کد خبر: ۵۰۳۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
سنجش مهارت اکیپ‌های عملیاتی و سیمبانان کشور مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری شبکه شرکت توانیرگفت: توجه ویژه به تخصص و مهارت موجب توسعه است.

به گزارش برق نیوز، مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری شبکه شرکت توانیر در دومین دوره مسابقات مهارت شغلی در منطقه مرکزی کشور گفت: تمرکز بر سازوکار‌ها در چارچوب تحول دیجیتال، مکانیزه کردن فرآیند‌ها و توجه ویژه به تخصص و مهارت موجب توسعه است.

مسعود صادقی در افتتاحیه دومین دوره مسابقات مهارت‌های شغلی منطقه مرکز به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان قم با تقدیر از تلاش‌های این شرکت در قبول مسئولیت همکاری با انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع برق در تدوین مقررات و آیین نامه‌های برگزاری دومین دوره این مسابقات اظهار داشت: برگزاری این مسابقه، نقش مهمی در جهت فرهنگ سازی ارتقای مهارت‌های فنی و شغلی کارکنان پرتلاش این صنعت دارد و می‌بایست برای برگزاری مستمر اینگونه مسابقات برنامه مدون و گام‌های اساسی برداشت.

وی تصریح کرد: در مواجهه با بحران‌های مختلف، چون برف و سیلاب و بروز حوادث، کارفن ها، تکنسین‌ها و سیمبان‌ها از نقاط مختلف کشور برای کمک رسانی حضور می‌یابند و برای رفع مشکلات پیش آمده بر روی خطوط و تامین برق مطمئن و پایدار برای هموطنان عزیز همت نموده و در بسیاری موارد با شرایط جوی سخت از جان مایه می‌گذارند، چراکه خدمت به مردم برای این عزیزان در اولویت است.

مدیرکل دفتر مهندسی وراهبری شبکه شرکت توانیر عنوان کرد: همه ما کارگزار و خدمتکار مردم هستیم و تکنسین‌ها، سیمبان‌ها و تلاشگران اکیپ‌های عملیاتی نقش مهمی در مسیر ارائه خدمات دارند که توسعه برنامه‌های آموزش مهارتی و صدور گواهی نامه‌های معتبر بر اساس سطح مهارت‌های کسب شده، می‌تواند نقش موثری در ارتقای این خدمات و ایجاد انگیزه بیشتر برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

صادقی بیان کرد: مساله ایمنی در کار از اهمیت بالایی برخوردار است و بروز بسیاری از حوادث و اتفاقات از نظر ایمنی قابل پیشگیری است؛ لذا همیشه ضروری است که ۴ عمل اصلی برق کاری را که شامل قطع، تست، تخلیه و ارت کردن را مورد توجه قرار داده و کلیه نیرو‌های عملیاتی مهارت‌های لازم در این خصوص را کسب و به کار بندند.

مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری شبکه شرکت توانیر افزود: کسب مهارت‌ها جایگاه مهمی در ارتقای جایگاه شغلی دارد و در شرایط اقتصادی فعلی، توسعه زیرساخت‌ها با مشکلات زیادی همراه است، اما فرصت‌های ایده آلی نیز وجود دارد که بتوان بهره وری را افزایش داد.

وی بیان کرد: تمرکز روی سازوکار‌ها در چارچوب تحول دیجیتال و مکانیزه کردن فرآیند‌ها در کنار توجه ویژه به تخصص و مهارت موجب توسعه همه جانبه این صنعت خطیر است، شناسایی روش‌های سنتی و به روزرسانی مهارت‌ها و جلوگیری از اتلاف منابع تحولات خوبی را به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به مدیریت دارایی اظهار داشت: با بهره گیری از این شیوه مدیریتی، ابزارآلات و تجهیزات به خوبی حفظ می‌شود که این روند نیاز به کسب مهارت لازم دارد.

در زمینه مدیریت دارایی ابلاغ نظام نامه مدیریت دارایی در زمینه بهبود بهره برداری و به عنوان سند چشم انداز توسعه نرم افزار مدیریت دارایی فیزیکی و سند الزامات نرم افزاری و آموزش‌های راهبردی و ارتقای مهارت مورد توجه است.

مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری شبکه شرکت توانیر گفت: در ۴ گام شش ماهه، نقشه تحول را برنامه ریزی کرده ایم که در افزایش مهارت نقش مهمی دارد. تغییر فرهنگ سازمانی، آراستگی و نظم با تکنیک‌های به روز و فعالیت‌های انگیزشی و توجه ویژه به ایمنی از جمله این گام هاست.

وی تصریح کرد: کارکنان باید توانمندی‌های مختلفی داشته باشند، از این رو علی رغم شیوع کرونا، در آموزش‌های مجازی و از راه دور نیز تلاش‌های گسترده‌ای و مفیدی صورت گرفته است.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
0
1
خدا را شکر که یادداشتها و البته و با نهایت تاسف مرگ چند سیمبان سبب توجه به مهارت سیمبانان و ایمنی برق شد. فرآیند کنترل دستورالعملهای ایمنی باید اصلاح شود. نقش هر کس در آن فرآیند باید مشخص باشد تا مسئولیت هم مشخص گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
این مسابقات سالهاست که برگزار می شود . چیز جدیدی نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
1
سلام برق نیوز نمیدونم سانسور کنی یانه.این مسابقه عملکرد ودستاورد قوی پنجه رو نشان داد که چقدر ایشون مدیریت قوی داره.ازهر استان شرکت کننده 75میلیون تومان دریافت کرده بودند.البته توانیر هم الحق والنصاف ما شنیدیم 700میلیون بودجه داده.وقتی برق نیوز مطلب قم گذاشت خیلی مسائل مطرح شد.اما هیچ کس به داد برق قم نرسید.الحمدالله خداروشکر اون 7استان شرکت کننده دیدن چه وضعی بود ازوضعیت مهمانسرا که فیلم گرفته بودن بردن توانیر تا وضعیت غذا که یه ماست کنارش نبود .برق قم در حال نابودی است به دادش برسید.فقط چهارتا ماشین نو داشتند اونم خدا پدر حسین عبدالعلی بیامرزه.وقتی اداره قم بیافته دست چهارتا ....
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار