کد خبر: ۵۰۹۳۸
تاریخ انتشار : ۱۴:۱۳ - ۰۸ تير ۱۴۰۱
آغاز زمزمه‌های خاموشی علی رغم اینکه در روز‌های ابتدایی تابستان هستیم، اما طی روز‌های گذشته شاهد رکوردشکنی‌های مصرف برق به دنبال افزایش دمای هوا بودیم که این مساله صنعت برق را با چالش مواجه کرده است.

به گزارش برق نیوز، روز گذشته نیاز مصرف برق کشور از مرز ۶۶ هزار مگاوات عبور کرد و به عدد ۶۶ هزار و ۹۸ مگاوات رسید که نسبت به روز گذشته حدود ۶۰۰ مگاوات افزایش یافته و آمار‌ها حاکی از آن است که نیاز مصرف برق کشور روز گذشته نسبت به روز مشابه سال گذشته نیز ۵.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

این در شرایطی است که طبق پیش‌بینی افزایش چشمگیر دما در چند روز آینده در سطح کشور، فشار مضاعفی به صنعت برق وارد می‌شود، چراکه هر یک درجه افزایش دما حدود ۱۰۰۰ مگاوات بر بار شبکه می‌افزاید و فشار مضاعف بر تجهیزات نیروگاهی و شبکه‌های انتقال و توزیع وارد می‌کند.

این موضوع موجب شد تا شب گذشته مدیران صنعت برق جلسه شبانه‌ای را برگزار کنند، در این نشست همایون حایری - معاون برق و انرژی وزارت نیرو - سهم بخش روشنایی از پیک و مصرف انرژی در کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: پیک به نزدیکی رکورد سال گذشته رسید و احتمالا با توجه به تداوم گرمای هوا، شاهد شکست رکورد پیک خواهیم بود که نیاز به تلاش و هماهنگی را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

به گفته وی، برخی اصناف و بخش‌های تجاری واقعا مصرف بالایی دارند؛ روشن بودن بیش از صد لامپ روشنایی در یک مغازه اصلا توجیه ندارد.

همچنین آرش کردی - مدیرعامل شرکت توانیر گفت: مجموع اقدامات و نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که سیاست گذاری‌های صورت گرفته در ماه‌های گذشته صحیح بوده و با وجود همه مشکلات، خوشبختانه تاکنون شاهد پایداری برق در شبکه هستیم. همچنان در ابتدای راه هستیم و نمی‌توانیم کار را تمام شده بدانیم.

حمیدرضا پیرپیران - معاون هماهنگی توزیع توانیر -نیز به ارائه گزارشی از برنامه‌های مدیریت بار در بخش توزیع پرداخت و خاطرنشان کرد: به برخی از اهداف به ویژه در بخش اداری دست یافته‌ایم، اما همچنان پتانسیل مدیریت مصرف در این بخش وجود دارد.

مسعود صادقی - مدیر کل مهندسی و راهبری معاونت توزیع توانیر - نیز سهم روشنایی‌ها در مصرف انرژی را ۱۰۳۵ مگاوات عنوان کرد و گفت: تاکنون با انجام برنامه‌های مدیریت بار و تعدیل روشنایی معابر، ۳۲۵ مگاوات از این میزان کاهش یافته است.

پیگیری‌ها نیز گویای وقوع خاموشی‌های پراکنده در بخش‌های مختلف کشور است که عمدتا دلایلی از قبیل مشکلات فنی دارد، اما شرایط فعلی نشان دهنده شرایط سخت تامین برق در کشور است.

در این شرایط لازم است مشترکان نیز به موضوع مدیریت مصرف توجه داشته باشند، از جمله این اقدامات می‌توان به رعایت ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۳ اشاره کرد، در این ساعت‌ها با اقدامات ساده‌ای، چون تنظیم دمای کوار‌های گازی روی ۲۵ درجه و استفاده از دور کند کولر‌های آبی و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعات مذکور میتوان تا حد زیادی مصرف را مدیریت کرد.

منبع: ایسنا
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
0
3
آن موقع که سکان وزارت نيرو دست اهلش بود وضعيت اون بود الان که ديگه دست نااهلشه خدا بخير کنه البته به برکت کار کردن هاي اردکانيان
قطعا کمبود برق خواهيم داشت ولي از دست محرابيان هم کاري ساخته نيست چون تخصص وزارت نيرو را ندارد و آدم متعهدي هم نيست چون اگر غير از اين بود نبايستي اين پست رو قبول مي کرد و با خودش رفيقاش و فک و فاميل هاش را ميريخت تو وزارت خونه و شرکت ها واقعا اميري بايد بشه معاون مدير کل آخه کيلويي چند؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
0
0
سخن گوی دولت چند روز پیش فرمودن، یاد تابستان پارسال که برق ها قطع میشد به خیر. نشان میده او هم تجریه ای ندارد و جوجه اخر تابستان را اول تابستان شمرده.
توانیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
1
3
بازهم صادقی
بازهم حرفهای تکراری
و متاسفانه هنوز بانیان وضع موجود هستند
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
0
0
مشکل فنی برای هر حادثه ای چاره ساز و مشکل گشاست!!
مهندس توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
2
2
حق با مهندس حائری است.....خیلی از مغازه داران بشدت برق مصرف میکنن باید اخطار جدی بانها داد...اینجور مغازه داران نوعی منافق اند..
بتده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
0
0
یک نفر بره ... بگه پس چطور با این شرایطی که نه نون نه اب نه برق دارید افتادید بجان ملت که بچه داد بشین به یومن ۱۴ معصوم ۱۴تا وو و و فکر کنم مقامات قصد دارن مردم بچه دار بشن و چند ماه یا به دوسه سال رسیدن ببرن قبرستان دفن کنن . خدا ذلیل کنه روشنفکرهای بدبخت ایران عقب مانده رو. که در تصمیم گیرها یکطرفه قضاوت و حقیقت رو به مسئولین نمیگن بخاطرخوش خدمتی و پست ومقام . ضمنا چرا لامپ های داخل جاده ها و شهرها روز شب روشته الان بیا جاده گرگان گنبد اکثر تیربرق ها روشن هستن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
0
0
اکنون خاموشی با مدیریت ۱۰۰ برنامه در حال انجام است. قبلا زمزمه شده بوده!!
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
2
0
حائری فقط یک سوال جواب بده :

اقای حائری ۴ سالی که معاون برق و انرژی اردکانیان بودی چند مگاوات نیروگاه در کشور تولید شده؟؟

برق نیوز زنگ بزن از دفترش همین یک سوال بپرس و جوابش درج کن
ممنونم
مهندس توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
0
3
سلام.حدودا ۴۰ میلیون مشترک برق خانگی..مغازه ها..ادارات..کسبه..تجار.. صنایع..بخش خصوصی..دانشگاهها..بیمارستانها..بخش نظامی و انتظامی.. مدارس ..مساجد ..و غیره داریم که اگر هرکدام فقط و فقط در مصرف یک لامپ صرفه جویی کنن هیچ خاموشی پیش نمیاد..
پاسخ ها
کارمند برق
| Iran (Islamic Republic of)
چرا فکر می کنید مردم لامپ اضافه روشن دارند؟
چرا فکر می کنید با خاموش لامپهای اضافی عده محددوی از مشترکان مشکلات صنعت برق حل می شه؟
اون هم الان که بیشتر لامپها فوق کم مصرف هستند؟
مشکل از اینجاست که به جاری اینکه همه برند از مبدا یه فکری کنند هر سال و هر سال هنوز می گویند لامپ اضافه خاموش
رجبیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
0
1
سلام اقای وزیر ، بنده بدون هیچ هراسی با معرفی خود عرض میکنم ساتبا را منحل کنید ، یک سازمان زیر نظر مستقیم خود تاسیس کنید و مشکل برق را که تلفات است از مبدا تا انتهایی ترین مقصد حل نمایید. ما چیزهایی میبینیم که فقط باید حرص بخوریم ، سوابق هم نشان میدهد سابا و ساتبا هم تو فکر دیگه اند نه بهینه سازی مصرف برق .موفق باشبد.
مهندس توانیری رلیاژ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
0
0
لامپ های ال ای دی درسته که کم مصرفند ولی ایجاد هارمونیک و فلیکر در شبکه توزیع برق و حتی شبکه انتقال میکنن که روی عملکرد ناصحیح رله های حفاظتی تاثیر میگزارند اگر همه یک لامپ رو خاموش کنن ۱۰۰۰ مگاوات صرفه جویی شده و دو درصد هارمونیک Thd پایین میاد. سیستم تغذیه لامپ های کم مصرف smps میباشد که در فرکانسهای ۳۰هزار هرتز ببالا کلید زنی میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
اضافه مصرف داریم ولی مشکل اصلی این است که یک عده می خواهند کشور را با فروش برق به خارج اداره کنند! و این موجب محرومیت مردم از حقوق اولیه میشود!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار