کد خبر: ۵۰۸۹۰
تاریخ انتشار : ۱۳:۳۷ - ۰۵ تير ۱۴۰۱
مصرف برق کشور در روز‌های اخیر در حالی ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات از زمان مشابه در سال گذشته بیشتر شده که دمای هوا کمتر از سال قبل است.

به گزارش برق نیوز، "مهدی درفشیان مرام" مدیر مرکز کنترل بار و انرژی گفت: امسال در بخش‌های صنعت، کشاورزی، اداری و خانگی طرح‌های مدیریت مصرفی را که از قبل برنامه‌ریزی کردیم اجرا شد و در کنار اطلاع‌رسانی بسیار خوب انجام شده توانستیم تا حدودی مصرف برق را کاهش دهیم و در ادامه اجرای این طرح‌ها، انتظار داریم همکاری بیشتری را از سوی بخش خانگی شاهد باشیم.

درفشیان مرام افزود: با توجه به گزارش‌های سازمان هواشناسی این هفته افزایش دما برای سراسر کشور پیش بینی شده است، لذا هموطنان در صورتی که اندکی از مصارف غیر ضروری خود را در ساعات اوج مصرف کاهش دهند، به عنوان مثال تنظیم دمای کولر گازی روی ۲۵ درجه، استفاده از دور کند کولر آبی و خاموشی لامپ‌های اضافه می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

وی در پایان اظهار داشت: با کمک و همکاری سایر بخش‌های مصرف کننده برق و با راهکار‌های مدیریت بار امیدواریم تابستان امسال بتوانیم برق پایدار و مطمئن برای همه بخش‌های کشور تامین کنیم.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
0
با این همه اجبار برای کاهش مصرف ادارات که حدود ۱۰۰۰ مگاوات است کاهش ساعت کاری و کاهش روشنایی معابر تا ۴۰۰ مگاوات قطع برق شهرکهای صنعتی و صنایع فولاد و سیمان و... رشد مصرف بیش از ۲۲۰۰ مگاوات است.
مهندس توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
0
0
دوشداآن !؟! .....این یک اصطلاح ترک زبانانه...یعنی راس میگی!
البته بعضی وقتها هم میگن دوردان؟
عجب علم غیبی....! بیش از یک میلیون مشترک برق با دیماند ۳۲ آمپر به شبکه برق خانگی اضافه شده اونوق انتظار دارن افزایش مصرف برق نداشته باشیم..!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار