کد خبر: ۵۰۳۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
ماجرای افزایش تعداد پله‌های تعرفه‌های برق در قبوض سخنگوی صنعت برق گفت: دلیل افزایش تعداد پله‌های تعرفه‌های برق در قبوض، محاسبه ۱۰۰ کیلوواتی هر پله با قیمت‌های متفاوت در قبوض است.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه طبق بند (ی) تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ تعرفه‌های برق از ابتدای بهمن ماه افزایش یافته است افزود: براساس این قانون قرار بود در قبوض فقط ۴ پله مشخص شود که توانیر برای شفاف شدن قیمت هر بخش از مصرف تعداد این پله‌ها را نسبت به الگوی تعیین شده، ۱۰۰ کیلووات ساعت به ۱۰۰ کیلووات ساعت مشخص کرد که این روند تعداد پله‌ها را افزایش داده است.

وی گفت: دوره‌های سال به دو بخش گرم و غیر گرم و اقلیم به ۵ بخش شامل عادی، گرمسیر یک، گرمسیر ۲، گرمسیر ۳ وگرمسیر ۴ تقسیم کرده است که الگوی مصرف در ماه‌های گرم و غیر گرم براساس این اقلیم‌ها مشخص می‌شود.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در اقلیم عادی مانند تهران، اصفهان و شیراز که تا ۸۵ درصد مساحت کشور را شامل میشود الگوی مصرف در ماه‌های غیر گرم ۲۰۰ کیلووات ساعت و در ماه‌های گرم ۳۰۰ کیلووات ساعت است البته این رقم در اقلیم گرمسیری یک در ماه‌های گرم ۳۰۰۰ کیلووات ساعت تعیین شده است.

رجبی مشهدی افزود: قیمت برق برای پله اول که یارانه دریافت می‌کند تفاوتی با سال‌های گذشته ندارد، اما در پله‌های بعدی قیمت براساس قیمت تامین برق که ۳۰۷ تومان به ازای هر کیلووات است؛ محاسبه خواهد شد.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های جدی وزارت نیرو برای تامین برق، مشترکین پرمصرف باید میزان مصرف خود را کاهش دهند که این روند با کنترل مصرف وسایل سرمایشی به سادگی عملیاتی خواهد شد.

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
0
1
احسنت! خودتان قانون وضع میکنید! در قانون هر چه مصوب شده باید اجرا شود. پله پله شکستن میزان مصرف خارج از قانون مصوب مجلس است و باید اصلاح شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
0
1
ده درصد به حقوق یک کارمند اضافه کردید حالا پول فیض برقی که قبلا 90000 تومان می گرفتید حالا شده 210000 تومان مصرف هم هیچ فرقی نکرده این دولت و یارانش بجز دست در جیب مردم کردن تا این لحظه کار دیگری بلد نبوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
0
1
ده درصد به حقوق یک کارمند اضافه کردید حالا پول فیض برقی که قبلا 90000 تومان می گرفتید حالا شده 210000 تومان مصرف هم هیچ فرقی نکرده این دولت و یارانش بجز دست در جیب مردم کردن تا این لحظه کار دیگری بلد نبوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
0
1
خاک برسرتون با این مدیریتتون که فقط جیب ملتو میزنید و از خودتون یه جو غیرت ندارین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
متاسفانه انچه در کشور در حال وقوع است اینکه مشکلات صنعت از جهت نوع سازی واصلاح شبکه وارتقا توان وبهره وری مورد پیگیری نیست بلکه همواره تفکر قالب واشتباه اینکه با افزایش قیمت سعی در اقناع بر ضعف مدیریتی وتامین منابع وبودجه برای ارایه خدمات میگردد انهم متناسب با هر فصل مشکلات مربوط به همان دوره مطرح وبا گذشت خوب یا بد ان تاشورع مجدد به وادی فراموشی سپرده میشود در دوره ریاستجمهوری جناب احمدی نژاد صراحتا بر اصلاح تجهیزات صنایع بطوریکه هزینه نگهداری و بهره برداری وتولید نیز از محل اصلاح وروز رسانی قطعا کاهش خواهد داشت شخص ایشان صراحتا اعلام داشتند ویا در دوره جناب روحانی در مراسم افتتاح پویش های وزارت نیرو همزمان با توضیحات وزیر محترم وقت دراثارتبدیل واحدههای گازی به ترکیبی وباز گشت سرمایه گذاری از محل سوخت صرفه جویی صراحتا ریاست جمهور به تسریع ان دستور دادند اما مشکل کجاست که به کندی انجام میشود جای بررسی دارد وای کاش بجای تمرکز بر گران کردن بر بهینه کردن قیمت تولید و بروز رسانی صنایع ورفع این دست مشکلات بعنوان اولویت اولیه پرداخته میشد .
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار