کد خبر: ۵۱۰۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳:۵۵ - ۱۵ تير ۱۴۰۱
با پیگیری‌های مکرر به‌عمل آمده در روزهای اخیر توسط نیروگاه نکا برای دریافت سهمیه سوخت گاز واحدهای ۱ و ۲ بخار نیروگاه شهید سلیمی، این واحدها گاز سوز شدند.

به گزارش برق نیوز، نیروگاه‌ها اختیاری در تعیین نوع سوخت مصرفی ندارند و تامین سوخت نیروگاه‌ها بر عهده وزارت نفت است. با این وجود پیگیری‌های مکرر بعمل آمده در روز‌های اخیر به دریافت سهمیه سوخت گاز برای واحد‌های یک و دو بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا انجامید و این واحد‌ها از شب گذشته گازسوز شدند و تلاش از سوی نیروگاه برای تخصیص گاز به واحد‌های دیگر هم با جدیت ادامه دارد.

در پی بهره‌برداری همزمان چهار واحد بخار این نیروگاه به ظرفیت نامی مجموع یک‌هزار و ۷۶۰ مگاوات با سوخت مازوت در روز‌های اخیر و پیگیری‌های همه جانبه صورت گرفته جهت تخصیص سوخت گاز به نیروگاه، در حال حاضر نیمی از ظرفیت واحد‌های بخار با سوخت گاز بهره‌برداری می‌گردد.

با تلاش بی‌وقفه کارکنان نیروگاه در تعمیرات اساسی و دوره‌ای واحد‌های بخار و بلوک سیکل‌ترکیبی، واحد‌های این نیروگاه با ظرفیت عملی تولید بالغ بر یک‌هزار و ۹۰۰ مگاوات به طور کامل جهت تامین پایدار برق در فصل تابستان و پیک مصرف در مدارتولید قراردارد.

نیروگاه بزرگ شهید سلیمی نکا بیش از چهار درصد برق کشور را تامین می‌کند و با قدمت بیش از ۴۰ سال واحد‌های بخار خود نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
0
0
آفرین
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار