کد خبر: ۵۰۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۳ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
آمادگی نیروگاه‌های حرارتی برای تولید ۵۱ هزار مگاوات برق معاون راهبری شرکت تولید برق حرارتی از آمادگی نیروگاه‌های حرارتی برای تامین برق زمان اوج مصرف تا ۵۱ هزار مگاوات خبرداد.
آمادگی نیروگاه‌های حرارتی برای تولید ۵۱ هزار مگاوات برق

به گزارش برق نیوز، ناصر اسکندری در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه صددرصد نیروگاه‌های کشور آماده خدمات رسانی هستند، افزود: برای اولین بار تعمیرات اساسی نیروگاه‌های کشور تا پیش از نیمه خردادماه به سرانجام رسید و ۹۴ هزار مگاوات فعالیت تعمیرگاهی در نیروگاه‌های حرارتی کشور انجام شد.

وی با بیان اینکه تعمیرات نیروگاه‌ها از مهرماه شروع و تا خرداد باید به پایان برسد، گفت: ۶۵۰ مورد تعمیراتی در نیروگاه‌ها باید اتفاق می‌افتاد که برخی از این تعمیرات اساسی بود یعنی همه تجهیزات موجود در نیروگاه باید مورد تعمیر و بازسازی قرار می‌گرفت.

اسکندری با اشاره به اینکه دو مورد تعمیرات اساسی در نیروگاه‌های حرارتی کشور انجام شده است، افزود: در بین نیروگاه‌های تعمیرشده نیروگاه‌هایی با عمر ۵۰ سال و نیروگاه‌هایی با تکنولوژی جدید وجود دارند که همه این‌ها در حال حاضر آماده خدمات رسانی هستند.

وی گفت: باوجود تغییرات انجام شده ممکن است با افزایش بی رویه مصرف در کشور برخی از نیروگاه‌ها با مشکل مواجه شوند که در این خصوص استاندارد‌های جهانی دو تا پنج درصد است، اما در کشورمان احتمال بروز مشکل در نیروگاه‌های دارای فعالیت تنها سه درصد که این نشان دهنده توانمندی فعالان مجموعه نیروگاهی کشور است.

معاون راهبری شرکت تولید برق حرارتی افزود: بیش از ۹۵ درصد از انرژی مصرفی کشور از طریق نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شوند و مابقی آن از نیروگاه‌های آبی، تجدیدپذیر، اتمی و دیجی هستند.

اسکندری گفت: مردم به این موضوع توجه داشته باشند اگر ۱۰۰ وات از مصرف خود را کم کنند این رقم به حذف منابع کشور بسیار کمک خواهد کرد.

وی درخصوص نیروگاه‌های بزرگ کشور افزود: ما در اصفهان به دلیل کمبود آب با مشکل مواجه هستیم و ممکن است در این بخش نیروگاه اصفهان با محدودیت‌هایی مواجه شود.

اسکندری درخصوص پدافند غیرعامل برای نیروگاه‌های حرارتی گفت: شبکه صنعت برق کشور به طور کامل ایزوله بوده و آمادگی کامل برای اتفاقات را دارد البته تا امروز تهدید جدی برای صنعت برق وجود نداشته است.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Belgium
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
1
5
نیروگاه اصفهان با برج تر از پرمصرفترین نیروگاه های کشور در مصرف آب ست و چندین برابر نیروگاه سیکل ترکیبی آب مصرف میکند. چندین ساله که میخواهند برج خشک بسازند. پروژه در چه مرحله ای است؟ نیروگاه های قدیمی با راندمان کمتر از ۲۲درصد هنوز در مدارند و بازنشستگیشان در برنامه نیست همانند برخی از افراد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
تو چرا ناراحتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
0
0
سال گذشته هم ظرفیت تولید برق نیروگاههای حرارتی تقریبا همین مقدار بود. حالا امسال که به گفته ایشان آمادگی نیروگاهها افزایش یافته و البته واحدهای جدید هم که وارد مدار شده پس چرا توان تولیدی تقریبا معادل سال قبل است؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار