کد خبر: ۵۰۴۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
واحد‌های گازی نیروگاه آریان زنجان در آستانه اتصال به شبکه سراسری مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی شرکت برق حرارتی با اشاره به برق‌دار شدن پست ۴۰۰ کیلوولت نیرگاه آریان زنجان، گفت: در حال حاضر این پست برای اتصال واحد دوم گازی نیروگاه به شبکه سراسری برق کشور آماده شده است.

به گزارش برق نیوز، "روح‌اله اسپنانی" با اشاره به اینکه پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه پیش از این برای اتصال واحد اول گازی برق‌دار شده، اظهار کرد: ظرف چند روز آینده با حل مشکل گازرسانی نیروگاه آریان توسط شرکت گاز استان زنجان و گازدار شدن خط اختصاصی نیروگاه، امیدواریم با فاصله زمانی ۱۰ روزه پس از انجام تست‌ها و پروسه‌های راه‌اندازی، شاهد سنکرون هر دو واحد گازی این نیروگاه باشیم.

وی ادامه داد: احداث نیروگاه آریان زنجان در راستای توسعه تولید برق در شمال غرب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف برق در منطقه با بهره‌گیری از توربین‌های گازی Map۲B ساخت مپنا و راندمان ۵۴ درصد در دستور کار قرار گرفته است.

مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی شرکت برق حرارتی ظرفیت این نیروگاه سیکل‌ترکیبی را ۵۴۶ مگاوات برشمرد و گفت: این مجموعه دارای دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی است که پروژه توسط شرکت توسعه انرژی شمال و جنوب در حال اجرا است.

اسپنانی حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه را در حدود ۲۹۰ میلیون یورو عنوان کرد و افزود: نیروگاه سیکل‌ترکیبی آریان (زنجان۲) در ۸۰ کیلومتری اتوبان زنجان به تبریز و در نزدیکی روستای چوروک علیا در حال ساخت است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
0
0
قرارداد نیروگاه در مرداد ۹۸ و تا مرداد ۱۴۰۰ هر دو واحد گازی حدود ۸۰٪پیشرفت داشتند. افتتاح در دولت مردمی!! در سال ۱۴۰۱
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار