کد خبر: ۵۰۷۱۸
تاریخ انتشار : ۱۲:۴۱ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
پژوهشگاه نیرو که سال‎ها با تکیه بر نیرو‌های متخصص و خبره خود در خدمت صنعت برق و وزارت نیرو بود، اکنون با چالشی بزرگ مواجه شده است. در سال‌های اخیر پژوهشگاه نیرو برای استخدام نیرو، متوسل به جذب اعضای هیات علمی شده است. جذب اعضای هیات علمی توسط پژوهشگاه نیرو مستلزم پیروی از قوانین و دستورالعمل‎های وزارت علوم می‎باشد که این قوانین سبب شده است تا پژوهشگران قدیمی و با سابقه پژوهشگاه نیرو نیز به نوعی از قوانین وزارت علوم تبعیت کنند، این در حالی است که این سازمان، اساساً زیرمجموعه وزارت نیرو می‎باشد.

به گزارش برق نیوز، پژوهشگاه نیرو که سال ‎ها با تکیه بر نیرو‌های متخصص و خبره خود در خدمت صنعت برق و وزارت نیرو بود، اکنون با چالشی بزرگ مواجه شده است. در سال‌های اخیر پژوهشگاه نیرو برای استخدام نیرو، متوسل به جذب اعضای هیات علمی شده است. جذب اعضای هیات علمی توسط پژوهشگاه نیرو مستلزم پیروی از قوانین و دستورالعمل‌های وزارت علوم می ‎باشد که این قوانین سبب شده است تا پژوهشگران قدیمی و با سابقه پژوهشگاه نیرو نیز به نوعی از قوانین وزارت علوم تبعیت کنند، این در حالی است که این سازمان، اساساً زیرمجموعه وزارت نیرو می ‎باشد.

به بیان دیگر، در حال حاضر پژوهشگران پژوهشگاه نیرو به دو گروه مجزا تقسیم شده اند و هر گروه مشکلات مربوط به خود را دارند. گروه اول، اعضای هیات علمی که به دلیل ورود به پژوهشگاه نیرو از طریق وزارت علوم، بایستی قوانین و مقررات وزارت علوم را دنبال کنند که البته پژوهشگاه نیز بخش زیادی از این مسیر را با اجرای دستورالعمل وزارت علوم به پیش می‎برد، اما، چون اهداف دانشگاه‌ها با اهدافی که وزارت نیرو در پژوهشگاه به دنبال آن است، تفاوت دارد، این افراد برای کسب امتیاز‌های ارتقایی خود با مشکل مواجه هستند. اما گروه دوم، اعضای غیر هیات علمی می‌باشند که مشکلاتی به مراتب بزرگ‎تر دارند، چرا که در عین انجام وظایف مرتبط با وزارت نیرو، به دلیل مبنا بودن قوانین و دستورالعمل‌های وزارت علوم، نمی‎توانند در ردیف گروه اول قرار بگیرند و این موضوع باعث شده است که احکام حقوقی آن‌ها به شدت ناعادلانه و غیر واقعی باشد و مشکلات معیشتی بسیاری برای این متخصصان خبره و با سابقه بوجود آورده است. از طرف دیگر این گروه، موانعی نیز برای ارتقا در کسب پست‎‌های سازمانی خود دارند که آینده امیدوارکننده‎ای نیز برای خود در این سازمان نمی ‎بینند.

مدیریت‌های سال‌های اخیر نیز نه تنها برای رفع این مشکلات، اقدام جدی انجام نداده ‎اند، بلکه خود را مبرا از مشکل بوجود آمده می ‎بیند و هر روز با اید‎ه‌های کمتر حساب شده و وضع قوانین و دستورالعمل‌های جدید، وضعیت کاری این پژوهشگران را پیچیده ‎تر نموده‎ اند. البته با انتصاب مدیران وزارت علومی شاید نتوان انتظار دیگری نیز داشت.

وزارت علوم طی ماه‌های گذشته، در راستای حل مشکلات همکاران هیات علمی خود، گروهی را جهت بررسی مشکلات ایشان به پژوهشگاه ‎ها و حتی پژوهشگاه‎ نیرو نیز اعزام کرده است. پیشنهاد می ‎شود وزیر محترم نیرو نیز هیاتی را به منظور گردآوری و حل مشکلات پژوهشگران این وزارتخانه علی الخصوص متخصصین صنعتی که به دلیل عدم تطبیق با شرایط اعضای هیات علمی، پشتیبانی جز وزارت نیرو ندارند، تشکیل دهند. امید است با حمایت وزیر محترم نیرو، حقوق تضییع شده این گروه از پژوهشگران جبران گردد.

انتشار یافته: ۱۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
3
33
وزیر نیرو نمیدونه کار پژوهشگاه چیه اصلا
پاسخ ها
تاری
| Iran (Islamic Republic of)
تا نافیای سکیل ترکیبی گازی برای تولید برق هستند هرگز طرح نو واختراعی در پژوهشگاه نهانها مورد توجه وورد قرار نمی گیر بلکه نه ثمری دارد نه خروجی فقط مخلص قدرت در سایه سکیل ترکیبی ومپنا هستند اصلا پژوهشکاه باید مستقل از وزارت نیرو باشد در واقع یک دیرتمان مستقل باشد زیر نظر وزارت علوم طرحی دارم که سی کار پژوهش انجام دادم ابر نیروگاه مگاواتی بادی راکتور توده ساز که هواتبدیل توده تند باد میشود ومحل احداث نیاز به جغرافیای بلد خیز ندارد ولیکن در اولویت چنین طرحهای برای اقایون نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
4
39
باسلام و احترام

با تشکر از همکاران برق نیوز
پژوهشگاه نیزو می تواند پتانسیل بالایی برای ارتقا تکنولوژی و بهره وری با ارزش افزوده مناسبی برای صنعت برق باشد ولی متاسفانه بعد از دوران مدیریت مرحوم جناب آقای دکتر رنجبر روز خوش به خود ندیده است و همیشه در تلاطم تغییرات از حذف پژوهشگاه تا مدیریت تحقیقات بوده است.
حال از وزیر محترم نیرو خواهشمند است برنامه و هدف مشخصی را از پژوهشگاه در کنار شرکتهای مادر داشته باشد تا بتوان برای صنعت برق مفید واقع گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
در سالهای اخیر تغییرات فرایندی و ساختاری متعدد در داخل مجموعه، توان پژوهشگران را گرفته است
سعی و خطا کردن های متعدد، و استفاده از روشهای مدیریتی ناآزموده چه در نظام پرداخت پژوهشگران، چه در تخصیص پستهای کلیدی به هیات علمی های عمدتا کم سابقه و چه در استراتژی های پیش رو نتیجه ای جز ناکارآمدی کل کارکرد نخواهد داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
متاسفانه کسی نیست تا داخل پژوهشگاه را بررسی کند, سرپرست مجموعه مدیران ضعیف ولی دوست را برگزیده است تا بتواند دستورات خود را بر پژوهشگران دیکته کند و یا از وظایف خود که همانا برقراری نظام پرداخت هماهنگ می باشد، سر باز زند. تنها امیدهای باقیمانده وزیر نیرو یا رییس جمهور هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
8
37
متاسفانه هیچ نام و نشانی از پژوهشگاهی که میشناختیم برجای نمانده است. با استخدام همکاران هیات علمی که تنها دغدغه رزومه خود را دارند و نه صنعت برق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
دوقطبی پژوهشگران و تفاوت بالای دریافتی دو قطب ایجاد شده در نهایت به نفع هیچ گروهی نخواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
کاملا مخالفم!
سرباز وطن
| Iran (Islamic Republic of)
مقام معظم رهبری طی سال های اخیر بر دو نکته تاکید زیادی داشته اند: 1- استفاده حداکثری از نخبگان جوان کشور، 2- توسعه علم و فناوری دانش بنیان.
دوستانی که هرگونه نظر تخریبی بر علیه همکاران جوان و نخبه هیأت علمی مجموعه پژوهشگاه نیرو اعلام می کنند، عملاً و بطور کاملاً واضح تفکری بر خلاف فرمایشات و توصیه های رهبری دارند، لذا بهتر است یا تفکرات غلط خود را اصلاح کنند و یا انتظار نداشته باشند که تفکراتشان خریداری داشته باشد چراکه فرمایشات معظم له فصل الخطاب است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
جناب "سرباز وطن"
با سلام
اولا مناسب نیست برای توجیه خزعبلات خود به مقامات سیاسی متوسل شویم و بی ارتباط به ایشان استناد کنیم
ثانیا "این جوانان نخبه" که در این پژوهشگاه مشغول شده اند؛ اگر هر دانشگاهی پذیرای ایشان بود حتما تشریف می بردند و لذا از بی چادر در خانه مانده اند و پژوهشگاه را انتتتتتخاب کرده اند این موضوع از این بابت مهم است که واقعا بی کیفیت هستند !!!!!!
3- نخبگی برخی از ایشان قابل قبول است اما بگویی نخبگان محترم در قریب به 2 سالی اخیر مجموعا 110 نفر عضو هیآت علمی نخبه جند مقاله ثبت کرده اند (پتنت که اساسا خارج از تصور است)
واقعا برخی از این بزرگوارن بی خودی با خرید یک مدرک دکتری عنوان نخبگی را به پخمگی تبدیل کرده اند
شمس پیر
|
United States of America
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
7
41
این فاصله دو گروه پژوهشگران از قبل هم بود ولی در 1400 خیلی زیادش کردند. چون منفعت مدیرهای مهم هیئت علمی و مخصوصا معاون سابق پشتیبانی تو کار بود، تا تونستند منابع مالی رو بردند برای هیئت علمی ها (اینها الان حتی از هیئت علمی هم سابقه توی دانشگاه شریف هم بیشتر می گیرند) و پژوهشی های غیر هیئت علمی که همون کار رو می کردند مظلوم واقع شدند و حالا طرف شده رییس پژوهشکده سیاست گذاری و حکمرانی و لابد قراره به جناب وزیر نیرو یاد بده که مثل اون حکمرانی کنه!!! به خاطر دشمنی مدیر مالی با پژوهشی های غیر هیئت علمی (چون خودش خواست پژوهشی بشه و نشد)، تا تونستند حقوق اونها رو پایین نگه داشتند و طرف الان همه کاره پژوهشگاه است و میگه پژوهشی های غیر هیئت علمی هم باید عین ستادی ها حقوق بگیرند و البته معلوم نیست که حقوق خودش چطوری جزو بالاترین حقوق های پژوهشگاه هست؟؟!! حالا بیایند به وزارت نیرو بگویند خروجی پژوهشگاه این طوری بهتر شده یا بدتر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ای کاش که هر مسئولی در کشور عزیزمان حتی بعد از کنار رفتن از سمت قبلی خود، متعهد به پاسخگویی می بود و خسارات تصمیمات اشتباه را می پرداخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
این نظر نسنجیده شما کاملا واضح است که مغرضانه است و متاسفانه عقوبت اخروی دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بسیار مغرضانه صحبت کردید
طبق آیین نامه وزارت علوم پرسنل به دوقسمت تقسیم می شوند ، یا هیات علمی یا غیر هیات علمی
متاسفانه در پژوهشگاه غیر هیات علمی را هم به دو گروه پژوهشی و غیر پژوهشی(به قول خودشون ستادی) تقسیم کردند (که هیچ وقت متر و معیار آن مشخص نشد) و سالهاست که هر بلایی خواستند سر این گروه غیر پژوهشی(به قول خودشون ستادی) آوردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
34
9
سلام
اگر به ساختاربندی درست اعتقاد داشته باشید. تمام مراکزی که کاری آموزش را درسطح آکادمیک دارند جهت مدیریت یکپارچه باید زیر نظر وزارت علوم باشند.
۱-ایجاد مراکز جزیره ای عامل فساد است و باعث ایجاد مدارک جعلی می گردد
۲- درآمد اینچنین مراکزی بدون حساب کتاب هزینه می شود و بودجه جعلی گرفته شده و به جای هزینه در آموزش برای مقاصد و رانت هزینه می گردد.
۳- به لحاظ اقتصادی در حال حاضر کارهای بی سر ته مانند پروژه هوشمند سازی از بودجه شرکت های خدماتی سو استفاده می گردد.
و.... موفق باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آیا واقعا پژوهشگاه کار آموزش در سطح آکادمیک را بر عهده دارد؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
عملا، بله چون کاری انجام نمی دهد، هر شش ماه یک رئیس، با اهداف مغایر با قبلی !
استاندارد صفر ، نه اهدافی نه برنامه ای اگر دارید بیان کنید .
خورشیدی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
2
39
تو پژوهشگاهی که ... علیه کادر پژوهشی پرونده سازی میکنه،حقوقش با استاد کامل دانشگاه با ۳۰ سال سابقه برابری میکنه،با پیمانکارهای سازمان روابط خوبی! داره، رییس مدیرشه، خودش و از یک متخصص صنعت با ۳۰ سال سابقه بالاتر می‌دونه با مدرکی که معلوم نیست از کجا گرفته،استادیارهای پژوهشگاه به خونه و زندگیش غبطه میخورن با اینکه ی کارمند مالی عموما نباید این شرایط و داشته باشه و چندین مورد دیگه ،اینها همگی نشان از عدم شایستگی مدیران بالادست این سازمان حکایت داره .
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey
بعد سرپرست پژوهشگاه چه کاری برای این مشکل کرده تست،هیچ؟!امیدوا م رییس بعدی پژوهشگاه به حال این اوضاع فکری کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
4
43
علیرغم ابر تورم سه سال گذشته، متاسفانه دریافتی پرسنل پژوهشی غیر هیات علمی طی سه سال اخیر تغییری نداشته. این امر باعث مشکلات معیشتی برای پرسنل شده بطوریکه فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های مهندسی برق، مکانیک و... از بهترین دانشگاههای ایران مجبور به انجام مشاغل دوم نامتناسب با شان و منزلت شان شده‌اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
چه حیف واقعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
مطمئنی؟!
یک مهندس توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
2
36
پزوهشگاه نیرو باید مشکلات صنعت برق رو شناسایی وراه حل بدهد پس باید با وزارت نیرو و شرکت توانیر همکاری بیشتری کند ضمنا در عمل اساتید دانشگاه به مشکلات صنعت برق اگاهی ندارند و نمیتونن حل کنن..مخصوصا با همکاری بخش استاندارد پژوهشگاه نیرو و بخش استاندارد شرکت توانبر و وزارت نیرو دوباره میشه با رعایت استانداردها با کمک سازمان ملی استاندارد مثل گذشته در صنعت برق قویتر و اجباری کرد استانداردها رو البته دفتر تحقیقات توانیر در شش سال گذشته با رفتن مهندس فرحناکیان بسیار ضعیف شده و با پژوهشگاه نیرو همکاری لازم نمیکند و اعتباراتش رو عملا در اختیار چند استاد دانشگاه معلوم الحال امیرکبیر و علم و صنعت..قرار داده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
20
4
متاسفانه محقق موثر در مراکز علمی کشور بسیار کم وجود دارد که اشنابا موضوعات صنعت باشد وبیشتر مواردی نیز که به ایشان واگذار میشود بصورت مقاله برداشت شده از عناوین سایر کشورها میباشد وجنبه اجرایی هم پیدا نمیکنند تنهاوظایفی که برای برخی مراکز علمی وپژوهشی امروز مطرح میشود اینکه شرکتهای زیر مجموعه وزارت خانه ها وشرکتهای مادر وهلدینگ در عین داشتن انواع مشاغل عموما از مراکز اینچنینی جهت حتی تهیه دستورالعمل استفاده میکنند ؟ بطوریکه صرفا بتواننداز لفظ وبیان مشارکت با مراکز علمی استفاده نمایند چه بسا برخی اشخاص با نگاه به ایند ه شغلی ویا الان که تحصیل حین اشتغال واخذ مدرک نوعی مدرنیزه شده لاجرم واگذاری فعالیتها بیشتر شده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
8
44
واقعا جای تاسف داره که پژوهشگاه وابسته به صنعت برق کشور بجای اینکه در شرایط ناترازی شدید برق به فکر رفع مشکلات این صنعت باشه به دلیل ناکارامدی مدیران ارشد، مهندسین با تجربه و متعهد خود را به گوشه ای رانده و با جذب هیات علمی های جدید که دغدغه اصلی شان تبدیل شدن به نیروی رسمی و چاپ مقالات ISI هست و اعطای پستهای کلیدی و اصلی سازمان به این طیف،هر روز از مسیر اصلی دورتر شده است؛ افسوس به حال سازمانی که مهندسین با سابقه و توانمند خود را با مشکلات شدید معیشتی رها کرده و دغدغه ماموریت خود را ندارد!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خوب بود با تأمل بیشتر و نگاه منصفانه ای نظر میدادید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
کاملا موافقم
...قاضی زاده با ایده های کودکانه مسبب اصلی این حال و روز پژوهشگاه هست
پژوهشگر با سابقه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
1
29
وقتی که به ما پژوهشگران صدهزار تومان بهره وری میدهند و به مدیر مالی 10 میلیون تومان و به خدماتی رییس پژوهشگاه 5 میلیون تومان میتوان قدر و منزلت محقق با سابقه دا دریافت.
خوب است که بازرسی کل کشور و بازرسی وزارت نیرو و حراست پژوهشگاه این موردها را بررسی کنند.
اونوقت میتوان از نتیجه اصلاح را انتظار داشت.
اینهمه وقته که ما را سرکار ترمیم حقوق گذاشتند و خودشان در سال 1400 نجومی بگیر بوده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey
دقیقا،نیاز به بازرس می باشد که با چند نفر از مطلعین پژوهشگاه صحبت کند تا سرنخ مشکلات را به وزیر یا مدیران مربوطه گزارش کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بهتر از بازرسی یه سری هم به پرداخت صندوق بهره وری از سال های 1393 تا 1399 بزند خیلی چیزها و خلاف گویی ها مشخص می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خوبه کمتر دروغ بنویسید و از چیزی که اطلاع ندارید حرفی نزنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
0
42
انتخاب فردی با مشخصات آقای احسانیان برای سرپرستی سازمانی با نام و قدمت پژوهشگاه نیرو، اشتباه محض و اتلاف آشکار منابع مالی و سرمایه‌های انسانی است.
تصمیم گیری های اشتباه و انتصابات پرحاشیه و مسأله دار، از عوارض و علائم اولیه حس عجیب تملکی است که سرپرست فعلی پژوهشگاه با خود به همراه آورده است.
التزام به پاسخگوئی و واکنش به سؤالات و دغدغه‌های همکاران، گوهر کمیابی است که دیگر در پژوهشگاه یافت می‌نشود.

از وزیر محترم نیرو عاجزانه تقاضا داریم هرچه سریعتر نسبت به برکناری ایشان و انتخاب گزینه واجد شرایط برای ریاست پژوهشگاه اقدام نمایند.

به خدا حیف است...
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey
انتصابات پرحاشیه و غیر سازنده.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
0
28
برق نیوز متشکریم
ای کاش نهادهای نظارتی ورود کنند و میزان تحقق ماموریت‌های پژوهشگاه نیرو را بر اساس نظام‌نامه تحقیقات وزارت نیرو بررسی کنند و آسیب‌شناسی کنند که چرا یک پژوهشگاه صنعتی وابسته به وزارت نیرو که هزینه‌های آن بر گرده وزارت نیرو است، اهداف وزارت علوم را دنبال می‌کند!
پاسخ ها
حرف حساب
| Iran (Islamic Republic of)
اینجا اسمش پژوهشگاه است: یعنی محل انجام پژوهش و تحقیقات علمی

اگر افرادی توانایی انجام تحقیق و پژوهش در قالب دستورالعمل های وزارت علوم (مرجع علم و تحقیقات مهندسی کشور) را ندارند، می توانند خود را به سایر شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو که الزاماً کار پژوهشی انجام نمیدهند ولی در راستای اهداف وزارت نیرو فعالیت می کنند، منتقل کنند.

این حق را نداریم وقتی خودمان توانایی انجام اموری بر پایه آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه را نداریم و یا به رسته شغلی ما مربوط نمی شود، بر علیه افراد شرافتمندی که این توانایی را دارند و در این زمنیه مشغول فعالیت هستند لب به سخن بگشاییم.

به آن دسته ار همکاران غیرهیأت علمی که امکان انجام امور پژوهشی برمبنای آیین نامه های وزارت علوم برایشان مهیا نیست و یا از مقایسه شرایط خود با اعضای هیأت علمی ناراحت هستند، پیشنهاد میکنم به سازمانی دیگر که الزامات پژوهشی وزارت علوم را ندارد و در آن از عضو هیأت علمی هم خبری نیست خود را منتقل کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
پاسخ شما من را یاد آن خانمی انداخت که در تلویزیون اعلام کرد، کسانی که نمیتونند با شرایط ایران کنار بیایند، جمع کنند و از ایران بروند... خاطرتان باشد که اینجا ارث پدری شما نیست و برعکس شما در میراث مهندسان صنعتی وزارت نیرو پا گذاشته اید .همین پاسخ برای قضاوت کافی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
4
43
برق نیوز متشکریم
ای کاش نهادهای نظارتی ورود کنند و میزان تحقق ماموریت‌های پژوهشگاه نیرو را بر اساس نظام‌نامه تحقیقات وزارت نیرو بررسی کنند و آسیب‌شناسی کنند که چرا یک پژوهشگاه صنعتی وابسته به وزارت نیرو که هزینه‌های آن بر گرده وزارت نیرو است، اهداف وزارت علوم را دنبال می‌کند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
56
11
با سلام. قاعدتا اين متن توسط يك پژوهشگر غيرهيات علمي پژوهشگاه نيرو تدوين شده اما اينكه ايا شما هر متني رو بدون توجه به صحتش منتشر ميكنيد يا از آشنايان بودند الله علم!!!
اما در مورد متن اولا خود وزارت نيرو اعلام كنه دقيقا اين نام و نشان گذشته دور پژوهشگاه نيرو مربوط به كدوم فعاليتهاي شاخصه و چقدر مجموعه وزارت نيرو اين تشخص رو قبول داره ثانيا دريافتي هاي پژوهشي هاي غير هيات علمي با اين مستمسك كه بايد با اعضاي هيات علمي همسان شوند طي اين ساليان افزايش پيدا كرده و اگر هيات علمي وجود نداشت الان دريافتي هاي بسيار پايينتري داشتند (اولين مزيت هيات علمي براي دوستان) ثانيا اگر طبق قانون اين پژوهشگاه در سال 95 هيات علمي جذب نميكرد الان منحل شده بود و اين دوستان پژوهشي به دليل اينكه هيچكدام عادلانه و با آزمون استخدامي جذب نشدن و جذبشون بر اساس معرفي و رابطه بوده كد استخدامي ندارن و اصولا الان ديگه شغلي نداشتن (مزيت دوم هيات علمي براي اين بزرگواران) ثالثا لطفا خروجي هاي به نسبت شاخص پژوهشگاه طي ساليان اخير توسط وزارت نيرو بررسي بشه و اعلام بشه چقدر سهم اين دوستان پرمدعاست (ابسولتلي زيرو) رابعا خروجي هاي پژوهشي و فني و اجرايي اعضاي هيات علمي هرساله براي ترفيع و هر پنج سال براي تبديل وضعيت يا خاتمه همكاري مطابق آيين نامه وزارت علوم بررسي ميشه، در حاليكه هيچ بررسي جدي در هيچ دوره اي طبق هيچ آيين نامه اي روي خروجي اين دوستان نيست. اول به تيغ اين آيين نامه ها تن بدن مثلا تعهد بدن بعد از پنج سال اگر امتيازات رو نياوردن باهاشون قطع همكاري بشه بعد به دنبال مزاياي فرغ التحصيلان دكتري دانشگاه هاي معتبر كشور كه در يك فراخوان عمومي و عادلانه جذب شدند باشن. اگر نهادهاي نظارتي جلو دوستان رو نگرفته بودن داشتن آيين نامه اي تصويب ميكردن كه يك پژوهشگر با مدرك ارشد با شرايطي كه ذكر شد بيشتر از استادياران دانشگاه شريف دريافتي داشته باشه!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آرام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
از نوع ارایه نظر شما، مشخص شد که چه چیزی در چنته دارید و اتفاقا مشخص شد که چقدر همکارانی که شما را استخدام کردند، در ارزیابی صلاحیت حرفه ای شما چقدر اشتباه کردند و فراموش نکنید که اگر همان افراد با تجربه در پژوهشگاه نبودند، اصلا پزوهشگاهی نبود که افرادی مانند شما را که در دورترین نقطه ایران (نه پایتخت!) شانس جذب ندارید، وارد مجموعه کند . پس سکوت کنید و به حق خودت قانع باشید.ضمنا حضور اعضای هیات علمی و تصویب قوانین توسط هیات رییسه هیات علمی، نه تنها درآمد مهندسین مجموعه را افزایش نداده بلکه حق را از ایشان گرفته اند و به افرادی چون شما داده اند.
پژوهشگر غیر هیات علمی!!!
| Iran (Islamic Republic of)
با سلام. این ادبیات در جلسه با نمایندگان وزارت علوم که اخیرا در پژوهشگاه حضور داشتند نیز توسط یکی از این عزیزان مطرح شد. واقعا دست مدیران سابق پژوهشگاه برای استخدام چنین هیئت علمی هایی درد نکنه که در حین اینکه باسواد و با کمالات هستن، بسیار باادب هم هستند. آخه این چه برداشتیه که شماها دارید؟ مدرک دکتری شما از مدرک لیسانس و فوق لیسانس بسیاری از همکاران که بیش از 20 سال پیش استخدام پژوهشگاه نیرو شدند و مدیریت آن زمان مانع ادامه تحصیل آنها گشت با ارزشتر نیست. همگان از افت تحصیلی شدید و کیفیت خروجی نامطلوب دانش آموختگان رشته های فنی و مهندسی در دانشگاه های حتی معتبر کشور در سالیان اخیر آگاه هستند. بنابراین از اینکه دارای مدرک دکتری هستید بیش از آن چیزی که واقعیت امر هست غره نشوید. در صورت داشتن رزومه قوی، شما هم جذب در دانشگاه ها را به دلیل شرح کار مشخص و تعطیلات بیشمار و مزایای پیدا و پنهان آن ترجیح داده و مجبور به انتخاب پژوهشگاه نیرو نمی شدید. همچنین ادعای شما مبنی بر استخدام مبتنی بر پارتی بازی در مراجع قضایی قابل پیگیریست. جهت اطلاع شما باید عرض کنم که شرایط استخدام پرسنل پژوهشی در سالیان گذشته از شرایط اعمال شده در وزارت علوم بسیار سختگیرانه تر بوده است (شرط معدل، فارغ التحصیل از تاپ 10 دانشگاه های کشور، ...). لطفا خروجی اعضای هیئت علمی در سالیان گذشته (منهای مقاله) را اعلام فرموده تا لیست پروژه های موفق را که توسط بدنه پژوهشی پژوهشگاه انجام شده است را برای شما لیست کنم. خدمت شما عرض کنم این مرکز پژوهشی از بیش 3 دهه گذشته فعال بوده و استخدام شما تاثیری در حیات و ممات آن نداشته است. لطفا از اعتماد به نفس کاذب خود بکاهید جوان جویای نام. در هر حال حتی در صورت انحلال این مرکز پژوهشی، آینده ای بسیار روشن تر از وضعیت کنونی برای همکاران وجود داشت. کما اینکه بسیاری از همکاران سابق با خروج از پژوهشگاه متصدی شغل های بسیار مهم در صنعت به خصوص در صنعت برق شده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
این پاسخ، دلیل بر تائید محتویات متن خبر نیست.

در پاسخ به این دوست عزیز :
اولا : این کار هر سال اتفاق می‌افتد و نتیجه اقدامات پژوهشگاه در جلسات سالانه کمیسیون دائم و هیات امنا ارائه می‌شود. ولی سنجه‌های گزارش عملکرد، دقیقا منطبق بر شاخص‌های ارتقا اعضای هیات علمی نیست و بیشتر نتایج پروژه‌های کاربردی و صنعتی است که تا این تاریخ، مورد تائید و تاکید اعضا هیات امنا قرار گرفته است.
ثانیا اول : احتمالا نگارنده در سال 95 جذب پژوهشگاه شده‌اند. پس از جذب اعضای هیات علمی از سال 87 به بعد، نه تنها هیچگونه افزایش مستمسک گونه‌ای در دریافتی پژوهشگران غیر هیات علمی محقق نشد، بلکه طی دو سال اخیر کمتر هم شده است و اصولا این دو موضوع ارتباطی به هم ندارند.
ثانیا دوم : جذب هیات علمی، ربطی به انحلال پژوهشگاه ندارد. بیشتر روی رتبه بندی مراکز تحقیقاتی موثر است که آن هم بود و نبودش برای پژوهشگاه سودی ندارد. برخلاف فرمایش شما فارغ التحصیلان دهه‌های پیش دانشگاه‌های تراز اول کشور، که بین ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور، کار در پژوهشگاه را انتخاب کرده‌اند، می‌توانستند ادامه تحصیل داده و در شرکت‌های معتبر جذب و یا در دانشگاه‌های مختلف هیأت علمی شوند. مسلما جذب آنها در پژوهشگاه به دلیل نبودن مرحله آزمون استخدامی نبوده و اگر هم اون موقع، استخدام پژوهشگاه نمی‌شدند تا الان بیکار نبودند! نداشتن کد استخدامی هم شاید تا حدودی به اتلاف فرصت و تساهل مدیران وقت مرتبط باشد.
ثالثا : بیشتر نباشه کمتر نیست.
رابعا : اون سه تا "هیچ" که در جمله ذکر کردید ناشی از عدم اطلاع شما از گذشته و سابقه پژوهشگاه است.

خامسا : در کنار هم بودن و کار کردن بهتر از در کنار هم بودن و جنگیدن است.
یک مهندس برق
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوست پژوهشگر هیات علمی عزیز!
برای شما در انجام وظایف و مسئولیتها محوله آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم شما هم مانند ما دغدغه صنعت برق را داشته باشید و مانند برخی دیگر اعضای هیات علمی فضای پژوهشگاه را آفیسی برای ارائه دروس برای دانشجویان مجازی و موهومی قرار ندهید و یا در ساعات ادارای با مرخصی اداری در گوشه کنار شهر در ساختمانهایی که طی 10-15 سال اخیر دانشگاه نام گرفته اند مشغول تدریس نباشید.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
آخی... خوب شد شما هیات علمی ها اومدید... وگرنه ما از گشنگی میمردیم.
ناشناش
| Netherlands
تفاوت یک کشور صنعتی و توسعه یافته به مانند آلمان با کشور ما دقیقا وجود افرادی با دیدگاه شماست، تا زمانی که افراد تصمیم گیرنده، این نگاه نابخردانه ی شما را داشته باشند، امیدی به پیشرفت در صنعت کشورمان را نباید داشت.
از دل صنعت
| Netherlands
تفاوت یک کشور صنعتی و توسعه یافته به مانند آلمان با کشور ما دقیقا وجود افرادی با دیدگاه شماست، تا زمانی که افراد تصمیم گیرنده، این نگاه نادرست شما را داشته باشند، امیدی به پیشرفت در صنعت کشورمان را نباید داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
فرض کنیم همه این موارد که این دوست هئت علمی گفته درست باشد. حال سوال اینجاست که خروجی هیئت علمی ها چه بوده؟
اگر غیر هیئت علمی ها خروجی نداشتند، هزینه آنها برای وزارت خانه نصف هیئت علمی ها است. ثانیا حالا که هيئت علمی ها هم که خروجی ندارند، جذب این افراد بعضا بسیار پرمدعا چه فایده ای داشته جز اتلاف چند برابری منابع؟
ثالثا چه کسی می تواند ادعا کند که ارزش کار استاد دانشگاه شریف برای صنعت برق کشور، بسیار بیشتر از اعضای پژوهشی پژوهشگاه است؟ فقط ادعاهای غیر واقعی که نمی‌تواند مبنای دریافت دستمزد باشد.
رابعا، گشتی در پروژه های پیمانی پژوهشگران در سال های اخیر و در سال های پذشته، به وضوح خروجی های اعضای پژوهشی پژوهشگاه را نشان می دهد. چیزی که اعضای هیئت علمی پژوهشگاه خواب آن را هم نمی توانند ببیند چه برسد در عمل.
همکار غیر هیات علمی
| Iran (Islamic Republic of)
همکار محترم هیات علمی
من میمونم و شما با اون هیچکدامی که نوشتی عادلانه جذب نشدن، تو روز قیامت

شما هم بمون و مسرور از عادلانه جذب شدنت باش

بعدش هم اینکه رزق ما رو شاید پژوهشگاه بده، اما مهمتر از اون روزی هست که البته امیدوارم بدونید فرق رزق با روزی چیه.


خدا به روزی ما برکت میده
پزوهشگاه هم به رزق شما انشالله برکت بیشتر بده
کارشناس غیر هئیت علمی
| Iran (Islamic Republic of)
مسخصه شما اینقدر در پژوهشگاه درگیری کاری ندار هستید که قادرید همچین متن بلند بالایی راهم مرقوم بفرمایید. با تخمین مدت زمان لازم برای ویرایش همچین متن بلندی به نظر خیلی وقت آزاد دارید. به قول معروف نا گفته وضعیت امثال خود دا مشخص کردید:)) ضمن اینکه تمامی پاسخ‌هایلازم به شما خارج از وقت اداری در سایت ثبت شده. تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
کاملا موافقم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خوب شد این دوزار ارزیابی سالانه وزارت علوم هست، وگرنه شماها این دو تا مقاله رو که به اندازه ورق پاره هم برای صنعت برق ارزش ندارد، نمی نوشتید.
نکته بعدی این که کم نبودند اعضای هیات علمی که همزمان با پژوهشگاه، برای دانشگاه ها دیگر هم اقدام کرده اند، دست آخر همه جا رد شدند و به دلیل ... در پژوهشگاه جذب شدند. با لیسانس دانشگاه آزاد، ارشد دانشگاه مناطق دور افتاده. در حالی که مدت های مدیدی، پژوهشگاه فقط کارشناسانی را استخدام می کردند که لیسانس و فوق لیسانس در دانشگاه های معتبر بودند.
البته این موارد فقط شامل هیات علمی های پر مدعا و کم یا بی یهره مثل ایشان است، وگرنه در بین اعضای هیات علمی هم انسان های شریف کم نیستند.
نا
| Iran (Islamic Republic of)
در میان پاسخ های دوستان این جالب بود ...
"در صورت داشتن رزومه قوی، شما هم جذب در دانشگاه ها را به دلیل شرح کار مشخص و تعطیلات بیشمار و مزایای پیدا و پنهان آن ترجیح داده و مجبور به انتخاب پژوهشگاه نیرو نمی شدید"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
نظرات بعضی از همکاران غیر هیات علمی کاملاً بیانگر عقده هایی ناشی از عدم توانایی در طی کردن مدارج بالای علمی، نداشتن هیچ گونه وجه علمی به همراه داشتن تخیلاتی همچون متخصص بودن در صنعت برق است.
این عزیزان بهتر است در محدوده مستندات موجود از تواناهایی علمی، مدارک تحصیلی و اعتبار دانشی خود صحبت کنند. (به عنوان مثال: 1- کسی که در عمرش یک مقاله در مجله های بین المللی بچاپ نرسانده است نظراتش در مورد چاپ مقاله ارزش و اعتباری ندارد، 2- نظر وزارت نیرو و شرکت های مادر تخصصی در مورد بروندادهای پژوهشگاه قبل از جذب اعضای علمی کاملاً نا امید کننده بود، پس از توهم متخصص بودن در صنعت برق خارج شویذ :)))
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
2
29
آقای محترم ابسولتی زیرو!!!!
میشه بفرمایید که در این پنج سال که شما عزیزان هیات علمی تشریف آوردید و منت گذاشتید سر پژوهشگاه و پژوهشگیان ( یقین دارم که حتی دانشگاه آزاد هم شما عزیزان رو‌ هیات علمی نمیکرد، وگرنه اینجا نمیومدید)، کدامین پروژه را انجام دادید که به اصطلاح خود شما، خروجیهای به نسبت شاخصی داشته.
سه مورد رو نام ببرید. فقط سه مورد
همکار پژوهشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
1
26
آقای دکتر .....ساعت ۹:۵۹
آیا شهادت میدهید که همکاران غیر هیات علمی پژوهشی پژوهشگاه، با رابطه و نامه استخدام شده اند؟

روز قیامتی اگر بود، جواب من یکی را باید بدهید. بخاطر این تهمت بی اساس و ناروا.
و هرگز نمیبخشمتون
همکار پژوهشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
2
24
در پاسخ به همکار هیات علمی ناشناس ساعت 9:59 باید بگم که:
همکار محترم هیات علمی
من میمونم و شما با اون هیچکدامی که نوشتی عادلانه جذب نشدن، تو روز قیامت

شما هم بمون و مسرور از عادلانه جذب شدنت باش

بعدش هم اینکه رزق ما رو شاید پژوهشگاه بده، اما مهمتر از اون روزی هست که البته امیدوارم بدونید فرق رزق با روزی چیه.


خدا به روزی ما برکت میده
پزوهشگاه هم به رزق شما انشالله برکت بیشتر بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
0
28
پژوهشگاه نيرو شتر، گاو، پلنگي شده است كه از درون در حال متلاشي شدن است. برخي اتفاقات شكل گرفته در پژوهشگاه واقعا بسيار نادر و باورنكردني است. اينكه دريافتي برخي افراد با تجربه از همكاران هيات علمي در بدو استخدام كمتر است. در بين اعضاي هيات علمي همكاران قديمي هيات علمي بدترين وضعيت معيشتي را دارند و به ريختگي عجيب و غريبي كه حاكم شده است همه نشان از بي تدبيري مديريت و تصميمات بي پشتوانه دارد.
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
0
30
به دلیل رویکرد ۱۲ سال گذشته پژوهشگاه نیرو به مرور این برند NRI با مهاحرت بسیاری از کارشناسان خبره به شرکت‌های دیگر و یا خارج از کشور، دچار رخوت و فسردگی شده دلیل آن هم حضور نالایق و کار نابلدی هست که در موقعیت‌های تصمیم گیری قرار گرفتند و با فرسایشی کردن گردش کارها عملا راهی حز فرار از این سیستم باقی نگذاشتند. شما مطمئن باشید اگر کارمندان شاغل در حوزه پژوهشی طی این همه سال کد استخدام رسمی داشتند اصلا لحظه‌ای به ماندن در کنار افرادی که ادعای هیئت علمی را یدک دارند و سر سوزنی لیاقت و برونداد ندارند، فکر نمیکردند.
منصف
|
United States of America
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
1
30
فردی که کامنت "ناشناس - ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲" را درج کرده، جزء تعدادی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه است که متاسفانه به نوعی "خوی برتری طلبی فرعونی" مبتلا هستند، در حالی که بسیاری از اعضای هیات علمی پژوهشگاه این گونه نیستند. چند نکته در مورد این کامنت پر از تناقض و دروغ و خودپرستی ذکر می کنم:
الف) اگرچه ایشان در ابتدا صحت متن خبر برق نیوز را زیر سئوال برده اند، ولی در ادامه با بیان اینکه خروجی های اعضای هیات علمی "مطابق آيين نامه وزارت علوم" بررسي می شوند (نه اهداف وزارت نیرو)، به طور ناخواسته صحت متن را تایید کرده اند. واقعا چه میزان از آن خروجی هایی که ایشان می گویند به کار وزارت نیرو می آید؟ ضمنا این که "هيچ بررسي جدي در هيچ دوره اي طبق هيچ آيين نامه اي" روي خروجي پژوهشگران غیر هیات علمی انجام نشده کذب محض است و اتفاقا این طیف از توقف های مکرر و طولانی فرآیند ارتقا بسیار متضرر شده اند.
ب) این که ایشان سهم پژوهشگران غیر هیات علمی را در خروجی های شاخص پژوهشگاه "ابسولتلي زيرو" می خوانند (عدم استفاده از عبارت فارسی "مطلقا صفر" هم نوعی فضل فروشی بچگانه است)، کذب محض است و هیچ نسبتی با واقعیت های قابل اثبات ندارد.
ج) این که پژوهشگران غیر هیات علمی به علت وجود اعضای هیات علمی افزایش حقوق داشته اند (به قول ایشان اولين مزيت هيات علمي) کذب محض است و حتی با عبارت انتهای کامنت در مورد نهادهای نظارتی هم تناقض دارد.
د) در مورد " فراخوان عمومي و عادلانه"، لازم به ذکر است که پدیده "اعمال نفوذ" هم در آزمون های استخدامی وزارت نیرو و هم در فرآیند جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه ها وجود دارد و پژوهشگاه نیرو نیز به هیچ وجه از آن مستثنی نیست. نگاهی به توانایی های محدود برخی اعضای هیات علمی پژوهشگاه یا مدارک تامل برانگیز برخی از آنها در برخی مقاطع تحصیلی یا جذب برخی افراد متنفذ، کاملا موید این ادعاست. البته مطلق گرایی اشتباه است و بسیاری از اعضای هیات علمی هم با داشتن شایستگی جذب شده اند.
ه) نمونه پژوهشگاه و دانشگاه صنعت نفت نشان می دهد که این ادعا که اگر پژوهشگاه نیرو ضوابط وزارت علوم را نمی پذیرفت منحل می شد درست نیست. در آنجا بر عکس پژوهشگاه نیرو، آنهایی که کارشناس وزارت نفت هستند وضعی بهتر از اعضای هیات علمی دارند.
و) با وجود اینکه اعضای هیات علمی پژوهشگاه نیرو پرداختی هایی دارند که حتی در دانشگاه ها هم رایج نیست، نماینده آنها در جلسه با نمایندگان وزارت علوم خواستار آن می شود که دریافتی آنها باز هم بیشتر شود و به کارشناسان شرکت هایی مثل توانیر و برق حرارتی برسد و در این مسیر اصلا به ضوابط وزارت علوم کاری ندارند که تناقضی آشکار است. اتفاقا وزارت نیرو باید پژوهشگران غیر هیات علمی را که در جهت اهداف وزارت نیرو عمل می کنند تحت حمایت خود بگیرد و با اقداماتی که لازم است شکاف درآمدی آنها را با شرکت های مهم صنعت برق پر کند، وگرنه اعضای هیات علمی که همیشه تحت حمایت های وزارت علوم (مانند همسان سازی) هستند.

به نظرم این کامنت بیگانگی کامل ایشان را با اصول "روش تحقیق" نشان می دهد و در مورد اعتبار علمی کارهای پژوهشی ایشان در پژوهشگاه، رساله دکترا و مقالات ایشان تردید جدی ایجاد می کند.
پاسخ ها
پژوهشگر هیات علمی
| Iran (Islamic Republic of)
کل متن شما "کذب محض" است.

کسانی که دارای وجه علمی مشخص و قابل دفاعی نیستند حرف هایشان هم اعباری ندارد.

اکثر قریب به اتفاق افراد غیرهیأت علمی را بجز دوستان دورهمی در محافل داخلی پژوهشگاه، کسی خارج از این پژوهشگاه نمیشناسد. پس تخیل متخصص برق بودن یا گره از مشکلات صنعت برق باز کردن را کسی باور ندارد و در همان دورهمی هایتان مطرح کنید و بخندید، مثل ما که با دیدن این نظرات خندیدیم :))

با یک جوک جدید هم در این متن برخورد کردم: فردی با مدرک کارشناسی ارشد میخواهد "روش تحقیق" را به هیأت علمی دارای مدرک دکتری آموزش دهد :))
منصف
| United States of America
اصول "روش تحقیق" به روایت جناب "پژوهشگر هیات علمی ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹":
1) "کل متن شما کذب محض است". لابد یعنی این عبارت ها که "بسیاری از اعضای هیات علمی هم با داشتن شایستگی جذب شده اند" و "بسیاری از اعضای هیات علمی پژوهشگاه این گونه نیستند" هم کذب محض است.
2) برای رد یک متن دارای استدلال، اصلا نیازی به استدلال متقابل وجود ندارد. فقط کافی است بگوییم نویسنده متن دارای "وجه علمی مشخص و قابل دفاعی" نیست و نتیجه بگیریم که "حرف هایشان هم اعباری ندارد" و بعد هم "با دیدن این نظرات" خندید.
3) پژوهشگران غیر هیات علمی همگی دارای "مدرک کارشناسی ارشد" هستند و هیچ پژوهشگری مدرک دکترا ندارد.
4) پژوهش در دوره کارشناسی ارشد و نیز در پژوهشگاه کاملا بدون رعایت اصول "روش تحقیق" انجام می شود.
5) صرف اینکه فردی "هیأت علمی دارای مدرک دکتری" باشد، خودبخود معادل رعایت اصول "روش تحقیق" از سوی او در همه امور و زمینه ها است، حتی اگر در یک پاراگراف انبوهی از دروغ و تناقض ذکر کند یا از زیر بار پاسخ گویی به استدلالات مطرح شده فرار کند. کسی هم حق ندارد به فکر بیفتد که چنین افرادی واقعا چگونه رساله دکترا و مقالات خود را آماده کرده اند و این فکر چیزی جز "یک جوک جدید" نیست. در دانشگاه ها هم افراد "هیأت علمی دارای مدرک دکتری" که توانایی های آموزشی و پژوهشی آنها زیر سئوال باشد اصلا وجود ندارند.
6) نیازی به یک بار مرور یک متن کوتاه که حتی الامکان فاقد غلط تایپی باشد (وجه علمی، اعباری) به هیچ عنوان وجود ندارد.

نتیجه: وقتی از "خوی برتری طلبی فرعونی" تعداد معدودی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه صحبت شود، ضمیر مرجع خود را پیدا خواهد کرد.
پژوهشگر هیات علمی
| Iran (Islamic Republic of)
عزیز دل برادر

بسیار خوشحال هستم که متن طنز اینجانب را با دقت و کلمه به کلمه بررسی کردید و بر اساس اصول "روش تحقیق" مورد تحلیل قرار دادید :))

جهت آشنایی شما با بعضی از پارامترهای طنز موجود در متن: 1- به دلیل استفاده مکرر از عبارت "کذب محض" در مطلب اول، از این عبارت به عنوان چکیده کل آن در متن استفاده شده است، 2- بخشی از مطلب اول که با واقعیت فاصله ای دور داشت با عنوان "جوک جدید" در متن برجسته شده است، 3- جهت القای خنده در خواننده متن، به خنده های نوسینده متن و دوستان اشاره شده است.

اینجانب و سایر پژوهشگران هیأت علمی اعتبار و وجه علمی خود را نه در وب سایت خبری برق نیوز، بلکه در دانشگاه های معتبر کشور، مجامع علمی شناخته شده و توسط اساتید برجسته کسب کرده ایم، لذا نیازی نیست که در جهت پاسخ به نظر یک فرد ناشناخته در وب سایت خبری، از اصول "روش تحقیق" بهره بگیریم و ترجیح می دهیم از این اصول در پروژه های پژوهشی و تحقیقات علمی خود استفاده کنیم.

نتیجه: جهل و غرور را به هم پیوند است – نادان به گمان خویش دانشمند است
منصف
| United States of America
از "پژوهشگر هیات علمی" بسیار سپاسگزارم که رسما گفتند که نیازی نیست که در جهت پاسخ به نظر یک فرد ناشناخته در وب سایت خبری برق نیوز، از اصول "روش تحقیق" بهره بگیرند، و عملا حرف من را تایید و مشخص کردند که واقعا چه چیزی "جوک جدید" است. در مورد این که ایشان با این روحیه و رویه آیا واقعا در پروژه های پژوهشی و تحقیقات علمی خود از اصول روش تحقیق استفاده می کنند یا نه، قضاوت را به خواننده آگاه می سپارم. با مضمون بیتی که ایشان به عنوان نتیجه ذکر کردند هم اتفاقا موافقم، و باز خواننده آگاه می تواند با مقایسه مطالب کامنت های طرفین قضاوت کند که چه کسی را باید مخاطب این بیت دانست.
پیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
2
24
سلام، یکی از مدیران مجموعه بسیار از موقعیت خود سو استفاده کرده بود و ریشه بسیاری از دو دستگی های اخیر،ایشان می باشند چرا که تمام ظرفیت خود برای کاهش درآمد کارشناسان پژوهشی قدیمی استفاده کردند و از آن طرف در مقابل با اعضای هیات علمی ،چنین رویکردی نداشتند! بعدها مشخص شده که ایشان علی رغم رعایت سن قانونی،هیات علمی شده اند و الان هم با خیال راحت برای خودشان پژوهشکده تشکیل داده اند و منافعی را که پیش از این کاشته اند ،درو میکنند... واقعا باید این حلقه غیر سالم از تصمیم گیری پژوهشگاه بازخواست شوند و تاوان سواستفاده های گذشته را نیز بدهند
پاسخ ها
مراد
| United States of America
در 13 دی 1400، که مدیر مورد اشاره در این کامنت هنوز بر سر کار قبلی خود بود، سایت برق نیوز خبری با عنوان " رئیس پژوهشگاه نیرو سرپرست دانشگاه فردوسی شد/ لزوم معرفی رئیس جدید پژوهشگاه نیرو" منتشر کرد. خوب است نهادهای نظارتی، مطالب و اطلاعات فراوانی که در مورد ایشان در کامنت های ذیل آن خبر درج شده بود را مطالعه و در مورد صحت و سقم آنها به طور جدی تحقیق کنند.
بازرس
|
Turkey
|
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
1
27
با توجه به اینکه رسالت خبری افشای فسادهای اداری است،ضمن تشکر از شما من از هیات بازرسی وزارت نیرو خواهش میکنم موارد زیر را در پژوهشگاه بررسی کنند
دریافتی های یکسال اخیر مصوبات مالی و مقایسه چند برابری آنها با دریافتی های متخصصین پژوهشگاه
مصوبات قانونی که اجرا نشدن شأن سبب تضییع حقوق کارشناسان غیرهیات علمی شده
مقایسه دریافتی های دو کارمند هیات علمی و غیر هیات علمی در یک اتاق
بررسی چرایی پرداخت مزایای رفاهی به اعضای هیات علمی در پژوهشگاه با توجه به عدم پرداخت آن در دانشگاهها
بررسی مصوبات سه سال اخیر هیات امنا و امتیازاتی که به اعضای هیات علمی اختصاص داده شده است
مطالباتی که بر عهده سازمان بوده ولی ریاست قبلی سازمان به طور سرخود آنها را پرداخت نکرده با این عنوان که به زمان من بر نمی‌گردد!!
در انتها باید گفت که سرپرست فعلی هم نشان داده است که نتوانسته و یا نخواسته است که ظلم ایجاد شده را در حق این پژوهشگران جبران کند و اتفاقا با یک‌فساد مالی جدید به نام بهره وری ،یک مشکل مالی جدید اضافه کرده است
مقایسه کنید ببینید در پرداخت بهره وری توسط ایشان،ابدارچی و منشی و کارمند اداری،چندین برابر یک کارشناس متخصص دریافت میکند اگر این فساد نیست پس عدم کفایت محض ایشان است
پاسخ ها
حقیقت تلخه
| Iran (Islamic Republic of)
همین امروز به هیات بازرسی گزارش بده، مطمئن باش اول از همه شما و امثال شما که بدون داشتن کد استخدامی در یک شرکت دولتی مشغول بکار هستید از کار اخراج خواهید شد.
بهتره واقع گرا باشی و توهمات کودکانه را کنار بگداری.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
37
3
باید عرض کنم بخشی از پژوهشگران پژوهشگاه نیرو طبل توخالی هستند به حدی که به نظر میرسد یکی از شروط سختگیرانه! :) پژوهشگاه در سالیان دور ادعا بوده است.مطمئنا اگر هر جایی بهتر از اینجا چه در زمان استخدام چه در سالیان متمادی چه پس از جذب هیات علمی و چه الان میتوانستند بروند میرفتند. علیرغم اینکه هنوز شرایط استخدامشان مبهم است و حتی کد استخدامی ندارند دودستی چسبیده اند و فقط ادعای پایمال شدن حقشان را دارند. البته عرض کردم برخی وگرنه در بین این عزیزان انسانهای قانع و زحمتکش هم بسیار هستند. اگر اطلاعات درون خانواده نبود افزایش مکرر حقوق این رسته را پس از جذب هیات علمی اینجا میگذاشتم. دریافتی های کمتر از 3 میلیون تومان در 5 سال پیش و قبل از جذب هیات علمی را با افزایش های قانونی سالیانه حساب کنید چقدر میشود و الان بعضا دریافتی هایی بیش از هیات علمی دانشگاه های معتبر دارند. این دقیقا به دلیل سعی مدیران محترم برای برابری حقوق این دو رسته است. در ضمن یکی از کامنتهای این دوستان پرمدعا خیلی جالب بود خطاب به هیات علمی ها گفته بود اگر شما فارغ التحصیلان قوی و لایق بودید جذب پژوهشگاه نمیشدید!!! هرکسی از ظن خود شد یار من: ))
پاسخ ها
دکتر جدیدی
| Iran (Islamic Republic of)
همکار قدیمی
اینکه بعد ۱۵-۲۰ سال سابقه خدمت در مجموعه‌ای به همکاری بگویند "اگه نمی‌خوای برو" نمی‌دانم چطور باید پاسخ داد که هم حق مطلب ادا شود و هم خود را تا سطح طرف مقابل پایین نیاورد. به هر حال همان سه میلیون ۵ سال پیش معادل هزار دلار میشد. دوستی اشاره به کیفیت نامطلوب خروجی دانشگاه‌ها کرده بود به نظرم این کامنت شما مصداق عینی پیدا میکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
در نظر داشته باشید که پژوهشگاه در جهت کاهش آمار فارغ التحصیلان بیکار،در جذب این افراد مشارکت کرد تا ایشان در سایه تجربه متخصصان بتوانند تجربه کسب کنند برای جامعه مفید باشند این یک موضوع ملی و‌فرا سازمانی بود که به همه دستگاهها تکلیف شده بود. در کل اینکه مهمان حرمت صاحبخانه را نداشته باشد از فکر و منش او سرچشمه میگیرد. اما در مورد افزایش حقوق هم فقط به یک جمله شما اکتفا میکنم،مدیران محترم...منظور شما کسانی است که برخلاف تمام شرایط دانشگاهها به شما مبلغ هنگفتی بایت رفاهی دادند و اینکه به شما بدون انجام هیچ گونه تحقیق و ارایه ای،برخلاف دانشگاهها اضافه کار پرداخت میکنند ، اینکه پژوهشگاه برای اینکه شما به تدریس خود برسید برای ساعات شما امکانات ویژه گذاشته است ،اینکه فوق العاده های شما را بصورت هیات علمی ویژه پرداخت می‌کردند تا حسابی احترامشان را نسبت به شما که نه نسبت به منافع خودشان نشان دهند.باور کنید همین یک عبارت شما کل وضعیت پژوهشگاه را نشان میدهد البته این شامل حال کلیه مدیران نیست ولی آنانکه خیانت کردند به زودی به نتیجه اعمال خود خواهند رسید
همکار محترم ،بهتر است به جای حرفهای عامیانه کمی فکر کنید و جایگاه خودتان را در مجموعه بدانید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
در نظر داشته باشید:
افراد غیرهیأت علمی بدون هیچ گونه ارزیابی اصولی با مدرک کارشناسی ارشد استخدام شده اند. هیچ گونه آیین نامه شفافی هم جهت ارزیابی عملکرد آنها وجود ندارد. اینها حتی فاقد یک کد استخدامی هستند و قانوناً حق دریافت حقوق از خزانه دولت را ندارند. این افراد، برخلاف ادعاهای خالی از واقعیت، دارای تخصص ویژه و منحصر بفردی در زمینه صنعت برق نیز نیستند و دانش اندکی هم که در این زمینه دارند را بر اساس سعی و خطاهای انجام شده طی این چند سال خدمت به اصطلاح مفیدشان کسب کرده اند. خیلی از این افراد، فارغ التحصیل دانشگاه های آزاد هستند و دارای هیچ گونه تجربه کار پژوهشی اصولی نیستند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
0
39
جناب آقای مهندس محرابیان
وزیر محترم نیرو

با سلام و احترام

خواهشمند است این خبر و کامنتهای مرتبط را مرور فرمایید، متاسفانه ناکارآمدی مدیریت پژوهشگاه نیرو، اوضاع را چنین رقم زده و موجب ناامیدی و یاس فراوان همکاران خدوم و متعهد شده است.این امر در حالی است که به جرات می‌توان گفت هیچ مجموعه‌ یا سازمانی در کشور این تعداد محقق و متخصص و نخبه در حوزه‌های مختلف را در اختیار ندارد و با راهبری صحیح و استفاده موثر از این سرمایه علمی مثال‌زدنی، می‌توان اثرات شگفت‌آوری را در صنعت برق و بهبود ناترازی تولید و مصرف برق شاهد بود.
لذا از جنابعالی خواهشمندیم به منظور جلوگیری از خسران‌های بیشتر در منابع انسانی و مالی، نسبت به برکناری مدیریت فعلی و انتخاب گزینه مناسب و واجد شرایط برای ریاست پژوهشگاه نیرو تسریع فرمایید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
0
27
در پژوهشگاه نيرو به گذشته كه نگاه مي كني انگار آينده است. اين آشفتگي تا كي مي تواند ادامه پيدا كند؟
یک پژوهشگر
|
United States of America
|
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
1
24
در پاسخ به کامنت "ناشناس ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳":
دو پدیده کاملا مجزا در پژوهشگاه نیرو رخ داده است که از نظر زمانی با هم فاصله زیادی دارند. پدیده اول، پذیرش ضوابط وزارت علوم در پژوهشگاه است که منجر به تبعیت پژوهشگران از آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی وزارت علوم (که مربوط به کارمندان دانشگاه ها مانند کارمند کتابخانه است) شد. پدیده دوم، جذب اعضای هیات علمی در پژوهشگاه است که چند سال پس از پدیده اول رخ داد و طی آن، هم برخی پژوهشگران پژوهشگاه به هیات علمی تبدیل وضعیت یافتند و هم برخی اعضای هیات علمی جدید جذب شدند. یعنی بین این دو پدیده، ما دوره ای چندساله در پژوهشگاه داریم که همه پژوهشی ها تابع آیین نامه استخدامی غیر هیات علمی بودند و اصلا هیچ عضو هیات علمی در پژوهشگاه وجود نداشت.
از زمان وقوع پدیده اول تا به امروز، هر تغییری که وزارت علوم در مورد حکم کارمندان خود اعمال کرده، به همان شکل در مورد پژوهشگران غیر هیات علمی نیز اعمال شده است. از زمان رخ دادن پدیده دوم که نویسنده کامنت به آن اشاره می کنند، هیچ تغییری در حکم پژوهشگران انجام نشده است که بتوان آن را به سعی مدیران برای برابری حقوق پژوهشگران غیر هیات علمی با اعضای هیات علمی نسبت داد. نمونه بارزش هم افزایش 50 درصدی برخی آیتم های حکمی است که ابتدا در مورد کارمندان وزارت علوم رخ داد و به تبع آن برای پژوهشگران غیر هیات علمی پژوهشگاه اعمال شد، که البته همزمان وزارت علوم افزایش بسیار بیشتری در حکم اعضای هیات علمی انجام داد که در پژوهشگاه هم اعمال شد.
هیچ مکانیزمی در پژوهشگاه وجود نداشته است که پس از رخ دادن پدیده دوم اعمال و اجرایی شده باشد، قبل از آن وجود نداشته باشد و کارکرد آن هم برابری حقوق پژوهشگران غیر هیات علمی با اعضای هیات علمی باشد. ایشان لطفا ملاحظه "اطلاعات درون خانواده" را نکنند و اگر چنین مکانیزمی را می شناسند، آن را به طور مستند و دقیق معرفی کنند. در این صورت، همگان متوجه می شوند که "سعی مدیران محترم برای برابری حقوق این دو رسته" واقعا چه مصداق عینی مشخصی داشته است؟
در عین حال، ایشان لطفا بفرمایند در کدام دانشگاه معتبر کشور به اعضای هیات علمی مبالغ ماهانه چندمیلیونی تحت عنوان "رفاهی" پرداخت می شود که به اعضای هیات علمی پژوهشگاه پرداخت می شود؟ پرداخت مبالغ ماهانه چندمیلیونی به اعضای هیات علمی پژوهشگاه بابت "حق التحقیق"، در کدام دانشگاه معتبر کشور به این سبک انجام می شود؟ این گونه پرداخت ها مستند به کدام قوانین و ضوابط هستند که معاونین پشتیبانی دانشگاه های معتبر کشور، بر خلاف معاون پشتیبانی سابق پژوهشگاه، قادر به استفاده از آن نبودند؟ موضوع "تعارض منافع" و یکی بودن "تصمیم گیرنده" و "ذی نفع" در این نوع اقدامات چه نقشی داشته است؟
به نظر می رسد که بر مبنای پاسخ هایی که ایشان به این پرسش های کلیدی خواهند داد، به خوبی بتوان قضاوت کرد که "ادعا" کدام است و "طبل توخالی" و "پرمدعا" کیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اصل منطق صخبت شما نادرست است:
1- چرا فردی که بدون هیچ گونه رقابت و ارزیابی اصولی آن هم با مدرک کارشناسی ارشد استخدام شده با فردی که بر اساس فراخوان عمومی وزارت علوم و بعد از طی کردن هفت خان مراحل جذب و رقابت با انبوه فارغ التحصیلان دکتری موفق به استخدام شده، هم تراز قلمداد می شود؟؟!!
2- چگونه می توان فردی که هیچگونه دغدغه فکری در خصوص ارزیابی سالیانه و آیین نامه تبدیل وضعیت را ندارد با فردی که هر ساله بر اساس آیین نامه شفاف ارتقاء پایه و سپس بعد از پنج سال بر اساس آیین نامه تبدیل وضعیت وزارت علوم ارزیابی می شود، هم تراز دانست؟؟!!
3- و بلخره چگونه فردی که کد استخدامی ندارد خود را در جایگاه فردی که بصورت شفاف و قانونی کد استخدامی اخذ کرده است، می داند؟؟!!

بله، اینها پرسش های کلیدی هستند، نه تخیل های خالی از واقعیت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
0
20
جناب آقای مهندس محرابیان
وزیر محترم نیرو

با سلام و احترام

خواهشمند است این خبر و کامنتهای مرتبط را مرور فرمایید، متاسفانه ناکارآمدی مدیریت پژوهشگاه نیرو، اوضاع را چنین رقم زده و موجب ناامیدی و یاس فراوان همکاران خدوم و متعهد شده است.این امر در حالی است که به جرات می‌توان گفت هیچ مجموعه‌ یا سازمانی در کشور این تعداد محقق و متخصص و نخبه در حوزه‌های مختلف را در اختیار ندارد و با راهبری صحیح و استفاده موثر از این سرمایه علمی مثال‌زدنی، می‌توان اثرات شگفت‌آوری را در صنعت برق و بهبود ناترازی تولید و مصرف برق شاهد بود.
لذا از جنابعالی خواهشمندیم به منظور جلوگیری از خسران‌های بیشتر در منابع انسانی و مالی، نسبت به برکناری مدیریت فعلی و انتخاب گزینه مناسب و واجد شرایط برای ریاست پژوهشگاه نیرو تسریع فرمایید.
مراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
0
21
اگر فساد ستیزی شعار این وزارتخانه است,انتظار داریم مسببین وضع موجود را حداقل از قرار گرفتن در سمت‌های مدیریتی منع نمایند.
کسانی که قوانین را به نفع خودشان در هیات امنای یا هیات رییسه پژوهشگاه تنظیم و تصویب میکنند،حتی برای شخص خود که سن و سالی ازشان گذشته مصوبه جداگانه میگیرند.سعی درسو استفاده منابع سازمان که در اختیار آنهاست ،میکنند.همین الان حق مدیریت برخی از آنها با حکم یک کارمند برابر است...برای یک کیوسک نگهبانی میلیاردها خرج میکنند،دوستان خود را پیمانکار پژوهشگاه می گذارند و هزاران یو استفاده دیگر فقط کافیست ،هیاتی به بررسی پرداختی های نامتوازن سازمان نظیر بهره وری بپردازد که عدم مدیریت منابع را به آشکار،ببیند.کافی است فقطببیند که منابع سازمان به سوی چه کسانی طی این سالها سرا زیر شده است.این پیام نه توهین و نه تهمت است لطفا نهادهای نظارتی بیطرف به این جا ورود کنند و حرف متخصصین که عمرشان را برای ای کشور صرف کردند ،بشنوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
1
20
سرنوشت حدود هزار نفر در دست افرادي افتاده است كه نه شناختي از پژوهشگاه و نه از صنعت برق ندارند. ولي تا دلتان بخواهد اعتماد به نفس دارند (مانند مدير مالي با مدرك دانشگاه ... كه هر روز احكام جديدي صادر مي كند يا رييس پژوهشگاه فعلي و سابق كه با اعتماد كامل خط بطلان بر روي حق و حقوق همكاران قديمي مي كشند. اين در حالي است كه شرط لازم براي پژوهش و فعاليت هاي ذيربط آرامش فكري است كه مدتها است از پژوهشگاه رخت بر بسته است.
ذرّه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
5
16
دوستان! ما باید قدر هم را بدانیم، اساسا ارزش پژوهش و پژوهشگر در کنار هم بودن ما مضاعف میشود. کمی به این فکر کنیم که شاید وارد بازی تقابل هیات علمی و غیرهیات علمی شدن ما، انتفاعی برای بعضی افراد خاص دارد و بدانیم این بازی مطمئنا به مجموعه آسیب میزند. این مشکلات را ان شاء الله درون سازمانی مطرح و با شفاف سازی حل کنیم. هیچ جا مثل پژوهشگاه اینهمه افراد نخبه و متخصص و اخلاق‌مدار و مهربان و محترم در کنار هم ندارد. بیایید بیشتر قدر همدیگر را بدانیم و این مشکلات را با همدلی و همفکری هم حل کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
1
0
چرا فرهور آخه به چه قیمت پیشاهنگ رفقای خودش را جابجا میکنه مملکت براشون مهم نیست
ناشناس
|
Turkey
|
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
0
8
برق نیوز لطفا نظرات را چاپ کن،توقف دو روزه نظرات برای چیست؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
0
15
در زمینه رفتارهای خلاف عرف و فساد برانگیز پژوهشکده تولید را هم دریابید.
واقع بین
|
United States of America
|
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
0
17
جناب مدیر باسابقه حوزه ستاد پژوهشگاه که با عنوان (ناشناس ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴) پاسخی به یکی از کامنت های اولیه زیر این خبر بیان کرده اند، به خوبی می دانند که از همان ابتدای تاسیس پژوهشگاه نیرو، بین گروه اول (پژوهشی) که شرح وظایف شان در جهت ماموریت های سازمان است و گروه دوم (غیرپژوهشی) که شرح وظایف شان پشتیبانی از فعالیت های گروه اول است تفاوت وجود داشته است. این تفاوت نیز مربوط به ماهیت متفاوت کار بوده است و به معنای بی ارزش بودن فعالیت های گروه دوم نیست و این گروه نیز کاری ارزشمند و ضروری انجام می دهند. در زمان پذیرش آیین نامه استخدامی غیر هیات علمی نیز بر مبنای همین سابقه، دو گروه پژوهشی و غیرپژوهشی توسط هیات امنا ایجاد شد، و در آن زمان اصلا هیات علمی در پژوهشگاه وجود نداشت.
این که ایشان شخصا اعتقادی به این تفکیک نداشته باشند، به خودی خود اشکالی ندارد. ولی عملکرد ایشان نشان می دهد که ابتدا به شدت تلاش کرده اند خود را از گروه دوم به گروه اول منتقل کنند و پژوهشی شوند و پس از اینکه به علت عدم وجود سوابق پژوهشی مناسب با این درخواست مخالفت شد، به طور عملی به تلاش برای از بین بردن یا محدود کردن هر آیتمی که مزیتی در گروه اول نسبت به گروه دوم ایجاد کند پرداختند و حتی در برخی آیتم ها موفق شدند که گروه اول را به زیر گروه دوم ببرند، در حالی که سیاست های رسمی پژوهشگاه به ظاهر کاملا برخلاف این موضوع بوده است. تمام این فعالیت ها خارج از حوزه اختیار و صلاحیت ایشان و از عوامل اصلی بروز تنش های شدید کنونی در پژوهشگاه بوده است و البته تقصیر مدیرانی که به ایشان برای انجام این گونه اقدامات میدان و قدرت داده اند بیشتر است. ایشان اگر به هیچ وجه نمی توانند با این تفاوت، که سیاست اعلام شده سازمان است، کنار بیایند، می توانند از سمت مهم و بسیار پولساز خود استعفا دهند تا در فرآیند اجرا و اعمال تفاوتی که قبول ندارند، هیچ مشارکتی نداشته باشند.
البته معلوم نیست چرا اگر هیات امنا در مورد حق مدیریت ایشان (فراتر از آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی) مصوبه ای داشته باشد و به افزایش درآمد ایشان منجر شود، کارش خوب است و حتما باید اجرا شود، ولی اگر هیات امنا بر مبنای ماموریت های سازمان بین دو گروه اول و دوم نوعی تفاوت ایجاد کرد، کارش بد است و به هر شکل ممکن باید خنثی شود. همچنین معلوم نیست دلسوزی ایشان که دارای یکی از بالاترین درآمدهای پژوهشگاه (در بین همه اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی) هستند، برای همکاران محترم غیرپژوهشی (ستادی) که حقوق شان حتی قابل مقایسه با ایشان هم نیست، واقعا چه معنایی دارد؟ آیا این رفتار صادقانه است؟ اعضای غیرهیات علمی پژوهشگاه (اعم از پژوهشی و غیر پژوهشی) می توانستند در مواردی منافع مشترکی داشته باشند که با انجام برخی اقدامات به بهبود وضعیت معیشتی همکاران ستاد نیز بینجامد، ولی ایشان با اتخاذ رویه دشمنی با پژوهشی ها و پیگیری نکردن فرصت های مبتنی بر منافع مشترک، به معیشت همکاران ستادی نیز ضربه های جدی وارد کرده اند و اتفاقا خودشان باید به این همکاران محترم پاسخگو باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
18
4
دوستان غیرهیات علمی که حتی یک کد استخدامی ثبت شده ندارند، همینکه مشغول بکار هستن و از کار بیکار نشده اند خدا را شاکر باشند.
پاسخ ها
ذرّه
| Iran (Islamic Republic of)
این چه حرف ناثواب و نادرستی است که بیان میکنید! من به عنوان هیات علمی از همه عزیزان بابت این پیام نسنجیده معذرت خواهی میکنم.
پاسخ به ذره
| Iran (Islamic Republic of)
کاملاً مشخص است که شما هیات علمی هستید :D

این همه مطالب واهی و شرم آور بر علیه اعضای محترم هیات علمی در بالا را ندیدید؟ چطور آنها ناثواب نبودند؟!!

اتفاقا در این مطلب واقعیت بیان شده است. این دوستان کد استخدامی ندارند. بجای اینکه شکرگزار این باشند که هنوز مشغول بکار هستند، با ادعاهای دروغین طلبکار هم شده اند.
ذرّه
| Iran (Islamic Republic of)
دوست من، همکار عزیزم، بیاییم «بزرگوار» باشیم. بیاییم در مقابل حرفهایی که بعضا نادرست و ناثواب توسط اشخاص ناشناس زده میشود سریع موضع‌گیری نکنیم. بعضی از این صحبتها انصافا عقوبت اخروی دارد. آن زمان در مقابل پروردگار عالم، دیگر نمیتوانیم به طور ناشناس دیگران را به سادگی متهم کنیم. آنجا باید بابت کوچکترین ادعایمان مدرک و دلیل نشان دهیم. نمیگویم اگر ادعای حقی داریم طلب نکنیم بلکه در مسیر درست و با کمال احترام این حقمان را (اگر واقعا فکر میکنیم مستحقش هستیم) اعاده کنیم.
سرباز وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
18
4
مقام معظم رهبری طی سال های اخیر بر دو نکته تاکید زیادی داشته اند: 1- استفاده حداکثری از نخبگان جوان کشور، 2- توسعه علم و فناوری دانش بنیان.
دوستانی که هرگونه نظر تخریبی بر علیه همکاران جوان و نخبه هیأت علمی مجموعه پژوهشگاه نیرو اعلام می کنند، عملاً و بطور کاملاً واضح تفکری بر خلاف فرمایشات و توصیه های رهبری دارند، لذا بهتر است یا تفکرات غلط خود را اصلاح کنند و یا انتظار نداشته باشند که تفکراتشان خریداری داشته باشد چراکه فرمایشات معظم له فصل الخطاب است.
پاسخ ها
ذرّه
| Iran (Islamic Republic of)
لطفا تفسیرنادرست از فرمایشان مقام معظم رهبری نکنید! من خودم هیات علمی هستم اما واقعا خودم را جدا از همکاران غیرهیات علمی نمیدانم. آنهایی که من میشناسم و افتخار همکاری با ایشان را دارم، هم جوان و هم بسیار نخبه‌ هستند.
سرباز وطن
| Iran (Islamic Republic of)
مخاطب پیام بنده افراد غیر هیات علمی دارای سابقه کار زیاد هستند (که قاعدتاً نمی توانند جوان محسوب شوند) و بگونه ای غلط گمان کرده اند که دارا بودن این سابقه بالا به آنها این حق را می دهد که بر علیه جوانان نخبه هیات علمی اظهار نظر کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آینده پژوهشگاه چه خوشمان بیاید چه نیاید از آن همکاران جوان و فرهیخته هیات علمی است. مطالب بیان شده توسط سایر همکاران حرف هایی بی محتوا هستند که بنظرم ارزش پاسخ دادن ندارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
0
20
مرحوم دکتر رنجبر چقدر نگران این روزها بود. گم شدن هدف، بی ارزش شدن منابع انسانی، بیراهه رفتن مدیریت ارشد، بیعدالتی و تبعیض، هرج و مرج و .... هی روزگار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
1
17
میدان دادن بدون منطق و قانون به مدیر مالی باعث تصمیمات عجولانه و بعضا ناجوانمردانه برای ایجاد تبعیض و بیعدالتی بین ذینفعان مربوطه شده است. این اشکال بیش از آنکه متوجه شخص ایشان باشد متوجه مدیران ارشد پژوهشگاه است.
درخواست اقدام قانونی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
19
0
دقیقاً
بنظرم این دسته از افراد باید هر چه زودتر از بدنه سازمان های دولتی حذف شوند چون نسبت به آرمان های انقلاب و رهنمودهای رهبری زاویه دارند.
همچنین، با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق آنها بر اساس یک فرآیند عادلانه (فراخوان عمومی) جذب نشده و در نتیجه فاقد کد استخدامی می باشند، حقوق ماهیانه ای که از خزانه دولت (بیت المال) خرج آنها می شود می تواند به نوعی خلاف شرع و قانون باشد.
ناظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
5
18
سلام اینکه یک گزارش از برق نیوز ظرف مدت کوتاهی با این همه بحث پیگیری میشود، نشان می دهد که این موضوع بسیار مهم و الویت دار برای افراد مشمول خبر می باشد. اینکه برق نیوز رسالت خبری خود را درست انجام داده است قابل تحسین است . در عین حال آیا سازو کاری برای رسیدگی به این موضوع از سوی برق نیوز وجود دارد. ایا وزیر نیرو و هیات بازرسی نسبت به این گزارش بی تفاوت خواهند بود و آیا لازم است مجلس و نهاد ریاست جمهوری به این موضوع ورود کنند وقتی صحبت از سرنوشت گروهی نخبه در میان است که سالها برای صنعت برق کشور زحمت کشیده اند و حالا در این بی درایتی و عدم مدیریت صحیح، گرفتار شده اند، مسئولیت رفع این مشکل با چه کسی است؟!
پاسخ ها
منتقد ناظر
| Iran (Islamic Republic of)
کاملا مشخص است که شما افراد خاص از همان ابتدا به دنبال رساندن ماجرا به اینجا بودید! وقتی منافع شخصی بر منافع سازمانی ترجیح داده شود این اقدامات نسنجیده متاسفانه عواقب خوبی برای کل همکاران مجموعه نخواهد داشت.
عادل
|
United States of America
|
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
0
19
در مورد نظرات برخی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه در زیر این خبر، چند نکته قابل ذکر است:
1) این موضوع که پژوهشگران هیات علمی و غیر هیات علمی در راستای نیل به اهداف کلان و استراتژیک پژوهشگاه نیرو دارای "نقش همسان" هستند، تنها ادعای پژوهشگران غیر هیات علمی نیست، بلکه دقیقا مصوبه هیات امنای پژوهشگاه است. یعنی این امر هم مورد تایید وزارت نیرو است و هم مورد تایید وزارت علوم که قبله آمال برخی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه است.
2) این موضوع که پژوهشگران غیر هیات علمی فاقد مقاله در مجلات بین المللی هستند، توهم محض است. برخی پژوهشگران در همان دوره کارشناسی ارشد، برخی در زمان انجام پروژه های پژوهشگاه و برخی نیز در دوره دکترا مقالاتی در مجلات بین المللی به چاپ رسانده اند، و البته موضوع چاپ مقاله در این مجلات جزء اولویت های اصلی پژوهشگاه نیرو و وزارت نیرو نبوده است. البته آنانی که این طور به چاپ مقالات خود در مجلات می نازند و به سابقه پژوهشی پژوهشگران غیر هیات علمی می تازند، لابد تصور می کنند که سایرین از انواع و اقسام روش هایی که برای اعمال نفوذ و دستکاری در فرآیند پذیرش و چاپ مقاله در این مجلات وجود دارد، از موارد خرید مقاله، از موارد متعدد جعل و دستکاری داده ها و نتایج، از موارد سرقت علمی، از قرار گرفتن برخی افراد در لیست سیاه مجلات و ... به کلی بی خبرند. البته این موضوع عمومیت ندارد و بسیاری از افراد نیز مقالات خود را بدون توسل به این گونه روش ها در مجلات بین المللی چاپ کرده اند.
3) در مورد موضوع کد استخدامی، برخی پژوهشگران دارای کد استخدامی هستند. در مورد سایرین، هم مصوبات هیات امنا (با تایید وزارت نیرو و وزارت علوم) در مورد تبدیل وضعیت آنها به پیمانی وجود دارد، هم مشخصات کامل آنها در سازمان امور اداری و استخدامی وجود دارد و هم هرماه حقوق آنها به طور مستقیم از خزانه پرداخت می شود؛ در حالی که اگر ایراد قانونی وجود داشت، چنین پرداختی به این تعداد از افراد مطلقا غیرممکن بود. موضوع کد استخدامی پژوهشگران، به تغییرات قوانین و نوع شناسه استخدامی قابل دریافت بر می گردد و اصلا موضوع غیر قانونی بودن در کار نیست. اگر آقای معاون سابق پشتیبانی، که اکنون با رزومه علمی درخشان! خود جزء اعضای هیات علمی پژوهشگاه شده اند، در دوره اول معاونت خود به جای مدیریت سایت آدینه بوک به انجام وظایف خود می پرداختند، این مساله مدت ها قبل حل شده بود. ضمنا مهم ترین کارکرد کد استخدامی بحث انتقال به سایر سازمان ها است، این مشکل به شکل های دیگری در کشور وجود دارد و مجلس شورای اسلامی قرار است در "طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت" به حل این نوع مشکلات بپردازد.
4) بر مبنای نظرات برخی اعضای هیات علمی پژوهشگاه، کاملا مشخص است که این طیف خواسته یا ناخواسته عمدتا به اهداف وزارت علوم توجه دارند، و گزارش برق نیوز که پژوهشگاه نیرو را "بر سر دوراهی وزارت نیرو و وزارت علوم" توصیف می کند، کاملا صحیح است.
5) نداشتن مقاله در مجلات بین المللی یا نداشتن کد استخدامی یا نداشتن مدرک دکترا، بسیار پسندیده تر از فقدان انسانیت و شرافت و اخلاق، مطالبه حذف و اخراج پژوهشگران باسابقه تر از خود از پژوهشگاه و نفی کامل سوابق پژوهشی ارزشمند آنان است؛ امری که تنها متوجه طیف معدودی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه است و بسیاری از اعضای هیات علمی شرافتمند پژوهشگاه از آن مبرا هستند.
پاسخ ها
حقیقت
| Iran (Islamic Republic of)
دوست عزیز، متاسفانه عدم داشتن اطلاعات و دانش کافی شما و امثال شما باعث مطرح کردن مطالبی نادرستی همچون این نظرات می گردد. جهت آگاهی شما:

1) همسان بودن نقش به معنی "هم ترازی" نیست. به عنوان مثال: در دانشگاه ها مربی و استادیار دارای نقش های همسان هستند ولی هم تراز نیستند.

2) این روش های چاپ مقاله همچون "نفوذ و دستکاری در فرآیند پذیرش مقاله، خرید مقاله و ..." لابد یکی دیگر از تخصص های شما در کنار متخصص صنعت برق بودن است. جهت اطلاع شما، مجلات معتبر بین المللی اعتبار خود را بازیچه این قبیل تخصصات فاخر نمی کنند. اتفاقاً این گونه نظرات نشان دهنده عدم داشتن تجربه، شناخت و دانش شما در زمینه چاپ مقاله در مجلات معتبر بین المللی دارد (البته برای فردی که سابقه انجام کار پژوهشی اصولی و استاندارد را ندارد غیر از این هم انتظاری نمی رود).

3) در مورد مسأله کد استخدامی، جهت اصلاح اطلاعات ناقص شما: با توجه به اینکه این دوستان از طریق یک فرآیند عادلانه و رقابتی (فراخوان عمومی) جذب نشده اند، امکان تخصیص کد استخدامی به راحتی امکان پذیر نیست. البته بعید می دانم از بین همکاران فرهیخته هیات علمی، فردی راضی به حدف این دوستان باشد و نظرات ارائه شده در این مورد احتمالاً در جواب مطالب شرم آور بیان شده توسط بعضی از این دوستان در کامنت های قبلی بوده است.

4) چه بخواهیم و چه نخواهیم همکاران نخبه هیات علمی از طریق فراخوان وزارت علوم (بصورت کاملاٌ شفاف و عادلانه بعد از طی کردن مراحل طاقت فرسای گوناگون) جذب شده اند و طبق قانون باید از آیین نامه های وزارت علوم پیروی کنند. نکته این است که درست بودن با نبودن این موضوع در حیطه نظردهی همکاران غیرهیات علمی نیست و نخواهد بود.

5) چه بهتر بود در خصوص مطالب کذب، به دور از واقعیت و بعضاً حاصل از عقده های شخصی که توسط بعضی از همکاران غیرهیات علمی در کامنت های این خبر بیان شده را نیز مورد نهی قرار میدادید. هرچند معتقد هستم نظرات همکاران فرهیخته هیات علمی در این خصوص در جواب آنها بوده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
شما اول دست به دامن Fake IP (آن هم از کشور جنایت کار امریکا) نشو، بعد بیا اظهار فضیلت کن آقا/خانم "عادل" یا "منصف" یا "یک پژوهشگر"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
جناب از همه چیز مطلع، شما اگر هم متخصص صنعت برق باشی که البته بعید است، در چارچوب همان صنعت برق اظهار نظر کن و در مسائلی که یا دانشی از آن نداری و یا مرتبط با حوزه فعالیت شما نیست بیشتر از این خود را اسباب تمسخر نفرمایید. سپاس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بسیار منطقی و منصفانه
دمت گرم...
عادل
| United States of America
همکار محترم، جناب "حقیقت"، شما می توانید با کلمات "همسان" و "همتراز" بازی کنید و این واقعیت که انجام کار یکسان و همزمان شکاف درآمدی بسیار زیاد از عدالت به دور است را نادیده بگیرید و آن را به عدم داشتن اطلاعات و دانش کافی سایرین نسبت دهید. نیازی نیست به موضوع میزان مطابقت شرایط درآمدی اعضای هیات علمی پژوهشگاه با استادیارهای همرده خود در دانشگاه های معتبر توجه کنید. اصلا هم لازم نیست بپذیرید که علت ایجاد این شکاف درآمدی، نفع شخصی و اعمال نفوذ برخی مدیران متنفذ پژوهشگاه بود.
موضوعات مطرح شده در مورد برخی رویه های ناسالم در روند چاپ مقالات، جزو مطالبی است که در محافل خصوصی دانشجویان ارشد و دکترا و اساتید دانشگاه ها مکررا نقل و نمونه ها و مصادیق واقعی و عینی از آنها مطرح می شوند، از جمله در مورد همان مجلات معتبر بین المللی که جناب حقیقت به کلی منکر وقوع چنین پدیده هایی در آنها هستند. آنها این مسائل را معمولا در محیط های عمومی مطرح نمی کنند، چون نوعی خودزنی به نظر می رسد. ولی به علت شیوع فراوان این پدیده ها، مدت هاست که این موضوعات از حلقه های بسته خصوصی خارج شده است و سایرین هم در مورد آنها اطلاعات مشخص دارند. ولی جناب حقیقت می توانند دل خود را به این خوش کنند که این موضوعات را جز در محافل بسته دانشجویان دکترا و اساتید دانشگاه ها کسی نمی داند، و به راحتی ادعا کنند که مجلات معتبر بین المللی را با باند بازی و رابطه بازی و لینک داشتن کاری نیست و همه این اتهامات از طرف افراد فاقد تجربه، شناخت و دانش در زمینه چاپ مقاله و فاقد سابقه انجام کار پژوهشی اصولی و استاندارد مطرح می شوند. در میان دانشجویان و اساتید دانشگاه ها، بسیارند افرادی که از این رویه ها بیزارند و سعی می کنند از آنها دوری کنند، و انکار کامل این پدیده از سوی جناب حقیقت (به جای بحث در مورد میزان عمومیت و شیوع آن) روشن است که چه معنایی دارد.
آنچه که در مورد موضوع کد استخدامی مطرح شد، بسیار مستند و دقیق و قابل اثبات است. شما اگر فکر می کنید مساله به نحو دیگری است، صاحب اختیارید که این دیدگاه را نپذیرید و فکر کنید که اینها همگی اطلاعات ناقص هستند. نیازی هم نیست توجه کنید که به چه دلیل برخی پژوهشگران غیر هیات علمی کد استخدامی دارند و سایرین این طور نیستند؟
وزارت نیرو قطعا حق دارد نگران این باشد که بودجه هایش صرف اهداف او می شوند یا اهداف وزارت علوم، و فرار کردن از این موضوع چیزی را حل نمی کند.
این جمله که "بعید می دانم از بین همکاران فرهیخته هیات علمی، فردی راضی به حدف این دوستان باشد"، با یک جستجوی ساده کلمه "کد استخدام" در کامنت ها به راحتی و مکررا قابل نقض است، و توصیف آن به عنوان "جواب مطالب شرم آور بیان شده توسط بعضی از این دوستان در کامنت های قبلی" و "نظرات همکاران فرهیخته هیات علمی در این خصوص در جواب آنها"، فقط یک توجیه است. نمونه دیگر این قبیل جواب ها هم نظر خود جناب حقیقت در انکار کامل سوابق پژوهشی کسی است که او را نمی شناسند.
نظر اینجانب در مورد اعضای هیات علمی هم آنجا که از مبرا بودن بسیاری از اعضای هیات علمی شرافتمند پژوهشگاه از صفات منفی طیف معدودی از آنها صحبت کردم کاملا روشن است. من با قضاوت های مطلق گرایانه ای که بر ضد "همه" اعضای هیات علمی پژوهشگاه باشد، هیچ میانه ای ندارم و بر خلاف جناب حقیقت، نه از این روش ها استفاده می کنم و نه چنین مواضعی را توجیه می کنم.
ذرّه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
5
یادمان باشد ما همه پژوهشگران پژوهشگاه نیرو، شریف هستیم و محترم. سنجیده با موضوع برخورد کنیم. مراقب باشیم بی‌احترامی نکنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
18
با این دست فرمونی که میرن اگر آینده‌ای وجود داشته باشه...
حرف حساب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
22
0
اینجا اسمش پژوهشگاه است: یعنی محل انجام پژوهش و تحقیقات علمی

اگر افرادی توانایی انجام تحقیق و پژوهش در قالب دستورالعمل های وزارت علوم (مرجع علم و تحقیقات مهندسی کشور) را ندارند، می توانند خود را به سایر شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو که الزاماً کار پژوهشی انجام نمیدهند ولی در راستای اهداف وزارت نیرو فعالیت می کنند، منتقل کنند.

این حق را نداریم وقتی خودمان توانایی انجام اموری بر پایه آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه را نداریم و یا به رسته شغلی ما مربوط نمی شود، بر علیه افراد شرافتمندی که این توانایی را دارند و در این زمنیه مشغول فعالیت هستند لب به سخن بگشاییم.

به آن دسته ار همکاران غیرهیأت علمی که امکان انجام امور پژوهشی برمبنای آیین نامه های وزارت علوم برایشان مهیا نیست و یا از مقایسه شرایط خود با اعضای هیأت علمی ناراحت هستند، پیشنهاد میکنم به سازمانی دیگر که الزامات پژوهشی وزارت علوم را ندارد و در آن از عضو هیأت علمی هم خبری نیست خود را منتقل کنند.
ختم کلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
18
4
ضمن عرض خسته نباشید خدمت همکاران غیر هیات علمی بابت زحمات و خدمات ارائه شده طی سال های گذشته جهت برطرف کردن مشکلات صنعت برق کشور، خدمت شما عارضم که نیروی جدید، جوان، باهوش و نخبه در قالب اعضای هیات علمی وارد مجموعه وزارت نیرو شده اند که علاوه بر دارا بودن دانش بروز و سابقه انجام تحقیقات علمی گوناگون، توانایی انجام همزمان هر دو امور محوله خود را دارا هستند (امور مربوط به صنعت برق محوله از سوی وزارت نیرو و امور مربوط به مرز دانش مربوط به وزارت علوم).

لذا، با توجه به حجم بسیار بیشتر کار این عزیزان (انجام امور محوله از سوی وزارت علوم علاوه بر امور وزارت نیرو)، طبیعی است که دارای احکام متفاوت و دریافتی های بیشتری باشند، هم نسبت به اعضای هیات علمی دانشگاه (که فقط امور وزارت علوم به آنها محول شده) و هم نسبت به همکاران غیر هیات علمی (که فقط امور وزارت نیرو به آنها محول شده).

در نتیجه، با توجه به استدلال فوق (برای بعضی از همکاران علاقه مند به استدلال)، هیچگونه گله و شکایتی از سوی همکاران غیر هیات علمی منطقی بنظر نمی رسد.

موفق و موید باشید، کفایت مذاکرات
پاسخ ها
ناشناس
| Germany
از قیاسش خنده آمد خلق را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
جناب ختم کلام
ضمن احترام به آن دسته از همکاران هیات علمی که علاوه بر داشتن بار علمی از فروتنی و متانت برخوردارند، با شناختی که وجود دارد به نظر میرسد اغلب این سر و صداها مربوط به آن دسته از اعضای هیات علمی است که غالبا با رشته های نامرتبط با محدوده و وظایف صنعت برق جذب شده اند و از اینکه جایی مشغول به کارند در پوست خود نمیگنجند. رشته هایی مانند MBA، ریاضی، حقوق و هوا فضا... (خدایی این یه قلم با صد من سریش به برق و وزارت نیرو نمیچسبد!) دوستان اگر بدانند ژنراتور نیروگاه چند دور در دقیقه میچرخد مزید امتنان است، حل مشکلات صنعت برق پیشکش. ضمنا آن دسته اول از دوستان هیات علمی که به ارزش مدرک و رشته تحصیلی خود واقفند، بهتر میدانند حتی این حقوق با دوپینگی که پژوهشگاه انجام میدهد در برابر حقوق شرکتهای خصولتی خیلی کمتر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
سلام خدمت شما. دقیقا اصل مطلب را فرمودید ولی نتیجه گیری شما اشتباه بود. اینکه شما در وزارت نیرو با این همه مسایل، فعالیتهای وزارت علوم را انجام میدهید حل اشکال است. بنابراین شما یا باید در وزارت علوم مشغول باشید و مطابق آیین نامه ها و قوانین آن حقوق بگیرید که بدون هرگونه غرض ورزی و با رعایت انصاف، تایید می فرمایید که دریافتی شما تقریبا 40 درصد کاهش می یابد. و یا اینکه در وزارت نیرو فعالیت کنید و مطابق ماموریتهای این وزارت خانه و همکام با همکاران صنعتی خود ، فعالیتهای خود را ادامه دهید و اینجاست که شما وقتی در این موقعیت قرار میگیرید متوجه میشود چه عدم هماهنگی وحشتناکی بین دریافتی شما و همکاران شما در مجموعه وجود دارد. شما مسبب این اوضاع نیستید ولی قبول کنید که مدیران پژوهشگاه با زیر پا گذاشتن آشکار تعهد تضاد منافع، این وضعیت را برای همکاران صنعتی رقم زده اند. در سازمانی که فردی با 30 سال سابقه ، در حد یک همکار خود با یک سال سابقه ، برابر گردد نشان از ظلم و فساد آشکار در نظام پرداخت آن سازمان دارد . که البته آن همکار تازه کار ما مسبب این فساد نیست اما در مقابل این ظلم ، مسئول است چرا که محیطی با این همه تبعیض، محلی برای تحقیق و کار نخواهد بود
دلسوز
|
United States of America
|
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
0
17
اگر منطق جناب " ختم کلام - ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱" را بپذیریم، قاعدتا باید هزینه فعالیت های انجام شده در جهت اهداف وزارت نیرو توسط وزارت نیرو و هزینه فعالیت های انجام شده در جهت اهداف وزارت علوم توسط وزارت علوم تامین شود. اما در عمل هزینه انجام تمام این فعالیت ها در پژوهشگاه توسط وزارت نیرو پرداخت می شود و وزارت علوم هیچ مشارکتی در تامین مالی این فعالیت ها ندارد. به علاوه، نماینده اعضای محترم هیات علمی علنا در برابر نمایندگان وزارت علوم بیان می کند که دریافتی آنان باید به سطح شرکت های مهم صنعت برق مانند برق حرارتی و توانیر برسد. یعنی ایشان انتظار دارند که وزارت نیرو باز هم هزینه بیشتری بابت فعالیت هایی بپردازد که به کارش نمی آید. پس هر زمان که وزارت علوم پذیرفت که هزینه فعالیت های اعضای هیات علمی در جهت اهداف آن وزارت را خودش تامین کند، استدلال نویسنده نیز می تواند مورد توجه قرار گیرد.
اما آیا منطق نویسنده واقعا صحیح است؟ کسانی که با واقعیت های دانشگاه و صنعت برق آشنا هستند، به خوبی می دانند که افراد در هنگام فارغ التحصیلی از دانشگاه معمولا ذهنیتی آکادمیک دارند و زمانی که وارد صنعت برق می شوند (اعم از شرکت های مادر تخصصی، ساتبا، شرکت های برق منطقه ای، شرکت های توزیع و در نهایت پژوهشگاه نیرو)، مدت ها طول می کشد که در طی فعالیت ها و اقدامات و پروژه های مربوط به زمینه های مختلف و با بهره گیری از تجربیات همکاران باسابقه، به تدریج با شرایط واقعی و نیازها و محدودیت های صنعت برق آشنا و پس از طی سالیان طولانی در برخی از حوزه ها خبره شوند. در این زمینه، تجربه کار تخصصی در جهت اهداف صنعت برق حرف اول را می زند، و این گونه نیست که به محض ورود یک فرد به پژوهشگاه (چه دارای مدرک دکترا باشد و چه مدرک کارشناسی ارشد، چه هیات علمی باشد و چه غیر هیات علمی)، او ناگهان به فردی تبدیل شود که به راحتی قادر به حل مشکلات صنعت برق است. بنابراین، تحقق اهداف وزارت نیرو نیازمند قدر نهادن و ارزش قائل شدن برای تجربیات ارزشمند پژوهشگرانی است که سال ها در این جهت کوشیده اند، و بازتاب این امر باید خود را در اصلاح رویه های جاری پژوهشگاه و رفع تبعیض های شدید کنونی نشان دهد. ضمنا خوب بود ایشان قبل از اعلام "کفایت مذاکرات"، توجه می کردند که در ایجاد این وضعیت، یکی بودن "تصمیم گیرنده" و "ذی نفع" عملا بسیار بیشتر از استدلال های ایشان مؤثر بوده است.
اگر وزارت نیرو به این نتیجه قطعی برسد که پژوهشگاه نیرو عملا در جهت اهدافش حرکت نمی کند، آن را رها و به وزارت علوم واگذار خواهد کرد. در این صورت، پژوهشگاه نیرو به یکی از ده ها پژوهشگاه وابسته به وزارت علوم تبدیل می شود، از محل کنونی که متعلق به وزارت نیرو است به مکانی دورافتاده منتقل می شود، دیگر از بودجه های وزارت نیرو و شرکت های وابسته به آن خبری نخواهد بود و درآمد همه اعضای پژوهشگاه (اعم از اعضای هیات علمی، پژوهشگران غیر هیات علمی و همکاران غیرپژوهشی) به شدت کاهش خواهد یافت. بنابراین، ادامه مسیر کنونی در نهایت به نفع اعضای هیات علمی پژوهشگاه نیز نخواهد بود. در نتیجه، مدیران ارشد پژوهشگاه مسئولیت خطیری در زمینه داشتن نگاه بلندمدت به اهداف وزارت نیرو و حل مشکلات پژوهشگران غیر هیات علمی باسابقه بر عهده دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
داسوز جان، وزارت نیرو و وزارت علوم خودشون خیلی وقته با هم کنار اومدن. شما رضایت بده :))
پژوهشگر غیرهیات علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
1
18
همکار ان عزیز هیات علمی دارای کد استخدام!
واقعا متاسفم برای شما که تماما در حال به رخ کشیدن این مساله هستید و شما و هم فکران شما در کامنتهای گهربارتان، بارها به این مساله اشاره کردید.
کد استخدامی نداشتن ما، ناشی از بی عرضگی مدیران ما است و نه نمود بی سوادی ما، دوست عزیز

به فخر فروشی خود در خصوص داشتن کد استخدامی ببالید و لذت ببرید.

شکم زرین میخواهد، نان گندم خوردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خبره صنعت برق بودن آن هم از توع خیالی اگر فرخ فروشی دارد، داشتن کد استخدامی پس حتماً فرخ فروشی دارد.
همکار غیرهیات علمی پژوهشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
3
19
من امروز فرصت کردم تمامی مطالب را از ابتدا بخونم.
از سطح نوشته های همکاران عیات علمی و غیرهیات علمی، میتوان عمق دیدگاه را پیدا کرد.
هیات علمی ها به فخر فروشی در مورد داشتن مقالات معتبر، داشتن کد استخدام و حذف و اخراج همکاران هیات علمی عمدتا اشاره می کنند.
و طرف مقابل از جای نادرست این عزیزان در صنعت برق و البته بدین شکل.

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل


****** پی نوشت: عزیزان، اینقدر به این مقالات مجلات معتبرتون نبالید، که اگر گره گشا بود، الان وضعیت کشور ما این نبود. جز سرآمدهای مقالات معتبر در دنیا هستیم و از ان طرف هم در زمره کشورهای دارای هزاران مشکل ریز و درشت!!!!
بیابید پرتقال فروش را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
4
14
رنگ رخساره نشان مي دهد از سر نهان
متاسفم و نمي تونم اين احساسم را بروز ندم كه فضاي پژوهشگاه اعم از هيات علمي و غير هيات علمي به گونه اي مديريت شده كه بوي انحطاط فكري جدي از آن به مشام مي رسه. تفكرات ناپخته و بعضا كودكانه همكاران هيات علمي و نگارش متون توهم آميز از يك طرف، خستگي، افت راندمان كاري ناشي از بيعدالتي و رها كردن كردن معيشت همكاران غير هيات علمي از طرف ديگر همگي حكايت از اين داره كه دورنماي خوبي براي پژوهشگاه نمي توان متصور بود. اگر اين نواقص با فساد و ناكارمدي درآميزد آيا خروجي جز نابودي قابل قابل انتظاره؟ شايد نگاه عرفاني "جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه / چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند" كمي ما را آرام كنه. اما اين نگاه خود فرد را آرام مي كنه، ولي به اين معني نيست با اين نگاه حال پژوهشگاه خوب مي شه. براي خوب شدن حال پژوهشگاه عوامل زيادي بايد كنار هم قرار بگيره كه يكي از آنها اراده براي بهبوده . اميدوارم تا دير نشده نسخه هاي مناسبي براي برون رفت از اين شرايط طراحي و اجرا بشه. پژوهشگاه نيرو زماني معيادگاه افرادي بود كه دل در گروي خدمت به صنعت برق و كشور داشتند ولي امروز به محلي براي جنگ هفتاد و دو ملت تبديل شده. و چه تلخ است استشمام اين فضاي مسموم و آلوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
4
14
هر دو عزیزان غیر هیات علمی و هیات علمی نیروهای متخصص و زحمت کش پژوهشگاه نیرو هستند که به عنوان بازوان تحقیقاتی وزارت نیرو به حساب می آیند. به امید روزهای بهتر برای مجموعه پژوهشگاه نیرو
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America
روزهای بهتری در کار نیست. تجربه پانزده ساله نشان داده سال سال دریغ از پارسال.
یک پژوهشمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
11
5
ضمن تشکر از نظرات طرفین، صادقانه عرض کنم که مسئولیتی که بر روی دوش نیروی جوان هیات علمی قرار دارد بس بیشتر است چرا که انتظارات از ایشان نیز بیشتر است. از همکاران هیات علمی انتظار میرود چشم انداز بلندمدتی نسبت به آینده صنعت برق داشته باشند و در این ره، پنجره های تحقیقاتی (پژوهشی و فناورانه) نوین را پیش روی صنعت برق کشور باز کنند. این مهم جز با مطالعه و پژوهش روزانه و آگاه و به روز بودن نسبت به مسائل جاری و آتی این صنعت (در داخل و خارج از کشور) محقق نخواهد شد. ضمن اینکه ارتباط مستمر با فضای دانشگاهی و پژوهشی داخل و خارج از کشور نیز جزو ضروریات تحقق چنین هدفی است. یادمان باشد، آینده صنعت برق کشور متکی به هدایت آگاهانه و هدفمند پژوهشمندان (نیروهای متخصص) پژوهشگاه نیرو است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار