کد خبر: ۵۰۵۲۲
تاریخ انتشار : ۱۲:۳۲ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
سیاست کلان ما باید حمایت از ماینر‌ها باشد عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درباره ادامه روند خاموشی‌ها در دوره اوج مصرف برق گفت: ما سال گذشته یک گزارش نظارتی داشتیم و برخلاف آن چیزی که مطرح می‌شود ماینر‌ها سهم زیادی از مصرف انرژی را به خود اختصاص نمی‌دهند و سیاست کلان ما باید حمایت از ماینر‌ها باشد.

به گزارش برق نیوز، محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات برق مصرفی ماینر‌ها را علت اصلی قطعی برق در تهران نمی‌داند.

این نماینده مجلس یازدهم در این باره توضیح داد: ماینر‌ها برای کشور ارزش افزوده دارند. در خرید و فروش ارز دیجیتال، ارز از کشور خارج می‌شود. اما ماینر یک فناوری است که اگر ما به آن بها بدهیم عملاً برای کشور ارزش افزوده دارد و حتی باعث ورود ارز می‌شود؛ بنابراین سیاست کلان ما باید حمایت از ماینر‌ها باشد.

زنگنه با بیان اینکه در حوزه برق‌رسانی و انرژی سال گذشته بحث‌هایی در خصوص ماینر‌ها مطرح شد، توضیح داد:، اما گزارش نظارتی تهیه شده برخلاف آن چیزی بود که مطرح شد. در واقع اینگونه نیست که ماینر‌ها سهم زیادی از انرژی را به خود اختصاص بدهند و این باعث قطعی برق شود. در واقع ماینر‌ها سهم زیادی از مصرف انرژی ندارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با تاکید بر اینکه مجلس منتظر لایحه دولت یا بانک مرکزی در چند سال اخیر برای برنامه‌ریزی در خصوص ماینر‌ها است، بیان کرد: ما در خصوص ماینر‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم، اما هنوز لایحه‌ای به مجلس ارائه نشده است. تنها کاری که مجلس کرده این بوده که در قانون بودجه و قوانین دیگر سعی کرده موانع را از سر راه بردارد و نگاه مجلس حمایت از ماینر‌ها است.

زنگنه در پایان اظهار کرد: برای حل مشکلات حوزه برق و انرژی بهترین کار این است که ماینر‌ها را تشویق به سرمایه‌گذاری در حوزه برق و انرژی کنیم.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
0
0
جواب توانیر برای این گفته ها که ماینرها اثر قابل توجه در خاموشی ندارند چیست؟؟ گزارش نظارتی خلاف گفته های سخنگوی توانیر است. چرا؟
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
0
0
ماینرها ارز وارد کنند چه اثری بر اقتصاد ملی و زندگی روزنره مردم دارد؟ در کجا اثر آن اتفاق میافتد؟ ارزش افزوده ان چیست و چگونه کسب میشود؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار