کد خبر: ۵۰۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۴:۰۸ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: اگر کاهش مصرف مازوت نیروگاه برق شهید رجایی به میزان یک دوم عملی نشود، قطعاً دستور پلمب مخزن صادر خواهد شد، زیرا سلامت مردم اولویت اصلی است.

به گزارش برق نیوز، محمد قاسمی در نشست کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه که سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری استان برگزار شد، گفت: در استان مصادیق حقوق عامه بسیار است و باید همه نسبت یه موضوعات حساسیت ویژه داشته باشند و می‌بایست قوانین مربوط به برخورد با تخلفات افراد عادی و ناقضان حقوق عامه با یکدیگر تفاوت داشته باشد، زیرا حقوق عامه اهمیت دارد و باید تبعات و عواقب آن نیز برای ناقضان شدت بیشتری داشته و بازدارندگی آن محسوس باشد.

وی با اشاره به مصرف سوخت مازوت در نیروگاه برق شهید رجایی قزوین، اعلام کرد: استفاده نیروگاه‌ها از سوخت مازوت در برخی مواقع محدود مجاز و اجتناب ناپذیر است، اما در شرایط عادی مجاز به استفاده از این سوخت نیستند و بر اساس آنچه ابلاغ شده، توسط اداره کل محیط زیست باید پایش‌های لازم صورت گیرد و میزان مصرف سوخت مازوت این نیروگاه به نصف کاهش یابد.

این مقام قضایی استان هشدار داد: اگر کاهش مصرف مازوت نیروگاه برق شهید رجایی به میزان یک دوم عملی نشود، قطعاً دستور پلمب مخزن صادر می‌شود، زیرا سلامت مردم اولویت اصلی است و دادستانی حامی حقوق مردم بوده و باید به عنوان مدعی‌العموم از حقوق آن‌ها دفاع کند و دستگاه قضایی نسبت به موضوعاتی که با سلامت عمومی در ارتباط است، حساسیت ویژه دارد.

وی تصریح کرد: مصرف بهینه انرژی در بین مردم باید نهادینه و فرهنگ‌سازی شود تا بخشی از مشکلات موجود مرتفع شود و ضروری است رسانه‌ها نیز نسبت به این موضوع تأکید داشته باشند، زیرا در صورت کاهش بارش‌ها، قطعاً میزان تولید انرژی از منابع آبی نیز کاهش پیدا می‌کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار