرف بخصوص در مورد اب بعنوان اولیت اول وبرق (چرا که قطعا عمده وسایل خانگی مشترکین برق بسمت وسایل با مصارف وگرید موجود دربازار وحتی استفاده از لامپهای روشنایی LEDسوق پیدا کرده وعملا بنظر نمیرسد کار خاص دیگری را عمده مشترکان متوسط بتوانند انجام دهند مگر اینکه اساسا همه چیز را خاموش کنند وبهیچ وجه مصرفی نداشته باشند وبرگردند به عصر نبود وسایل و.....) لذا ابتدا وحدت ملی در حوزه دولت ومجلس وحاکمیت بسیارضروریست که تحت صدای واحد بتوانندبرنامه مدون اینکه 1- مدیریت کامل ابهای سطحی 2-مدیریت ابهای زیر زمینی 3- رفع هرگونه نشت در شبکه های فرسوده چندین ساله 4- تغییر الگوی کشاورزی بعنوان اولویت اصلی بر اساس امایش سرزمینی واستفاده اجباری وحمایتی از طرحهای نوین کشاورزی جهت ابیاری وهمچنین استفاده از زمینه های اجاره جهت کشت محصولات در سایر کشورها 5- استفاده از طرحهای علمی بارور کردن ابرها جهت جبران کم بارشی 6- جدا سازی شبکه اب رسانی خوراکی از مصارف عمومی وبهداشتی شبکه 7- حداکثر ظرفیت احیا وباز چرخش فاضلاب حداقل جهت مصارف عمومی وکشاورزی واب یاری فضای سبز حتی بصورت دستگاههای (ماشین الات وتجهیزات )اصلاح پساپ در مجتمع ها ومراکز عمومی با اعمال سیاستهای تشویق وارایه وتامین منابع مالی بلند مدت جهت مشترکین )وبخصوص کانالهای دفع ابهای سطحی و.... توسط شهر داریها 8- تکنولوژی شیرین کردن اب دریاهها جهت انتقال به مناطق کم اب بصورت پروژه های ملی وفوری 9- تصمیمات کلان وکار شناسی شده دقیق ونهایت تبدیل به قانون جهت انتقال اب از دریا(خلیج فارس وخزر )به کلیه مناطق کشور 10- الزام به تغییر وتبدیل تجهیزات اب بر صنایع پر مصرف به تکنولوژی های نوین (برجهای خنک کن تر به خشک و.......) 11- استفاده از طرحهای نوین ممانعت وکاهش ازتبخیر اب دریاچه پشت سد ها12- تولید تجهیزات کم مصرف ومدیریت شده اب مواردی مانند دوش ؛ شیرالات ظزفشویی وشیرهای مخلوط کن خانگی و... وهمچنین در اختیار گذاشتن پکیج ملزوم کاهنده اب بصورت رایگان جهت فرهنگ سازی به همه مصرف کنندگان سطح کشور و...وتا اینموارد انجام نشود انچه باقی خواهد بود همین که هرساله فقط به بیان مطالب وتکرار خواهد گذشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
0
1
خخخ. همه جای همینجوریه. قبلا وزارتخانه های تخصصی مثل نفت، نیرو و مخابرات بهتر از بقیه بود. با قهقرای کشور اینها هم به جمع مابقی پیوستند. فاتحه مع الصلوات
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار