کد خبر: ۵۰۳۴۶
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آخرین وضعیت نصب کنتورهای هوشمند برق مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق ایران، از هوشمند شدن تمام کنتور‌های بخش صنعتی، اداری، عمومی و کشاورزی کشور و نصب حدود ۳۰۰ هزار کنتور هوشمند در بخش خانگی و تجاری خبر داد.

به گزارش برق نیوز، "مصطفی رجبی مشهدی" گفت: تمام بخش‌های اداری، صنعتی، عمومی و کشاورزی کشور با مصرف ۳۰ کیلوولت آمپر به بالا که حدود ۷۰۰ هزار کنتور برآورد می‌شود هم‌اکنون به کنتور‌های هوشمند برق، مجهز و رویت‌پذیر شده‌اند.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه این بخش‌ها حدود ۵۰ درصد بار مصرف برق کشور را مصرف می‌کنند، ابراز داشت: بیش از ۳۰ میلیون دستگاه کنتور برق نیز در بخش خانگی و تجاری کشور داریم که ۶۰ درصد آن‌ها کنتور‌های دیجیتال و مابقی مکانیکی هستند و در مجموع حدود ۳۰۰ هزار کنتور هوشمند در بخش خانگی و تجاری نصب شده است.

رجبی مشهدی افزود: با احتساب بخش خانگی و تجاری هم اکنون یک میلیون دستگاه کنتور برق هوشمند در کشور نصب شده است.

وی تصریح کرد: از حدود ۳۰ میلیون مشترک بخش خانگی، حدود ۶۵۰ هزار مشترک بیش از دو برابر الگو، مصرف برق دارند که جزو افراد پرمصرف قرار می‌گیرند که قرار است تا زمان اوج مصرف برق در تابستان امسال، این مشترکان به کنتور‌های هوشمند مجهز شوند.

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: با هوشمند شدن کنتور‌ها علاوه بر نظارت شرکت‌های برق بر میزان مصرف، مشترکان برق نیز در لحظه از میزان مصرف و هزینه‌های برق خود آگاه می‌شوند که این موضوع می‌تواند در کاهش مصرف برق تاثیرگذار باشد.

وی همچنین افزود: قیمت هر دستگاه کنتور برق هوشمند بخش خانگی در بازار، بین ۳۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان است.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
0
0
دروغه ۵۰ درصد چی؟؟؟ دروغه قیمته هم دروغه برید خودتون چک کنید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
0
0
تنبیه هوشمندانه!! مصرف کننده. کاش مغز افزار مدیرانمان هوشمند بود و کنتورشان هوشمندانه کار میکرد تا هر لحظه کار خود را رصد میکردند و ناترازی خود را ملتفت میشدند!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
0
2
ماشاا... با انحصاری که مدیران معاونت توزیع توانیر با برنامه ریزی‌هاشون برای کنتورسازان ایجاد کردند. برای قیمت ۳۰۰هزار تومنی که برای کنتور ادعا شده، کنتورسازان جواب سلام شرکتهای توزیع هم نمیدن! مشخص نیست چرا بازرسی با مسببین این مسئله برخورد نمیکنه!!!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار