کد خبر: ۵۰۳۲۵
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعرفه اندک خدمات مهندسان برق نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با اشاره نرخ اندک تعرفه بهای خدمات مهندسان برق گفت: تلاش می کنیم تا با بازنگری در قوانین نرخ خدمات بر اساس «نفر ساعت» محاسبه شود.

به گزارش برق نیوز، سید مجید حسینی ظهر جمعه در همایش بزرگداشت روز صنعت برق در گرگان اظهار کرد: از بدو شکل گیری سازمان نظام مهندسی، اکثریت اعضا را مهندسان عمران و معماری تشکیل می‌دادند و شاید همین امر منجر به این شد که تعرفه سایر مهندسان صنعت ساختمان مانند مهندسان برق به صورت عادلانه‌ای تنظیم و مصوب نشود.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: تعرفه مهندس برق مربوط به ۲۲ سال قبل است و ضرورت دارد هر چه سریع‌تر اصلاح شده تا قیمت خدمات مهندسان برق واقعی شود.

وی گفت: برخی از مهندسان برق عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان به دلیل تعرفه اندک بهای خدمات، میل و رغبتی برای مشارکت در پروژه‌های ساختمان سازی ندارند؛ باید با اصلاح نرخ‌ها زمینه بهره گیری حداکثری از ظرفیت بالای همه مهندسان برق در صنعت ساختمان مهیا شود.

حسینی گفت: اقدامات خوبی برای اصلاح تعرفه بهای خدمات در حال انجام است و بر اساس نظرات کارشناسان یک شرکت مشاور تلاش داریم عقب‌ماندگی‌های این بخش جبران شود.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا با بازنگری نرخ خدمات براساس «نفر ساعت» محاسبه شود.

میزان تعرفه بهای خدمات با مسئولیت مهندسان برق تناسب ندارد

اردلان قاسمی ظهر جمعه در همایش بزرگداشت روز صنعت برق در گرگان اظهار کرد: باید بپذیریم که وظایف و نقش مهندسان برق متحول شده و خدمات ارائه شده از سوی آن‌ها همانند دهه‌های گذشته و نصب چند کلید و پریز در ساختمان نیست.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: با توجه به افزایش مسئولیت و خدمات مهندسان برق باید تعرفه خدمات عادلانه تری تدوین شود و برای هر یک از خدمات ارائه شده مانند بهینه سازی مصرف انرژی و یا هوشمند سازی ساختمان‌ها تعرفه جداگانه‌ای منظور و محاسبه شود.

وی گفت: برای افزایش سطح دانش مهندسان برق در گلستان دوره‌های ارتقا پایه زیر نظر سازمان نظام مهندسی ساختمان به صورت مستمر برگزار می‌شود و مضافاً اینکه با همکاری شرکت‌های پیشرو در صنعت برق دوره‌های تخصصی برای آشنا شدن بیشتر مهندسان با فناوری‌های نوین صنعت برق اجرا می‌شود.

قاسمی افزود: حدود دو هزار و ۲۰۰ مهندس برق در سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان عضویت دارند که حدود نیمی از آن‌ها دارای پروانه فعالیت هستند و در بخش طراحی و نظارت مشغول ارائه خدمت به شهروندان هستند.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان بیان کرد: گردهمایی متخصصان صنعت برق می‌تواند منجر به آسیب شناسی چالش‌های این صنعت شود و با هم اندیشی راهکار‌های موثر برای بهبود خدمات و استفاده حداکثری از پتانسیل مهندسان برق دست یافت.

ضرورت هم افزایی صنعت برق با نظام مهندسی ساختمان

شهابی، مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با اشاره به ضرورت اصلاح برخی ناهنجاری‌های صنعت ساختمان گفت که هم‌افزایی بین صنعت برق و سازمان نظام مهندسی روند مدیریت مصرف برق را بهبود می‌بخشد.

قاسم شهابی ظهر جمعه در همایش بزرگداشت روز صنعت برق در گرگان اظهار کرد: مدیران صنعت برق برای کسب توفیق در حل مشکلات باید فراتر از مسئولیت‌های اداری خویش عمل کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: مدیران برق حل دغدغه‌ها و تنگنا‌های این صنعت را به عنوان مسئولیت اجتماعی خویش مد نظر قرار دهند تا بتوانند چالش کسری ۱۵ هزار مگاوات برق در تابستان را مدیریت کنند.

شهابی افزود: ضعف‌های مدیریتی، قوانین و مقررات قدیمی و برخی نارسایی‌ها در حوزه پیمانکاری و طراحی از جمله مواردی است که سبب شده صنعت برق به جایگاه واقعی خود نرسد.

وی گفت: قیمت تمام شده هر کیلووات برق حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان است در حالی که به طور متوسط و در حداکثر نرخ مبلغ ۲۰۰ تومان از مشترکان اخذ می‌شود و استمرار این رویه طی سال‌های گذشته موجب انباشت ضرر‌های هنگفت در صنعت برق شده است.

شهابی ادامه داد: واقعی شدن نرخ عرضه برق برای مشترکان، شاید برخی دردسر‌ها و تنش‌ها را به همراه داشته باشد که مدیران صنعت برق باید از هم اکنون برای آن مهیا باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: برخی موارد مانند عقب افتادگی قوانین از تکنولوژی سبب شده تا زمینه فساد در صنعت برق افزایش یابد که ضرورت دارد برای حل این موضوع چاره اندیشی عاجل انجام شود.

 

منبع: تحلیل بازار

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار