کد خبر: ۵۰۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۸:۲۸ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
دستورالعمل اجرایی حفظ پایداری شبکه برق ابلاغ شد.

ابلاغ دستورالعمل اجرایی حفظ پایداری شبکه برق

به گزارش برق نیوز، تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص دستورالعمل اجرایی حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در متن ابلاغیه که فایل آن در انتهای خبر قرار گرفته قابل مشاهده است لذا در اینجا به بندهای مهم آن اشاره می شود:

هیات محترم وزیران در خصوص دستورالعمل اجرایی حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در ایام گرم سال (از اردیبهشت ماه الى شهریور سالجاری) جهت استحضار، بهره برداری و صدور دستور انعکاس به واحد‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی به طریق اولی ارسال می‌گردد. توجه به مفاد بند‌های ۲، ۳، ۵ و ۹ مورد تاکید می‌باشد.

بندهای مذکور به این ترتیب می باشند:

٢- کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانکها، نیرو‌های مسلح و نهاد‌های عمومی غیردولتی موظفند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل سی درصد (۳۰٪) نسبت به مصرف دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان شصت درصد (۶۰٪) مصرف جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی غیر ضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام نمایند.

٣- وزارت نیرو موظف است با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به تعیین سهمیه برق مصرفی صنایع در دوره محدودیت شبکه برق اقدام نماید. شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق موظف به تامین برق برابر با سهمیه تعیین شده می‌باشند. در صورت عدم رعایت سهمیه‌های ابلاغی توسط مشترکین، علاوه بر افزایش بهای برق تا دو برابر تعرفه موجود برای میزان مصرف مازاد بر سهمیه تعیین شده، با اعلام قبلی نسبت به قطع برق آن‌ها اقدام می‌نمایند.

۵- کلیه دستگاه‌های اجرایی و صنایعی که دارای نیروگاه و مولد‌های برق هستند، موظفند از ابتدای اردیبهشت تا پایان شهریورماه نسبت به تولید حداکثری برق و انتقال مازاد آن به شبکه سراسری اقدام نمایند. وزارت نیرو موظف به خرید برق تزریقی این نیروگاه‌ها به شبکه و وزارت نفت موظف به تأمین سوخت گاز و مایع مورد نیاز این نیروگاه‌ها و مولد‌ها در بازه فوق می‌باشد. صرفا بخشی از سوختی که جهت تحویل برق به شبکه با تأیید وزارت نیرو مصرف می‌شود، شامل تعرفه نیروگاهی می‌گردد.

۹- تصویب نامه‌های شماره ۲۶۹۵۶/ت ۵۸۸۲۶ه مورخ ۱۴۰۰/۳/۱۱، شماره ۱۵۰، ۵۵ات ۵۹۰۶۹ه مورخ ۱۴۰۰/۵/۲۴ و شماره ۴۱۵۰۹/ت ۵۸۹۶۷ه مورخ ۱۴۰۰/۴/۱۶ لغو می‌شوند.

متن ابلاغیه

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار