کد خبر: ۵۰۴۱۶
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۶ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: دو واحد گازی نیروگاه مهتاب کویر (زرند کرمان) به ظرفیت ۳۲۴ مگاوات خردادماه امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش برق نیوز، "همایون حایری" در جریان بازدید از روند ساخت واحد‌های نیروگاه مهتاب کویر با اعلام این خبر، افزود: پروژه احداث این نیروگاه در راستای اجرای سیاست‌های صنعت برق کشور با برخورداری از دو واحد گازی و یک واحد بخار به ظرفیت ۴۸۴ مگاوات در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه عملیات خط انتقال گاز نیروگاه به پایان رسیده و منتظر دریافت مجوز‌های لازم برای تزریق گاز به نیروگاه هستیم، ادامه داد: راه‌اندازی این نیروگاه در تامین برق خط سراسری جنوب‌شرقی کشور در سه استان کرمان، هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان بسیار ارزشمند است و نقش بسزایی در جبران کسری برق دارد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با تاکید بر اینکه عملیات پست انتقال موبایل نیز به اتمام رسیده است، گفت: افزایش ظرفیت تولید برق منطقه و تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور و کمک به افزایش پایداری شبکه، استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور و ارتقای دانش فنی در ساخت نیروگاه‌های حرارتی از جمله اهداف اجرای این پروژه بوده است.

نیروگاه مهتاب کویر در کیلومتر ۲۰ شهر زرند در مجاورت روستای علی آباد استان کرمان در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار در حال احداث است.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
0
0
یادتان باشد سفره های اب زیر زمینی از سفره های رزق مردم کوچکترشده اند. برای تامین آب نیروگاه چه کرده اید؟ آب از کدام جغرافیا تامین میشود؟ مرکز مصرف در کجای منطقه زرند است که این نیروگاه تامین کننده برق آن است. اگر برای سه استان جنوبشرق است زرند کدام نقطه اشتراک با این سه استان را دارد؟ گاز را از جنوب میآورید برق تولید کنید آب منطقه را مصرف کنید و برق تحویل جنوب دهید؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
1
واقعا اینها که نیروگاه میسازن کم عقل ترین سرمایه گذاران هستند
کدام عقلی می آید با یورو نیروگاه می سازد و با ریال دارای تاخیر چند ساله پول خود را ا التماس پس ممی گیرد و در نهایت به کسی که این بلا را سرشان آورده (حائری و مدیران ارشد وزارت نیرو ) احترام میگذارد
من بودم راهشون هم نمیدادم چی میشه ؟
برق نمخیرن
نخرن به نفعشونه
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار