کد خبر: ۵۰۸۹۲
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۰ - ۰۵ تير ۱۴۰۱
راه صرفه جویی در مصرف برق، کاهش ساعات کار نیست! دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ابلاغ بخشنامه کاهش ساعات کار را در کاهش مصرف برق موثر خواند، اما گفت که راه صرفه‌جویی در مصرف برق فرهنگسازی است و با کاهش ساعات کار نباید حقوق کارگران دچار مشکل شود.

به گزارش برق نیوز، هادی ابوی درباره تاثیر کاهش ساعات کار بر فضای کسب و کار اظهار کرد: بخشنامه کاهش ساعت کار که با هدف صرفه جویی در مصرف برق ابلاغ شده بخشنامه خوبی است هرچند که باید از قبل برخی زیرساخت‌ها فراهم و اشکالات آن برطرف می‌شد.

وی افزود: این بخشنامه بخش‌های خصوصی را هم شامل شده است و خیلی از کارگران در روز‌های اخیر با اجرای بخشنامه دچار مشکل شده‌اند.

ابوی ادامه داد: قطعا بخش خصوصی تا آنجا که می‌تواند باید از ظرفیت و توان خود برای کاهش هزینه‌ها استفاده کند، از آن طرف وقتی اعلام می‌کنیم ساعات کار کاهش یابد و کارخانه‌ها با قطعی برق مواجه می‌شوند، حق و حقوق کارگران هم کاهش می‌یابد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه با ابلاغ بخشنامه کاهش ساعات کار نباید حقوق و بیمه کارگران دچار مشکل شود، افزود: حقوقی که کارگران دریافت می‌کنند کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد و به ساعاتی که کارفرما تحت عنوان اضافه کار برای آن‌ها تعریف کرده امید بسته اند، ولی وقتی ساعات کار ناخواسته کاهش می‌یابد و برق کارخانه قطع می‌شود از حقوق کارگران به نوعی زده می‌شود و دیگر نمی‌توانند شیفت اضافه بمانند و تعطیلی و کاهش ساعات کار بر وضع معیشت آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

این مقام مسئول کارگری درباره الزام بخشنامه به جبران ساعات کاهش یافته در زمان‌های دیگر نیز گفت: چنین تصمیماتی در بخشنامه صحیح نیست یعنی ادارات باید در پاییز و زمستان ساعات کار را افزایش دهند و کارمندان ۱۲ ساعت سرکار بمانند تا ساعات کاهش یافته جبران شود؟

وی گفت: ما تنها با وزارت کار همکار نیستیم بلکه با ۱۸ وزارتخانه دیگر هم در ارتباطیم و انتظار داریم نظر تشکل‌ها را در هنگام وضع چنین بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی جویا شوند. در حوزه روابط کار موضوعاتی هست که نیازمند همراهی و نظرخواهی ازتشکل‌ها است، ولی متاسفانه به این موضوع توجه نمی‌شود.

ابوی گفت: در دوران کرونا بخش‌های تولیدی تعطیل نبودند، چون ممکن بود حقوق و بیمه کارگران دچار مشکل شود، ولی در بخش‌های کارمندی چنین مشکلی پیش نیامد، چون اساسا نوع کار متفاوت بود و در خصوص واریز حق بیمه ها، دولت و کارفرمایان هماهنگ بودند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با تاکید بر افزایش ظرفیت تولید برق در کشور، گفت: چاره‌ای نداریم جز اینکه به سمت تولید برق قدم برداریم، چون اگر بخواهیم یک نیروگاه بزنیم شاید سال‌ها زمان ببرد، ولی اگر می‌خواهیم مصرف برق را بهینه کنیم راهش کاهش ساعات کار نیست بلکه باید فرهنگسازی کنیم و در جا‌هایی که غیر ضروری است با تغییر برخی قوانین به سمت مصرف انرژی برویم.

منبع: ایسنا
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
2
همه گفته درست اما شما از جاهای غیر ضرور چند تا را اعلام کنید. فرهنگسازی یک وازه من درآوردی است و اخیرا باب شده چون معنای فرهنگ را اشتباه گرفته اند. فرهنگسازی مگر ساخت یک ابزار فیزیکی است.
مهندس توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
0
2
ارباب رجوع از کاهش ساعت اداری بشدت ضربه دیدند...
کارمندان نیز یکساعت صبح کاملا گیج اند...!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
0
3
احسنت ، تولید و تلفات یعنی ضایع کردن منابع ، ما بیش از ۳۰ درصد تلفات در بخش مصرف داریم ولی متاسفانه متولیان امر بهینه سازی قادر به انجام کار خود نیستند. آنوقت بخش توزیع فشار به کار و تولید می آورد. جناب وزیر رسیدگی کنید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
0
0
با سلام
راههای کاهش مصرف در زمان پیک تنها خاموش کردن نیست .
1- برنامه ریزی درست و اجرای آن
2- طراحی مناسب جهت جلوگیری از تلفات
3- بهره وری مناسب از شبکه
4- فرهنگسازی مصرف
5- استفاده از نیروهای با تجربه و کار بلد
6- استفاده از تجهیزات مناسب کاهش مصرف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
هر ۶ مورد رو درست گفتی ولی به یک موضوع بسیار بسیار مهم یعنی رعایت استانداردها و دستورالعمل های نگهداری و بهره برداری از تجهیزات هیچ اشاره یی نفرمودین علی اقا...!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
0
3
راه صرفه جویی کاهش ساعات اداری نیست بلکه تعطیل کردن بعضی از آنهاست! دولت دیگر دنبال ۳۰ درصد و ۶۰درصد کاهش مصرف هم نیست! و اختلاس و رانت و ... کاهش می یابد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار