کد خبر: ۵۰۷۲۹
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۷ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
مجری طرح‌های نیروگاهی گازی شرکت برق حرارتی گفت: نخستین واحد گازی نیروگاه مهتاب کویر (زرند کرمان) به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

به گزارش برق نیوز، "محمود صادقی" با اعلام این خبر، افزود: پروژه احداث این نیروگاه در راستای اجرای سیاست‌های صنعت برق کشور با برخورداری از دو واحد گازی و یک واحد بخار به ظرفیت ۴۸۴ مگاوات در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دومین واحد گازی نیروگاه نیز به زودی وارد مدار تولید خواهد شد، ادامه داد: راه‌اندازی این نیروگاه در تامین برق خط سراسری جنوب‌شرقی کشور در سه استان کرمان، هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان بسیار ارزشمند است و نقش بسزایی در جبران کسری برق دارد.

صادقی تاکید کرد: افزایش ظرفیت تولید برق منطقه، تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، کمک به افزایش پایداری شبکه، استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور و ارتقای دانش فنی در ساخت نیروگاه‌های حرارتی از جمله اهداف اجرای این پروژه بوده است.

این گزارش می‌افزاید، نیروگاه مهتاب کویر در کیلومتر ۲۰ شهر زرند در مجاورت روستای علی آباد استان کرمان در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار در حال احداث است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
0
0
سلام
چرا استخدامی براش برگزار نشده؟
نیروهاش ازکجا جذب شده؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار