کد خبر: ۵۰۸۳۷
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۶ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس در تذکری خطاب به وزیر نیرو خواستار سفر وی به این استان و بررسی وضعیت نامناسب شبکه برق گیلان شد.

به گزارش برق نیوز، ابراهیم نجفی اسپیلی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه، ۳۱ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از کمیسیون‌های اقتصاد و اجتماعی و هیأت بررسی و تطبیق مصوبات با قوانین که افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان را مغایر با ماده ۹۶ قانون کار تشخیص داد، گفت: این مصوبه ضمن ابطال برای اصلاح به هیأت دولت ارسال شد که انتظار داریم ترتیبی اتخاذ شود که بازنشستگان به حق و حقوق قانونی خود برسند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه در تذکری خطاب به وزیر نیرو درباره شبکه فرسوده برق استان گیلان، اظهار داشت: به استناد اصل ۳ قانون اساسی که به رفع تبعیض ناروا و امکانات عادلانه برای همه مردم اشاره دارد، باید مشکلات زیرساختی استان گیلان که زیر فضای سبز آن مدفون شده است، برطرف شود.

وی در ادامه تذکر خود عنوان کرد: وزیر نیرو در سفر رئیس جمهور به گیلان، همراه او نبود که باید سفری به استان داشته باشد تا مشکلات برق را از نزدیک بررسی کند. شاخص‌های برخورداری از کابل خودنگهدار در استان گیلان ۲۰ درصد است در حالی که متوسط شاخص ان در کشور بالای ۵۰ درصد است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: متوسط رشد مصرف برق کشور ۱.۴ درصد است در حالی که این میزان در استان گیلان ۱۳.۵ درصد است یعنی در سال قبل استان گیلان ۳ برابر متوسط برق کشور مصرف داشته، اما تنها ۲۰ درصد از شاخص‌های کابل خودنگهدار استفاده کرده است.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Belgium
|
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
0
عمل دولت در ابلاغ مصوبه خود برای افزایش مستمری غیر قانونی و غیر عرف بوده است. در روز تعطیل رسمی هم مصوبه امضا شده( که به نظر بعید به نظر میرسد چون دولت جلسه نداشته) و مخبر هم شب قبل از بررسی این موضوع در مجلس آن را ابلاغ کرد تا خودی نشان دهد. دولت با تفسیر جراحان اقتصادی خود اقدام به تعریف پلکانی حقوق و اعمال ضریب کاهشی کرد. شاید متوجه نبودند که دریافتی بالا به دلیل پرداخت حق بیمه بیشتر و اعمال ضریب افزایش سنوات مستمری در هر سال بوده است. دولت با اقدام خود مستمری بگیران بالای ۱۰ میلیون را مجازات کرده که چرا سابقه پرداخت بیمه شان بیشتر بوده و چرا حق بیمه بیشتر پرداخت کرده و چرا در زمان اشتغال ارتقای شغلی داشته اند و یا چرا از زمان بازنشستگی افزایش مستمری داشته اند!! تیم اقتصادی دولت با اقدامات خود تا کنون جز گرانی ایجاد نکرده و پیداست که عده ای با این مصوبه به دنبال کاهش محبوبیت رییس جمهور و تحریک بازنشستگان و ایجاد تنش اجتماعی بوده اند.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
0
0
فرسودگی شبکه ها را در همه جا وجود دارد. بیشتر مدیران عامل در زمان نشستن بر صندلی ریاست این را عنوان کردند
نماینده عزیز برای فرسودگی اجتماع انسانی که فراگیر است چاره سازی کنید.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار