کد خبر: ۵۰۵۰۰
تاریخ انتشار : ۱۳:۱۶ - ۰۷ تير ۱۴۰۱
معرفی نرم افزار های طراحی روشنایی سیستم روشنایی مطلوب در اماکن مختلف مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی از عوامل مهم و تاثیرگذار می‌باشد. در نظر گرفتن پارامترهایی، چون نوع منبع روشنایی، نوع طیف نوری، شدت روشنایی، رنگ و همچنین اینکه طراحی روشنایی برای چه مکانی انجام می‌شود در مشخص کردن روشنایی مطلوب تعیین کننده می‌باشد. در ادامه با برخی از نرم افزار‌های مهم این بحث اشنا می‌شویم.

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: برای محاسبات روشنایی نرم افزار‌های زیادی به صورت رایگان و یا غیر رایگان وجود دارد مناسب نیست چرا که ممکن است یک نرم افزار مدلینگ خوبی ارائه بدهد و شما بتوانید برای هر فضا یک جانمایی ارائه بدهید، ولی محیط کاربری جالبی نداشته باشد و بر عکس نرم افزار‌هایی که محیط کاربری جذابی دارند، اما از نظر خروجی برای ارائه به کارفرما مناسب نیستند در ادامه چند نرم افزار ایده آل برای طراحی روشنایی معرفی می‌شود.

Dialux-۱:
دیالوکس یک نرم افزار مطرح در زمینه محاسبات روشنایی است که تحت حمایت مجموعه بزرگی از شرکت‌های تولیدکننده چراغ و لامپ، به صورت رایگان و بدون محدودیت ارائه می‌شود. شرکت دیال در دونسخه به نام‌های dialux و dialux evo برای کامپیوتر اقدام به تولید این نرم افزار کرده است که تفاوت dialux evo نسبت به نرم افزار dialux درمدلسازی و رندرینگ می‌باشد و گزینه‌های بیشتری را در اختیار طراح قرار می‌دهد البته شرکت مذبور در فکر توسعه نسخه evo هست و نسخه معمولی را دیگر توسعه نمیدهد تنها مزیت dialux نسبت به dialuxevo در محاسبات روشنایی اضطراری می‌باشد.
یکی دیگر از نقاط ضعف هر دو نسخه از این نرم افزار عدم امکان مدلسازی و محاسبه روشنایی تونل‌ها می‌باشد. این نرم افزار پلاگینی برای REVIT ارایه نکرده، اما می‌توانید با گرفتن خروجی IFC در رویت و وارد کردن ان به نرم افزار EVO طراحی روشنایی را انجام دهید.
معرفی نرم افزار های طراحی روشنایی

معرفی نرم افزار های طراحی روشنایی

معرفی نرم افزار های طراحی روشنایی
Dialux evo:

معرفی نرم افزار های طراحی روشنایی

معرفی نرم افزار های طراحی روشنایی
۲ - RELUX:
نرم افزار RELUX یک نسخه رایگان به اسم RELUXDESKTOP دارد که به طراح امکان محاسبه طراحی روشنایی داخلی و بیرونی را ارایه می‌دهد این شرکت چندین آپشن را به صورت غیر رایگان ارایه می‌دهد که پلاگین برای اتوکد و REVIT می‌باشد البته یکی از گزینه‌های جذاب ارایه پلاگین طراحی روشنایی برای توئل شهری و برون شهری می‌باشد البته مثل نرم افزار دیالوکس اطلاعات شرکت‌های چراغ ساز به صورت پلاگین ارایه می‌گردد
معرفی نرم افزار های طراحی روشنایی

معرفی نرم افزار های طراحی روشنایی
۳-AGI۳۲:
این نرم افزار در ایالات متحده بیشترین مورد استفاده در طراحی روشنایی را دارد که قیمت آن سالانه ۸۰۰ دلار می‌باشد از نظرمحاسباتی بسیار بوده و یک پلاگین برای نرم افزار REVIT دارد به نام ELUMTOOL که رابط کاربری بسیار جذابی دارد که البته هزینه سالیانه آن هزار دلار است.

معرفی نرم افزار های طراحی روشنایی

معرفی نرم افزار های طراحی روشنایی

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار