کد خبر: ۵۰۳۸۷
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که در سال گذشته ۸۳۴ نفر بر اثر برق گرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند، عددی که در مقایسه با سال قبل افزایشی ۱۲.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش برق نیوز، سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که در سال گذشته جمعا ۸۳۴ نفر شامل ۷۵۶ مرد و ۷۸ زن بر اثر برق گرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آنکه تعداد تلفات برق گرفتگی ۷۳۹ نفر بود، ۱۲.۹ درصد افزایش داشته است.

در این سال استان‌های تهران با ۱۲۵، خوزستان با ۷۵ و فارس با ۴۹ مورد فوتی بیشترین و استان‌های چهارمحال و بختیاری با یک، کهگیلویه و بویراحمد و زنجان هرکدام با شش و قم و ایلام هر کدام با هفت فوتی کمترین آمار قربانیان به دلیل برق گرفتگی را داشتند.

آمار بالای برق گرفتگی در فصل تابستان

از سویی با شروع فصل گرم سال، تعداد قربانیان برق گرفتگی در جداول آماری سازمان افزایشی می‌شود به طوری که بیشترین تعداد قربانیان برق گرفتگی در تابستان ثبت شده است. به نظر می‌رسد یکی از دلایل این افزایش آمار، راه‌اندازی دستگاه‌های برودتی و سرویس کولر‌ها در آغاز فصل تابستان است که بدون شک رعایت هشدار‌ها و نکات ایمنی می‌تواند آمار برق گرفتگی و تلفات ناشی از آن را تا حدی کاهش دهد.

براساس آمار‌های موجود در سال گذشته نیز بیشترین تعداد تلفات برق گرفتگی در ماه‌های تیر و مرداد به ترتیب با ۱۰۵ و ۱۰۲ کشته گزارش شده است.

از آنجا که مطابق آمار‌ها تعداد تلفات برق گرفتگی در سال‌های اخیر روندی افزایشی داشته و در سال گذشته به بیشترین میزان خود در ۱۱ سال اخیر یعنی از سال ۱۳۹۰ تا پایان ۱۴۰۰ رسیده است؛ همچنین با توجه به نزدیک شدن به روز‌های گرم سال و راه‌اندازی و استفاده از وسایل سرمایشی، سازمان پزشکی قانونی از هموطنان می‌خواهد حتما اصول فنی و نکات ایمنی را در نصب و به کارگیری سیستم‌های سرمایشی و به طور کلی استفاده از وسایل برقی به کار گیرند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار