کد خبر: ۵۰۳۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
جزییات برنامه محدودیت برق صنایع برنامه محدودیت برق صنایع در فصل تابستان توسط کارگروه وزارت نیرو نهایی شده و در اوایل هفته آتی به ارادات برق استان‌ها ابلاغ می‌شود.

به گزارش برق نیوز، برنامه محدودیت برق صنایع در فصل تابستان توسط کارگروه وزارت نیرو نهایی شده و در اوایل هفته آتی به ارادات برق استان‌ها ابلاغ می‌شود.

۱- سقف محدودیت برق شامل ۴۰۰۰ مگاوات در فصل‌های خرداد و شهریور و ۶۰۰۰ مگاوات در مرداد است.

۲- صنایع فولاد حداکثر تا ۲۵۰۰ مگاوات، صنایع سیمان ۵۰۰ مگاوات، شهرک‌های صنعتی ۱۰۰۰ مگاوات، صنایع آلومینیم تا سقف ۳۰۰ مگاوات و صنایع مس تا ۱۵۰ مگاوات کاهش دیماند مصرفی خواهند داشت. بعلاوه پتروشیمی نیز مشمول محدودیت خواهد شد. (بین ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ مگاوات)

۳- گروه بندی قطعی برق شامل ۲ دسته است:

  • مشمول تعطیلی خطوط تولید برای ۲ هفته پیوسته در هر ماه (نیمه اول یا نیمه دوم - جمعا ۶ هفته در فصل تابستان) می‌شوند که عمده صنایع فولاد در این دسته قرار می‌گیرند (انتظار کاهش ۵۰ درصد تولید)
  • شامل شرکت‌هایی است که تعطیلی اجباری نداشته و مشمول کاهش اجباری روزانه فرضا ۳۰ درصد از برق مصرفی می‌شوند و گروه سیمان و آلومینیم در این دسته قرار می‌گیرند.

شهرک‌های صنعتی نیز مشمول تعطیلی اجباری چند روز در ماه یا محدودیت اجباری مصرف بصورت ترکیبی به ازای هر واحد صنعتی خواهند بود.

۴- سقف برق مصرفی برای واحد‌های تولیدی در ابلاغیه وزارت نیرو مشخص خواهد شد و عبور از آن، باعث قطع کلید برق خودکار می‌شود.

به‌علاوه قیمت پیک مصرف برای صنایع در سال جاری، ۴ برابر عادی خواهد بود که به تصویب دولت رسیده است. (طرح پیک زایی)

۵- به منظور مدیریت موضوع، کارگروه‌های مدیریت مصرف در استان‌ها با مسئولیت استاندار، مشابه گذشته تشکیل خواهد شد تا بر موضوع کاهش مصرف یا تعطیلی واحد‌ها نظارت کنند.

جزییات طرح در هفته آتی توسط سخنگوی وزارت نیرو به اطلاع ذینفعان صنعتی می‌رسد.

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
0
3
قبلا و مکرر می‌گفتند و می‌گویند که مشکل کمبود برق و خاموشی صنایع نداریم؟!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
0
4
در تیر ماه برنامه چه میشود؟!! تعطیلی اجباری، محدودیت اجباری، کاهش مصرف اجباری، قطع کلید برق خودکار اجباری، نرخ اجباری، دستورالعمل هم حتما اجباری است. اختیار کجا تعریف دارد؟!! با این اجباریات، افزایش نرخ محصولات تولیدی صنایع اجباری. پرداخت هزینه های افزایش قیمت هم اجباری !!
کارگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
0
9
چرا باید کارخانه ها را که بهره وری کارگران ۱۰۰ درصد است تعطیل کنید؟
خوب به جای آن ادارات را تعطیل کنید ۳ روز در هفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
واقعا درست میفرمایند .خصوصا افراد نااهلش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
در هیچ جایی نمی آیند در یک کارخانه ببندد آنهم کارخانه تولیدی که با ظرفیت بالایی مشغول بکار هستند ایشان که گفته اند ادارات را تعطیل کنید و یا اینکه ساعت کاری آنها را کم کنید مثلا 5 ساعت مشغول بکار باشند و بعد تعطیل بشوند هیچ اتفاقی هم نخواهد افتاد و این تعطیلی که دو ماه نیم است دولت باید سعی و تلاش بکنه در این شرایط دشوار که کشور نیاز به تولید داره هیچ کارخانه ای و یا کار گی بیکار نشه از طرفی ادارات حقوقشان را خواهند گرفت اما کارگران بر حسب تولید می توانند حقوق بگیرند اگر وزارت نیرو مقدار مصرف وزارتخانه ها را بررسی کند و آنها را بر حسب نیاز و ضرورت 5 ساعت کار کنند تا به پیک مصرف رسیدیم این کارهای فنی را خود وزارت نیرو می تواند اولویت بندی کند مسئولین محترم تا می توانید سعی کنید هیچ کارخانه تولیدی تعطیل نشود خواهشا این مورد را مورد بررسی قرار دهید بنفع کشور و ...است
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
0
1
اینها محدودیت نیست مصونیت است برای برق، مانند حجاب که مصونیت است نه محدودیت!! مانند مصونیت فضای مجازی!!! و پرداخت یارانه و حذف ارز ترجیحی و مصونیت قشر آسیبپذیر!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
0
2
انشالله باید منتظر گرانی مجدد فراوردههای فولادی وبخصوص سیمان مانند سال گذشته نیز بود . نکته دیگر محدودیت در فصل خرداد وشهریور (ماههای )؟ ضمن اینکه در اخبار روز گذشته درمورد سدها اعلام شد که نه نسبت سال گذشته که جمع تولید حدود 30تا 35 هزار بود امسال این رقم به حدود 50 هزار مجموع میرسد یعنی حدود 70 درصد رشد تولید نیروگاههای ابی در حالیکه ذخیره سدها 9%کم تر اعلام میشود احتمالا محدودیت اعلام شده برای صنایع بجز محدودیت روشنایی معابر وبزرگ راه ها ؛منطقه ای خواهد بود
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
0
2
اگر دولتیان را تعطیل کنند و به تعطیلات تابستانه در کنار آقازاده های خود در خارج بروند مشکل برق و گرانی حل میشود. تا کنون هر چه را گران کردند انگ قاچاق به زدند ولی برق را با این انگ نتوانستند گران کنند. احتمالا در خاموشی ها و کمبود برق مانند روغن و آرد، جنگ اوکراین هم بی تاثیر نیست!! اقتصاد در دست کسانی است که حتی از تحلیل بقال خرده فروش هم عاجزترند. چند سال پیش یارانه را هدفمند کردند و نتیجه ای نگرفتند جز بر باد دادن سرمایه ملی. حالا کسانی که در مناظرات انتخاباتی میگفتند ارز را به ۴۲۰۰ تومان برمیگردانند و اکنون دولت و اقتصاد را دست گرفته اند ارز ۴۲۰۰ تومانی را رانت و فساد میدانند!! فاصله ارز ۴۲۰۰ تا ارز آزاد پول زیادی را نصیب دولت میکند و مگر نادانند که از این درآمد چشم پوشی کنند!؟ سبد کالای مردم و سفره مردم هم که بیخیال! یک کالا برگ الکترونیکی!! هم میدهند تا رضایت چند دهک را کسب کنند!!! آقای رضایی مخ اقتصادی نیخواست اینگونه ۴۰۰ هزار تومان یارانه بدهد!! وقتی وزیر خارجه در سفر خود به لبنان قول ارسال آرد به لبنان میدهد باید از جایی جبران کند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار