کد خبر: ۵۰۶۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۵ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
هشدار شرکت برق تهران به دو نهاد در مورد مصرف بی‌رویه سازمان حفاظت از محیط‌زیست و یکی از شعبه‌های بانک ملت از شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در رابطه با افزایش مصرف هشدار گرفتند.

به گزارش برق نیوز، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ امروز با مراجعه به سازمان حفاظت از محیط‌زیست و شعبه بانک ملت هشدار مصرف بی‌رویه برق برای آن‌ها صادر کرد.

«رامین پوریا» مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در این باره گفت: باهدف حفظ و پایداری شبکه سراسری برق هیئت وزیران هیجدهم اردیبهشت‌ماه امسال یک مصوبه ابلاغ کرد که بر اساس آن مصوبه همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیرو‌های مسلح و نهاد‌های عمومی غیردولتی موظف هستند تا مصرف خود را در ساعت اداری ۳۰درصد نسبت به پارسال کاهش دهند.

وی ادامه داد: همچنین بعد از ساعت اداری باید مصرف را نسبت به‌روز ۶۰ درصد کاهش داده و نیز باید لوازم غیرضروری را خاموش کرده و تأسیسات نیز بعد ساعت اداری از مدار خارج باشد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: همچنین بر اساس مصوبه هیئت دولت همه دستگاه‌های اجرای، بانک‌ها، نیرو‌های مسلح و نهاد‌های عمومی غیردولتی موظف هستند دیزل ژنراتور آماده داشته باشند تا با استفاده از ظرفیت آن بتوانند مصرف خود را کاهش دهند و راه دیگری غیر از این نیست.

پوریا ادامه داد: باهدف همکاری با این دستگاه‌ها و نهاد‌ها تا بتوانند دیزل‌ژنراتور‌های خود را در مدار قرار دهند چندین جلسه با وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کرده و همکاری لازم صورت‌گرفته است.

وی افزود: درصورتی‌که این اداره‌ها با شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ تفاهم‌نامه همکاری امضا کنند در ازای ارائه تفاهم‌نامه و ثبت آن سوخت خیلی سریع از سهمیه سوخت دولتی برخوردار خواهند شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ خاطرنشان ساخت: چنانچه اداره‌ای برای تأمین سوخت دارد می‌تواند با منطقه برق هماهنگ کرده و تا مورد پیش‌آمده برطرف شود.

پوریا ادامه داد: در تهران پنج هزار ۷۰۰ اداره و شعبه بانک وجود دارد که به‌صورت ویژه یک هزار و ۱۰۰ دستگاه از آن‌ها در ستاد شرکت توزیع از طریق کنترل‌های هوشمند رصد می‌شوند و از روز ۱۶ خرداد اگر اداره‌ای باتوجه‌به بازدید‌هایی که در دوماهه اخیر از آن‌ها انجام شده رعایت الزام‌ها را نکند مدیریت اضطراری بار یا قطع برق برای آن‌ها اعمال خواهد شد.

وی گفت: برای وصل مجدد برق آن‌ها که قطع برق می‌شوند تعهد دریافت خواهد شد و درخواست ما این است برای آنکه خدمات‌رسانی به مردم قطع نشود دستگاه‌ها و نهاد‌های عمومی غیردولتی نسبت به رعایت مصرف جدی باشند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف افزود: همه اداره‌ها من‌جمله سازمان حفاظت از محیط‌زیست در اردیبهشت‌ماه مورد بازدید قرار گرفتند و سازمان حفاظت از محیط‌زیست برای آخرین بار در هفتم خردادماه مورد بازدید قرار گرفته بود که در برخی موارد مثل داشتن مولد و استفاده از انرژی خورشیدی کار‌هایی را انجام داده است.

پوریا ادامه داد:، اما رعایت مصوبه هیئت دولت توسط این سازمان به‌صورت کامل انجام نشده است و بر همین اساس امروز از آنان درخواست شد مصوبه را مجدد مطالعه کرده و نسبت به اجرای الزام‌های آن جدی‌تر باشند.

وی گفت: اداره‌ها چنانچه رعایت لازم را نداشته باشند با اطلاع قبلی برق آن‌ها قطع خواهد شد و این قطعی برق تا زمانی که تعهد لازم را ندهند برقرار خواهد بود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ساعت اوج مصرف تهران را ساعت ۱۲ تا ۱۶ اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: قطع برق در ساعت اوج مصرف صورت خواهد گرفت.

پوریا ادامه داد: مصوبه هیئت دولت از ابتدای خرداد تا پانزده شهریورماه است، اما باتوجه‌به وضعیت دمای هوای تهران و بازدید‌های انجام شده از شانزدهم خرداد هر اداره‌ای رعایت نکند قطع برق می‌شود.

وی افزود: همچنین یک سامانه برای دستگاه‌های سرمایشی اداره‌ها بر اساس اینترنت اشیا از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون ایجاد شده که این تجهیز بر روی سیستم‌های سرمایشی نصب شده و با تفاهم‌نامه‌ای که بین اداره‌ها منعقد می‌شود در روز و در ساعت پیک سیستم‌های سرمایشی آن‌ها به مدت یک ساعت قطع خواهد شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: این روش برای کنترل مصرف در ساعت اوج مصرف است و در صورت همکاری‌ها به دستگاه‌ها پاداش همکاری تعلق خواهد گرفت.

پوریا ادامه داد: مصوبه در باره صنایع هم مقرر کرده در هفته یک زمانی را برای تأمین مصارف از طریق دیزل اختصاص داده و مصرف خود را از بار شبکه کاهش دهند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار