کد خبر: ۵۰۷۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰:۲۸ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
معاون وزیر نیرو در جریان سفر به گیلان:
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از افزایش توان تولید برق نیروگاه پره‌سر گیلان و رفع محدودیت تولید واحد گازی نیروگاه لوشان خبر داد.

به گزارش برق نیوز، همایون حائری در جریان سفر به گیلان با اشاره به آخرین وضعیت نیروگاه‌های این استان، افزود: در نیروگاه پره‌سر با استفاده از سیستم تراکم مرطوب در تولید برق، میزان تولید دو واحد گازی این مجموعه در روز‌های گرم سال مجموعا ۳۰ مگاوات افزایش یافته است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تولید برق نیروگاه شهید بهشتی لوشان، گفت: این نیروگاه با برخورداری از دو واحد بخار ۱۲۰ مگاواتی و دو واحد گازی ۶۰ مگاواتی در جنوبی‌ترین نقطه استان گیلان واقع شده است که واحد یک گازی این مجموعه پس از انجام تعمیرات اساسی وارد مدار تولید شده است.

حائری با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی این واحد پس از ۹۰ روز به اتمام رسیده است، ادامه داد: در این بازه زمانی اهم تجهیزات واحد شامل توربین، سیستم کنترل، اتاق احتراق و کمپرسور سرویس و تعمیر شده است که با انجام این اقدامات میزان تولید این واحد که به دلیل فرسودگی به ۳۸ مگاوات محدود شده بود، قبل از شروع فصل گرما به مقدار نامی آن رسیده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تاکید کرد: همچنین در واحد دو بخار این نیروگاه نیز برای نخستین بار در کشور و بدون حضور هیچ مشاور و پیمانکار خارجی، عملیات نوسازی و بازسازی بویلر این واحد با تعویض ۶۰ کیلومتر از لوله‌های آن توسط متخصصان داخلی در دست اجرا است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
0
0
چه فرقی می‌کند وقتی از نیروگاه تولید نمی خواهند و توزیع گیلان خاموشی می‌دهد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار