کد خبر: ۵۰۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۳:۱۷ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
وزیر نیرو در راس هیئتی عازم قطر می‌شود وزیر نیرو به عنوان رئیس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر، در راس هیئتی متشکل از مدیران عالی رتبه و ارشد دستگاه‌های اجرایی و هیئتی از تجار و فعالان اقتصادی، به منظور برگزاری هشتمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر عازم این کشور می‌شود.

به گزارش برق نیوز، با آغاز به کار دولت سیزدهم و تاکید دولت رئیسی بر توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با تمامی کشور‌ها و به‌خصوص کشور‌های همسایه، دیدار روسای دو کشور ایران و قطر در اسفندماه سال گذشته با رویکر مثبت و سازنده در دوحه برگزار شد و مسیر توسعه همکاری‌ها را در چارچوب کمیسیون‌های مشترک اقتصادی بیش از پیش هموار کرد. این در حالی است که کماکان لزوم هماهنگی جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر به منظور استفاده از ظرفیت‌های سیاسی و اقتصادی و منطقه‌ای بیش از پیش احساس شده و امید می‌رود برگزاری کمیسیون‌های مشترک در این راستا راهگشا باشد.

بنا بر این گزارش، در هشتمین اجلاس همکاری‌های مشترک اقتصادی دو کشور که هفدهم خردادماه جاری در دوحه برگزار می‌شود، همکاری‌های دوجانبه در قالب پنج کمیته "اقتصادی، بازرگانی و صنعتی"، "بانکی و مالی"، "حمل و نقل و فناوری اطلاعات"، "علمی، بهداشتی و فرهنگی، ورزشی و گردشگری" و "آب و انرژی" مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در راستای اجرای توافقنامه‌های مصوب اجلاس‌های گذشته و توافقات جدید گام‌های عملی برداشته خواهد شد.

این در حالی است که برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ ظرفیت‌های جدیدی را برای همکاری جمهوری اسلامی ایران و قطر فراهم آورده است و از مهمترین محور‌های مورد بحث و بررسی در اجلاس هشتم جزئیات همکاری‌ها خواهد بود، علاوه بر اینکه پیش‌بینی می‌شود این همکاری‌ها زمینه‌ساز حضور قدرتمندتر تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جام جهانی دوحه باشد.

نخستین همایش تجاری ایران و قطر از دیگر رویداد‌هایی است که در حاشیه هشتمین اجلاس کمیسیون‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر برگزار خواهد شد.

در این سفر وزیر ورزش و جوانان، رئیس سازمان توسعه تجارت و جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی، علی‌اکبر محرابیان را همراهی می‌کنند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار