کد خبر: ۵۰۶۳۶
تاریخ انتشار : ۱۶:۱۶ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
مدیرعامل برق حرارتی:
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: واحد گازی نیروگاه کلاس اف دوکوهه اندیمشک به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات به زودی وارد مدار تولید برق می‌شود.

به گزارش برق نیوز، "عبدالرسول پیشاهنگ" در جریان بازدید "همایون حایری" معاون برق و انرژی وزیر نیرو از نیروگاه سیکل‌ترکیبی دوکوهه با اعلام این خبر، افزود: در راستای توسعه تولید نیروی برق و تقویت شبکه ۲۳۰ کیلوولت در منطقه شمال خوزستان، شرکت برق حرارتی احداث نیروگاه دوکوهه را با برخورداری از یک واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۴۴ مگاواتی جمعا به ظرفیت نامی ۴۵۱ مگاوات در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با سرمایه‌گذاری دولتی در حال ساخت است، ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز این طرح بالغ بر ۲۴۸ میلیون یورو برآورد شده که ۸۵ درصد این مبلغ توسط وام خارجی تامین و مابقی آورده شرکت برق حرارتی است.

پیشاهنگ تاکید کرد: تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، بهبود پایداری شبکه برق در منطقه شمال خوزستان، افزایش متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی، صرفه‌جویی سوخت به ازای هر کیلووات ساعت انرژی تولیدی، انتقال دانش فنی و ساخت داخل کردن تجهیزات نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی راندمان بالا، اشتغال زایی، استفاده از قابلیت‌های پیمانکاران و سازندگان تجهیزات و مشاوران داخلی و بهبود وضعیت اقتصادی و رونق گردش سرمایه از جمله اهداف این پروژه است.

مدیرعامل برق حرارتی ادامه داد: همچنین انتقال دانش، تکنولوژی ساخت و بومی‌سازی، استفاده از امکانات داخلی و ساخت داخل تجهیزات، افزایش پایداری شبکه سراسری و عمر مفید طولانی نیروگاه از جمله ویژگی‌ها و امتیازات این طرح است.

وی اضافه کرد: تکمیل عملیات ساختمانی اتاق فرمان و ترنچ‌های ارتباطی، ادامه نصب تجهیزات توربین و ژنراتور، ادامه نصب تجهیزات دودکش و سیستم کولینگ و شروع عملیات پیش راه‌اندازی توربین و ژنراتور از جمله برنامه‌های آتی برای راه‌اندازی واحد گازی این نیروگاه است.

پیشاهنگ با اشاره به اینکه در حال تکمیل تجهیزات پست GIS پیشرفته این نیروگاه هستیم، گفت: در طی چند سال اخیر تکلنولوژی ساخت پست‌های GIS ولتاژ پایین به داخل کشور منتقل شده و خوشبختانه در حال حاضر پروسه ساخت داخل این پست‌ها در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه صنعت برق کشور آغاز شده است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار برقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
3
2
خدا قوت به همه همکاران و ساعی صنعت برق

امیدوارم با همت و تلاش آقای مهندس پیشاهنگ مشکلات این حوزه ، کمتر شود .
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار