کد خبر: ۵۰۸۴۱
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۱ - ۰۱ تير ۱۴۰۱
معاونت بهره برداری برق اهواز گفت: به منظور حفظ پایداری شبکه و افزایش سطح خدمات مطلوب به شهروندان تعداد ۷۴۰ دستگاه ترانسفورماتور روغن ریزی از سطح شبکه جمع آوری و با انتقال به کارگاه ترانس تعمیر و بهینه سازی شد.

به گزارش برق نیوز، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در حاشیه بازدید از گروه‌های عملیاتی خط گرم این شرکت اظهار داشت: نگهداری از شبکه و به ویژه تجهیزات گران قیمتی مثل ترانس علاوه بر کمک به حفظ پایداری، صرفه جویی در هزینه‌ها را بدنبال خواهد داشت بدین منظور با شناسایی و تعمیر ۷۴۰ دستگاه ترانسفورماتور تاپایان خرداد سال جاری، بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی برای شرکت داشته اند.

عبدالحمیدعباس شیاری افزود: شرایط آب و هوایی و گرمای شدید اهواز، اثرات نامطلوبی روی تجهیزات شبکه بویژه ترانسفورماتور‌ها می‌گذاردو همکاران تلاشگر این شرکت به منظورحفظ پایداری شبکه و افزایش خدمات مطلوب به شهروندان محترم و به منظور عبور موفق از پیک ۱۴۰۱ با انجام فعالیت‌های پیشگیرانه نسبت به اصلاح موارد معیوب اقدام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل مهمی که در طول دوره گرم سال باعث آسیب به ترانسفوماتور‌ها می‌شود، مشکلات روغن ریزی است که موجب کاهش خاصیت عایقی و در نتیجه سوختن و یا آسیب جدی به ترانس‌ها می‌شود، بدین منظورگروه‌های بهره برداری این شرکت در شهرستان‌های اهواز، حمیدیه، کارون و باوی طی برنامه ریزی مدون سالانه نسبت به بازدید و شناسایی ترانس‌های روغن ریزی اقدام و با تعمیر موارد معیوب آن‌ها را به مدار استفاده بر می‌گردانند.

شیاری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از ابتدای خرداد سال گذشته تاکنون، تعداد ۷۴۰ دستگاه ترانسفورماتور معیوب در سطح شبکه شناسائی که از این تعداد ۳۸۰ دستگاه دارای روغن ریزی زیاد وتعداد ۳۶۰ دستگاه نیز روغن ریزی جزئی داشتند.

مدیرعامل برق اهواز در پایان گفت: اجرای این عملیات گسترده ۶۰۰ میلیارد ریال صرفه اقتصادی به دنبال داشته است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار