کد خبر: ۵۰۸۹۸
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۲ - ۰۶ تير ۱۴۰۱
فرمانده نیروی دریایی سپاه از لایروبی حوضچه آرامش نیروگاه شهید سلیمی نکا و افزایش عمق آن تا پنج متر خبر داد و گفت: با اجرای این طرح و تامین آب مورد نیاز برای سیستم‌های خنک‌کاری واحدهای بخار مشکل رفع محدودیت تولید برق این مجموعه برطرف می‌شود.

به گزارش برق نیوز، علیرضا تنگسیری با اعلام این خبر، افزود: حوضچه آرامش یکی از تاسیسات نیروگاه و متصل به دریای خزر است که آب دریا از این طریق به سمت نیروگاه هدایت و برای خنک کردن بخار توربین‌های واحد‌های بخار و یک واحد سیکل‌ترکیبی استفاده می‌شود، اما ته نشین شدن رسوبات هدایت آب دریا را با مشکل مواجه کرده بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه رسوب گل و لای مانع تامین آب مورد نیاز واحد‌های این نیروگاه از حوضچه آرامش شده است، ادامه داد: به دلیل کاهش ورود آب برای خنک کردن توربین‌های بخار، این مسئله موجب محدودیت تولید برق نیروگاه شده است.

وی یادآور شد: آخرین لایروبی این حوضچه آرامش به حدود ۱۵ سال پیش بازمی‌گردد که با درخواست مدیران نیروگاه از نیروی دریایی سپاه برای رفع این مشکل، از سال ۹۸ وارد عمل شده‌ایم و در طی دو سال و نیم گذشته لایروبی بخش عظیمی از محیط دریایی مربوط به نیروگاه انجام شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه ماهیانه هفت هزار مترمکعب لایروبی صورت می‌گیرد، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا عمق حوضچه آرامش را به پنج متر برسانیم؛ بدین منظور در تلاش هستیم با افزودن امکانات بیشتر سرعت کار را افزایش داده و مدت زمان انجام لایروبی را از دو سال به یک سال کاهش بدهیم.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ظرفیت تولید دو هزار و ۲۱۴ مگاوات بیش از چهار درصد از برق کشور را تامین می‌کند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار