کد خبر: ۵۱۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶:۳۴ - ۱۵ تير ۱۴۰۱
به منظور پایداری و افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق شهرستان پلدختر با اقدامی جهادی بار ترانس‌های فوق توزیع شهید کاییدی این شهرستان تعدیل گردید.

به گزارش برق نیوز، سرپرست شرکت توزیع برق استان لرستان با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در سوختن و آسیب دیدن ترانسفورماتور‌های شبکه برق، بهره برداری نامناسب و بار اضافه این تجهیزات به ویژه در ساعات اوج مصرف است، افزود: ضروری است به منظور حفظ و نگهداری از این تجهیزات و جلوگیری از بروز هرگونه حوادث اتفاقی، نسبت به بارگیری مناسب و تعدیل بار ترانسفورماتور‌های پربار توزیع و فوق توزیع اقدام شود.

مهران امیری گفت: علاوه بر این شرایط نامناسب آب وهوایی و گرمای هوا، اثرات نامطلوبی بر تجهیزات شبکه برق می‌گذارد که همین امر اقدام برای اصلاح و تعمیرات پیشگیرانه این تجهیزات را دوچندان می‌کند.

وی افزود: تعدیل بار ترانس‌های شهید کاییدی شهرستان پلدختر نیز در همین راستا انجام شد که با این کار علاوه بر کاهش خاموشی‌های احتمالی و تأمین برق پایدار، رضایت مشترکان فراهم می‌شود.

در ادامه متش پور مدیریت توزیع برق شهرستان پلدختر گفت: پست فوق توزیع شهید کائیدی به عنوان تامین کننده اصلی برق شهر پلدختر و مناطق روستایی همجوار در گذشته دارای یک ترانس T۱ به ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر بود که همه بار شهر و مناطق همجوار از طریق آن تغذیه می‌گردید لذا وجود یک ترانس ضمن افزایش احتمال خاموشی و ناپایداری پست مذکور در شرایط ناساعد جوی و پیک بار موجب بروز ضعف ولتاژ می‌گردید که همواره از دغدغه‌های مسئولان شرکت توزیع بود.

وی افزود: با پیگیری مجدانه مسئولان شرکت توزیع و امور انتقال پس از سیل ۹۸ ترانس T۲ به ظرفیت پست مذکور اضافه گردید تا ضمن تعدیل بار ضریب پایداری این پست بالاتر رود.

متش پور گفت: با حضور مسئولان شرکت توزیع و امور انتقال دو اکیپ بالابر از شرکت توزیع و یک اکیپ فنی از امور انتقال از ساعت ۵ صبح روز سه شنبه مورخه ۱۴ تیرماه یکی فیدر‌های پر بار شهر پلدختر بنام فیدر گلزار از ترانس T۱ به T۲ منتقل گردید که با این اقدام ضمن کاهش بار ترانس پر بار T۱ و تعدیل بار ترانس‌ها موجب افزایش کیفیت ولتاژ مناطق شهری و روستایی و در نهایت رضایت خاطر مردم شریف پلدختر فراهم گردید.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار