کد خبر: ۵۰۳۹۷
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
امضای بیش از ۵۰۰۰ تفاهم‌نامه مدیریت مصرف برق در سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: پنج هزار و ۹۶۲ تفاهم نامه مدیریت مصرف برق با مشترکان صنعتی، کشاورزی، تجاری و اداری به منظور کاهش مصرف برق در پیک تابستان ۱۴۰۱ منعقد شد.

به گزارش برق نیوز، "خلیل عوض‌زاده" اظهار داشت: سهم مشارکت این تعداد تفاهم‌نامه در ساعات پیک مصرف ۱۹۲ مگاوات برآورد شده که پیش‌بینی می‌شود، ۵۰ مگاوات همکاری در این بخش حاصل شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته، پنج هزار و ۶۶ تفاهم‌نامه مدیریت مصرف برق در بخش‌های مختلف صنعتی، اداری، تجاری و کشاورزی در پیک تابستان ثبت شده است، ادامه داد: این میزان همکاری موجب صرفه‌جویی حدود یک میلیون و ۳۳۶ هزار کیلوواتی برق در این استان شد و ۲۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال به مشترکانی که طبق الگوی تعریف شده تفاهم‌نامه در مصرف برق صرفه جویی نمودند، پاداش اهدا شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه مدیریت مصرف برق با هدف کاهش مصرف مشترکان در ساعات اوج مصرف و تامین برق پایدار مشترکان خانگی انجام می‌شود، گفت: مشترکان برق در این طرح متعهد می‌شوند که میزان مصرف برق خود را در ساعات اوج مصرف بر اساس تفاهم صورت گرفته کاهش داده و یا نسبت به تغییر شیفت کاری به ساعات غیرپیک، روز‌های تعطیل هفته و یا ساعت کم‌باری اقدام کنند.

وی در ادامه به سایر اقدامات مهم شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان جهت گذر موفق از پیک تابستان سال‌جاری اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات مهم این شرکت جهت مدیریت بهینه مصرف انرژی، نصب کنتور‌های هوشمند و کنترل‌پذیری مشترکان پر مصرف با امکان قطع و وصل از راه دور جریان برق در صورت عدم رعایت مصرف برق در ساعات پیک مصرف است.

عوض‌زاده ادامه داد: تغییر ساعات کاری ادارات با ظرفیت کاهش مصرف ۱۰۰ مگاوات، یکی دیگر از برنامه‌های این شرکت در پیک مصرف سال جاری است که مکاتبات لازم در اینباره با حوزه استانداری این منطقه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: برگزاری مانور‌های مختلف جهت جمع‌آوری کابل‌های غیرمجاز و اصلاح انشعابات، برگزاری مانور جهت شناسایی و جمع‌آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، پایش مستمر کلیه مشترکان پرمصرف، ادارات و ارسال هشدار جهت قطع برق از راه دور از دیگر برنامه‌های این شرکت جهت عبور موفق از پیک تابستان سال‌جاری است.

وی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم در کاهش مصرف انرژی در ساعات پیک مصرف، استفاده از دستگاه‌های دیزل ژنراتور ادارات و سازمان‌ها است که گفتگو‌های لازم جهت استفاده از این ظرفیت بیان شده است.

عوض‌زاده خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان در راستای برنامه‌های تکلیف شده شرکت توانیر تعدیل روشنایی معابر و استفاده از ظرفیت بیش از ۱۴ مگاواتی این بخش است.

وی در بخش اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی عمومی، گفت: ارسال پیامک اطلاع‌رسانی و آموزشی، تعامل ویژه با مرکز صدا و سیمای استان، ارتباط گسترده با خبرگزاری‌ها و کانال‌های مرجع خبری استان، تهیه کلیپ، موشن و پوستر‌های آموزشی و انتشار در بستر فضای مجازی، استفاده از تریبون‌های مقدس نماز جمعه و جماعت جهت اشاعه راهکار‌های مدیریت مصرف، اطلاع‌رسانی راهکار‌های مدیریت مصرف در قالب، استند، بیلبورد و تابلو‌های تبلیغاتی در سطح شهر از جمله دیگر اقدامات انجام شده این شرکت جهت عبور موفق از پیک تابستان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان نقش مردم در مدیریت مصرف برق را مهم دانست و افزود: با توجه به شروع فصل گرما و تداوم آن که باعث افزایش فزاینده مصرف برق خواهد شد، مشارکت و همکاری همگانی در مدیریت مصرف انرژی به ویژه در ساعت اوج بار (ساعات ۱۲ تا ۱۸) بسیار مهم است.

عوض‌زاده بیان کرد: راهکار‌های ساده، اما پر اهمیت در حوزه مدیریت مصرف برق وجود دارد که خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز از جمله ساده‌ترین راه‌های صرفه‌جویی در مصرف برق است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
0
0
بی ... تر از عوض زاده‌ مدیر عامل برق استان سیستان و بلوچستان و ...تر از این وجود ندارد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار