کد خبر: ۵۰۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
مشترکان پرمصرف در زمان کمبود برق محدود می‌شوند مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل توانیر گفت: مشترکان پرمصرف بسته به میزان مصرف مازاد بر الگو، امسال باید از ۱.۵ تا چند برابر قیمت غیر یارانه‌ای برق را بپردازند و مصرف مشترکان بسیار پر مصرف نیز در زمان کمبود شبکه با استفاده از امکانات فنی و هوشمند محدود می‌شود.

به گزارش برق نیوز، ابوذر صالحی مدیریت مصرف را مصرف به اندازه نیاز و در زمان مناسب عنوان کرد و با اشاره به عرضه ارزانترین برق دنیا در ایران، متوسط هزینه ماهانه برق در سبد مصرفی خانوار را حدود ۵۰ هزار تومان ذکر کرد که به دلیل ارزانی، به عادات بد مصرفی در جامعه دامن زده و از این رو با نگاه عدالت محور، تغییراتی در تخصیص یارانه برق به مشترکان ایجاد شده که بر اساس آن برق ۸۰ درصد مردم که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند یارانه‌ای و به قیمت قبل محاسبه می‌شود، اما مشترکان پرمصرف به میزان افزایش مصرفشان نسبت به الگو، باید از ۱.۵ تا چند برابر قیمت غیر یارانه‌ای برق را بپردازند.

وی همچنین تاکید کرد: امسال در زمان کمبود شبکه، مصرف برق مشترکان بسیار پر مصرف با بهره گیری از امکانات فنی و هوشمند محدود می‌شود.

صالحی افزود: در مدل قدیم، قیمت برق به گونه‌ای بود که هر مشترکی بیشتر برق مصرف می‌کرد از یارانه بیشتری برخوردار می‌شد و این مدل باعث ترویج عادات بد مصرفی در بین مردم شد به گونه‌ای که ۱۰ درصد مشترکان پرمصرف ۵۰ درصد برق بخش خانگی را مصرف می‌کردند بنابر این مدل جدید بر اساس الگوی مصرف منطقه‌ای ایجاد شد که به عنوان مثال سقف الگوی مصرف برق در تهران طی تابستان ۳۰۰ کیلووات ساعت و در مناطق گرمسیر مثل بوشهر و بندر عباس تا ۳۰۰۰ کیلووات ساعت در ماه برای هر مشترک است.

وی نخستین ابزار تشویقی مشترکان کم مصرف را بهره مندی از یارانه برق عنوان کرد و افزود: همچنین اگر مشترکی نسبت به دوره مشابه سال قبل خود برق کمتری مصرف کند، ارزش برق کاهش یافته را به نرخ واقعی کشور‌های منطقه یعنی حدود ۸۰۰ تومان (به ازای هر کیلوواتساعت صرفه جویی) دریافت و در قبض او منظور می‌شود و امکان استفاده مشترکان مناطق گرمسیر از این ظرفیت ۱۰ برابر مشترکان مناطق عادی است.

وی با اشاره به تدارک برنامه‌های تشویقی مدیریت مصرف برق در رادیو و تلویزیون و اهدای جوایز ارزشمند به شرکت کنندگان، یادآور شد: بهترین پاداش برای مردم عزیز ایران که الگوی مصرف را رعایت کنند، استمرار تامین برق مطمئن و پایدار است.

صالحی با اشاره به دسترسی ۹۰ درصدی شهر‌ها و ۷۸ درصدی روستا‌های دنیا به برق، پوشش برق شهری کشور را ۱۰۰ درصد و در بخش روستایی ۹۹.۸ درصد ذکر کرد و افزود: در کشورمان حتی عشایر کوچنده را نیز به پنل‌های خورشیدی مجهز کردیم و صنعت برق آمادگی دارد در هر نقطه از خاک کشور که مردم عزیزمان نیاز به برق داشته باشند برق رسانی کند و در همه حال آماده انرژی بخشی به مردم هستیم.

وی با رد شائبه صادرات برق در دوره پرباری شبکه، تامین برق مورد نیاز کشور در دوره اوج بار تابستان را اولویت اول صنعت برق کشور عنوان و تبادل برق با همسایگان در این دوره را کمتر از ۳ درصد ذکر کرد که با توجه به الزامات فنی و حفظ فرکانس و توازن شبکه انجام می‌شود.

صالحی در خصوص توسعه مولد‌های تجدیدپذیر در کشور از افزایش ظرفیت این بخش به هزار مگاوات خبر داد و ابراز امیدواری کرد مطابق برنامه ریزی انجام شده این میزان در طول دولت سیزدهم تا ۱۰ برابر افزایش یابد.

وی با اشاره به توسعه ساخت پنل‌های خورشیدی در کشور به علاقمندان توصیه کرد برای استفاده از مولد‌های خورشیدی در پشت بام منازل و باغ‌ها، استفاده از تسهیلات پیش بینی شده را از طریق سازمان ساتبا پیگیری کنند.

صالحی با اشاره به مدار آمدن حدود ۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید تا پیک امسال گفت: امیدوارم با همراهی و همدلی مردم عزیز و ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف برق، امسال را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم و از همه مشترکان پر مصرف خواهش می‌کنم به احترام مردم ایران مصرف برقشان را کاهش دهند.

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
2
0
این که قیمت برق مشترکان پرمصرف را اصلاح کردید کار درستی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
0
2
دمای هوا در شهری مثل قم شبیه خوزستان است اما الگوی مصرف 3000 تا نیست. لطفا فکری به حال شهرهایی که در این سالها به دلیل خشکسالی بیشتر شده اند انجام دهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
0
0
محدود می شوند یعنی چی ؟ یعنی قطع می شوند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
0
0
الان انقدر روغن و مرغ گرون شده که دیگه کسی به فکر برق نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
2
1
این که قیمت برق مشترکان پرمصرف را اصلاح کردید کار درستی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
2
2
این که قیمت برق مشترکان پرمصرف را اصلاح کردید کار درستی بود
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
2
5
عادات بد در مدیران است که بد عادت شده اند چون پاسخگوی عمل خود نیستند. وقتی ۷۲ میلیون زیر خط فقرند الگوی مصرف براساس خط ناداری است. این گفته های شما وراجی است وقتی بر اساس فقر و فلاکت معیار تعیین میکنید. در قدیم که میفرمایید منظور دوران دقیانوسه!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
1
5
گفتید ارزانترین برق دنیا در اینجاست! ارزانترین ضریب فلاکت هم همینجاست. از آقای رضایی بپرسید که مشاور اقتصادی دولت بوده!!! سبد مصرفی دیگر چه سبدی است وقتی سبد درآمدی تعریف درست و رفاهی ندارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
0
4
هر وفت درامد مردم هم در سطح دلاری کشورهای مورد اشاره شما قرار گرفت آن موقع قیمت برق را نسبت به آنها بسنجید و ادعای ارزانی کنید در غیر اینصورت اگر حرف نزنید نمی گویند لالید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
به یک پست خودشان را می فروشند. کسی که نه تنها شجاعت بیان حقیقت را ندارد بلکه چون پست و مقام نازلی به او اعطا شده در توجیه ظلم سینه چاک می کند به قول گاندی فقید از روسپی هم پایینتر است. کاش لال و کور و کچل بودند ولی شرف داشتند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار