کد خبر: ۵۰۶۵۷
تاریخ انتشار : ۱۴:۱۶ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
اجرای برنامه‌های مدیریت بار برق آغاز شد مدیرعامل توانیر از آغاز اجرای برنامه‌های مدیریت بار همزمان با آغاز فصل اوج مصرف برق خبر داد.

به گزارش برق نیوز، "آرش کردی" همزمان با آغاز فصل اوج مصرف برق، از شروع اجرای برنامه‌های مدیریت بار خبر داد و گفت: امسال با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت صمت و صنایع، شاهد اجرای متفاوت این برنامه‌ها هستیم.

کردی با اشاره به این که از صنایع خواسته شده است تا برنامه‌های تعطیلات و تعمیرات خود را در فصل پیک مصرف برق به اجرا بگذارند، افزود: به این منظور امضای تفاهم‌نامه‌ها با صنایع از ماه‌های گذشته آغاز شده بود و از این جهت برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام شد، چرا که طرح‌های مدیریت بار زودتر آغاز و به صنایع نیز قبل از اجرا اعلام شده است تا خللی در کار تولید و مدیریت بازار ایجاد نشود و صنایع تنها برنامه‌های تعطیلات و تعمیرات سالانه خود را در زمان‌هایی که صنعت برق اعلام می‌کند، به اجرا بگذارند که همین موضوع مهمترین ویژگی‌های این برنامه‌ها در سال جاری محسوب می‌شود.

مدیرعامل توانیر همچنین با اشاره به مصوبه هیئت وزیران درخصوص مشترکان صنعتی همکار با برق در فصل اوج مصرف گفت: بر اساس این مصوبه، مشترکانی که با برنامه‌های مدیریت بار برق همکاری داشته و در ماه‌های بعد تجاوز از دیماند داشته باشند، جریمه نخواهند شد.

وی از هماهنگی خوب میان وزارتخانه‌های صمت، نیرو و صنایع نیز سخن گفت و اظهار امیدواری کرد با اجرای مجموع این برنامه‌ها، مدیریت مصرف خوبی اتفاق بیفتد.

کردی درخصوص بخش کشاورزی نیز گفت: با توجه به مشوق‌های تعریف شده و برنامه‌های تدوین شده، مشترکان می‌توانند در صورت عدم استفاده از برق چاه‌های کشاورزی به مدت پنج ساعت در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۸ (که در تفاهم‌نامه همکاری درج می‌شود) و انتقال زمان آبیاری به ساعات دیگر، از برق رایگان در ۱۹ ساعت باقی‌مانده شبانه‌روز استفاده کنند.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه این اقدام مبتنی بر اصول علمی تعریف شده است، اضافه کرد: از آنجا که آبیاری در ساعت‌های گرم روز مغایر با اصول علمی است، برنامه‌های مدیریت بار بخش کشاورزی نیز در ساعات گرم روز تعریف شده است.

احتمال افزایش مصرف برق به بیش از ۵۸ هزار مگاوات در هفته جاری

اجرای برنامه‌های مدیریت بار برق آغاز شد

آرش کردی در گفتگو با اخبار شبکه تلویزیونی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون اوج مصرف بیش از ۵۳ هزار مگاوات را تجربه کرده ایم افزود: با گرم شدن هوا در هفته جاری، احتمال افزایش مصرف برق و رسیدن پیک مصرف به ۵۸ هزار مگاوات وجود دارد.

کردی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم امسال اعداد بالای ۶۷ هزار مگاوات را در تابستان تجربه کنیم تصریح کرد: با توجه به این شرایط در تابستان امسال، ضروری است که برنامه‌های مدیریت بار با دقت اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص هماهنگی خوبی با صنایع و بخش کشاورزی انجام شده است.

کردی در خصوص برنامه‌ها برای مدیریت مصرف در بخش خانگی نیز با اشاره به اینکه بیشتر برنامه‌ها در حوزه خانگی تشویق محورر است و به دنبال مدیریت مصرف از طریق تشویق مشترکان به کاهش مصرف هستیم، تصریح کرد:طبق مصوبه هیات وزیران برای پرمصرفها، کنتور‌های هوشمند کنترل از راه دور نصب شده است و برای این مشترکان اخطار ارسال و در صورت عدم کاهش مصرف، اقدام به قطع برق این مشترکان خواهد شد.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
0
2
اوج مصرف سیمان و فولاد و دیگر صنایع ساختمانی در تابستان است. قبل از این نوع مدیریت، تعمیرات را به پاییز و زمستان منتقل میکردند چون مصرف کمتر است. حال با تعمیرات در تابستان عرضه کم و قیمتها افزایش می یابد همانند سال گذشته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
0
4
جناب کردی خودتون هم خوب میدونید که پیک تابستان امسال را نمیتوان با این مدیران فرمایشی و سیاسی ای که در چند ماه گذشته در شرکتهای توزیع و توانیر منصوب کردید با موفقیت پشت سر گذاشت. معاون هماهنگی توزیع را بردید انتقال، مدیرکل بازنشسته انتقال را اوردید توزیع. برخی از مدیران عامل شرکتهای برق منطقه‌ای و توزیع که اخیرا منصوب کرده اید اصلا سابقه ی کار اجرایی ندارند.
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
0
1
مدیریت بار! یعنی بار مدیریتی بر دوش مردم!! جیب مردم هزینه تورم ساخته دولت. آسایش مردم هزینه مدیریت مدیران! قطع برق هم که چماق مدیریت مصرف است!
م رجبیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
0
1
وقتی علم و تکنولوژی در حدی پیشرفت کرده است که انرژی الکتریکی را بدون سیم انتقال میدهند چرا از روش های کدخدا منشی برای مدیریت بار و مصرف استفاده میکنید ، چرا وزیر محترم نیرو جویای میلیاردها بودجه مدیریت مصرف در سالهای گذشته نمیشوند که این بودجه ها صرف چه شده است و از طرفی طرح های کاربردی و اجرایی بجای حمایت مورد جنایت قرار می گیرند و امروز باید کدخدا وار برق کشور را مدیریت کرد ، صد البته جناب دکتر محرابیان با سطح آگاهی بالا این موارد را رسیدگی خواهند کرد.از برق نیوز تشکر می کنیم که امکان ارائه انتقاد و حرف دل ملت را فراهم نموده اند خداوند تو فیق عطا فرماید.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار