کد خبر: ۵۰۵۰۸
تاریخ انتشار : ۱۰:۴۶ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
واحد گازی نیروگاه کلاس اف پاسارگاد قشم به ظرفیت ۳۲۰ مگاوات با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس‌جمهور افتتاح شد.

به گزارش برق نیوز، ر راستای توسعه تولید برق در جنوب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف برق در منطقه جزیره قشم، ساخت نیروگاه ۴۷۹ مگاواتی پاسارگاد قشم با برخورداری از یک واحد گازی ۳۲۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۵۹ مگاواتی توسط شرکت قشم مولد در دستور کار قرار گرفته است.

تشویق سرمایه‌گذاری از طریق بخش غیردولتی، تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، کمک به پایداری افزایش پایداری شبکه، افزایش ظرفیت تولیدی برق و ایجاد زمینه‌های اشتغال در منطقه به عنوان زیربنای تولید و کاهش آلایندگی زیست‌محیطی از جمله اهداف اجرای این پروژه است.

سید حسن مداحی، مدیرعامل نیروگاه پاسارگاد قشم در مراسم افتتاح بخش گاز نیروگاه به داخلی سازی بزرگترین ترانسفورماتور قدرت به ظرفیت ۴۰۰ مگاولت آمپر و وزن ۳۰۰ تن در این مجموعه اشاره کرد و گفت: این ترانسفورماتور برای نخستین بار در داخل کشور ساخته شده و در این نیروگاه مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به نزدیک شدن فصل گرما و افزایش مصرف برق کشور به‌ویژه در منطقه جنوب و قشم که به دلیل وجود صنایع مختلف و استفاده از دستگاه‌های خنک‌کننده، بیشتر نیز می‌شود، تاکید کرد: نیروگاه پاسارگاد قشم می‌تواند به تامین برق کشور کمک بزرگی کند.

گفتنی است: نیروگاه سیکل‌ترکیبی کلاس اف پاسارگاد قشم در کیلومتر ۲۲ جاده لافت به قشم واقع شده است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
0
1
گزارش اسفند سال ۱۳۸۶: مهندس محمد بهزاد، مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران در حاشیه مراسم آغاز عملیات ساخت نیروگاه 500 مگاواتی قشم در جمع خبرنگاران گفت: در راستای توسعه ظرفیت های تولید برق و رشد مصرف صنایع در قشم و استان هرمزگان، نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی با 2 واحد گازی هر یک به ظرفیت 162 مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت 162 مگاوات ساخته می شود.
خود بخوانید حدیث مفصل از این مجمل. نیروگاهی که حدود ۱۴ سال طول کشید تا به بهره برداری برسد!! اینها رکورد صنعت برق است!! احتمالا اکنون نیاز بیشتری به آن هست؟! قدیمیها آینده نگر بودند ولی تغییر ساختارها و افتادن به جان سازمانها و حذف آنها از گردونه تولید و توسعه برق نتیجه اش همین است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار