کد خبر: ۵۰۶۵۶
تاریخ انتشار : ۱۶:۱۴ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
جلسه هم اندیشی استاندارد‌های برچسب انرژی در لوازم خانگی و معیار‌های مصرف انرژی صنایع در وزارت نیرو با هدف لزوم بازنگری استاندارد‌های برچسب انرژی در وسایل برقی پرمصرف تشکیل شد.

به گزارش برق نیوز، روز یکشنبه (۸ خرداد) جلسه هم اندیشی استاندارد‌های برچسب انرژی لوازم خانگی و معیار‌های مصرف انرژی در صنعت با حضور  علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به منظور تسریع در ارتقاء رتبه‌های انرژی لوازم خانگی تولیدی جهت رسیدن به هدف ۲۸۰۰ مگاوات ظرف ۴ سال آتی برگزار گردید.

در این جلسه استاندارد‌های برچسب انرژی در یخچال فریزرها، کولر‌های آبی، کولر‌های گازی مورد تاکید وزیر نیرو و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران قرار گرفت و مقرر شد تا کمیته اقدام عملیاتی برای پیگیری مصوبات جلسه و بازنگری در استاندارد‌های برچسب انرژی لوازم پر مصرف خانگی تشکیل گردد.

همچنین وزیر نیرو دستور داد تا فعالیت‌های استاندارد در حوزه‌های برچسب انرژی در لوازم خانگی و معیار‌های مصرف انرژی در صنایع در ساتبا متمرکز شود.

در این جلسه مقرر شد، کمیته اقدام برنامه ریزی‌های جدی برای تسریع در اصلاح تولید کولر‌های آبی با استفاده از الکتروموتور BLDC در اسرع وقت انجام دهد.

لازم به ذکر است، اجرای این طرح منجربه کاهش توان به میزان ۲۴۳ مگاوات در یک دوره ۴ ساله ناشی از ورود از کولر‌های جدید به چرخه مصرف خواهد شد. در این راستا مقرر شد وزارت صمت از تمامی تولید کنندگان کولر‌های آبی و الکتروموتور‌های کولر‌های آبی دعوت به عمل آورد تا ابعاد طرح و چگونگی اجرایی آن برای ذی نفعان ارائه گردد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
0
0
جلسات هم اندیشی زیاد شده است!!! استاندارد را عوض کنید خط تولید را چگونه ارتقا خواهید داد؟!! اداره استاندارد باید اول خودش مهر استاندارد داشته باشد بعد بقیه را ایتاندارد کند
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار